Advertise Image

Zdjęcie do artykułu na temat najlepszych silników BMW E60

BMW E60 najlepsze silniki (benzynowe i diesla)



BMW E60 to model, który zadebiutował w 2003 roku i był produkowany do 2010 roku. Samochód ten wyposażany był w szeroką gamę silników benzynowych i wysokoprężnych, z których niektóre wyróżniają się na tle pozostałych. Przyjrzyjmy się najlepszym jednostkom napędowym dostępnym w BMW serii 5 E60.

Najlepsze silniki benzynowe w BMW E60

Wśród użytkowników BMW serii 5 E60, najbardziej niezawodnymi i zalecanymi silnikami są jednostki benzynowe N51 i N52. Choć występują one pod różnymi oznaczeniami modeli (525i, 528i, 530i), to w rzeczywistości są to te same silniki o różnej mocy. Najczęściej polecane są wersje 525i i 528i.Silniki N51 i N52 są uważane za ostatnie wolnossące rzędowe sześciocylindrowe silniki BMW, które cechują się wysoką kulturą pracy i dobrymi osiągami. Ich zaletami są:

  • Niezawodność – N51/N52 to jedne z najbardziej niezawodnych silników w E60
  • Prostota konstrukcji – brak turbosprężarki czy bezpośredniego wtrysku, co przekłada się na mniejszą awaryjność
  • Dostępność części – jako silniki starszej generacji, części są tańsze i łatwiej dostępne

Warto jednak pamiętać, że nawet najbardziej niezawodny silnik w E60 będzie wymagał regularnych przeglądów i konserwacji, szczególnie przy wysokim przebiegu. Zaniedbany N51/N52 może generować wysokie koszty napraw.

Najlepszy silnik N51 do BMW E60
Silnik N51
Najlepszy silnik N52 do BMW E60
Silnik N52
N52
N52B252.5 l177-218 PS; 130-160 kW; 174-215 HP
N52B303.0 l160-200 kW

Sprawdź najlepsze silniki, które występowały w BMW

Najlepsze silniki diesla występujące w E60

Alternatywą dla N51/N52 są wysokoprężne silniki M47 i M57, które również cieszą się dobrą opinią wśród użytkowników. Jednak ze względu na większe koszty eksploatacji diesli, wielu entuzjastów preferuje benzynowe sześciocylindrówki.

Silnik M47

Najlepszy silnik diesla w BMW e61 M47
Silnik M47

M47 to rzędowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny, który był produkowany w latach 1999-2007. Charakteryzuje się żeliwną konstrukcją, co zapewnia mu trwałość. Jego moc wahała się od 114 KM do 161 KM, a moment obrotowy wynosił od 265 Nm do 340 Nm. Silnik M47 jest znany z efektywności paliwowej, co czyni go atrakcyjnym wyborem dla kierowców poszukujących oszczędności.

Zastosowanie M47 w modelach takich jak E46 320d czy E90 320d sprawiło, że stał się on popularnym wyborem wśród użytkowników, którzy doceniają jego niezawodność i niskie koszty eksploatacji. Mimo że został zastąpiony przez jednostkę N47, M47 wciąż cieszy się dobrą opinią i jest często poszukiwany na rynku wtórnym.

Silnik M57

Najlepszy silnik diesla BMW E60 M57
Silnik M57

M57 to rzędowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny, który był produkowany w latach 1998-2013. Jest to jedna z najbardziej udanych jednostek napędowych w historii BMW, znana z doskonałej kultury pracy i wysokiej niezawodności. Silnik M57 występował w różnych wersjach mocy, od 197 KM do 286 KM, co czyni go wszechstronnym wyborem dla różnych modeli BMW, w tym E60 530d (M57D30) i 525d. M57 wykorzystuje system wtrysku paliwa common-rail, co pozwala na lepszą kontrolę nad spalaniem i redukcję emisji spalin. Użytkownicy chwalą ten silnik za jego moc oraz elastyczność, co przekłada się na przyjemność z jazdy. Silnik M57 jest również stosunkowo łatwy w serwisowaniu, a dostępność części zamiennych jest dobra, co wpływa na niskie koszty utrzymania.

Porównanie M47 i M57

Oba silniki mają swoje zalety. M47, jako czterocylindrowy silnik, jest bardziej oszczędny i tańszy w eksploatacji, co czyni go idealnym wyborem dla kierowców, którzy głównie poruszają się po mieście. Z kolei M57, dzięki większej mocy i momentowi obrotowemu, lepiej sprawdza się w dłuższych trasach oraz w bardziej wymagających warunkach.

Zobacz pełną listę silników, które kiedykolwiek występowały w BMW

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *