BMW R 850R (1999 - 2007)

BMW R 850R (1999 – 2007) – dane techniczne, moc i waga

Specyfikacja z danymi technicznymi, osiągami oraz analizą bezpośredniej konkurencji rynkowej BMW R 850 R w 1999 r., modelu ze standardowym nadwoziem i silnikiem o pojemności 848 cm3 / 51,7 cui, 52 kW / 71 PS / 70 KM mocy, 5-biegową manualną skrzynią biegów.

Marka i model

BMW R 850R

Rok produkcji

1999 – 07

Silnik

Czterosuwowy, dwucylindrowy, poziomo przeciwbieżny, silnik Boxer, 4 zawory na cylinder

Pojemność

848 cm³ / 51,7 cali sześciennych

Średnica cylindra x Skok tłoka

87,5 x 70,5 mm

System chłodzenia

Chłodzenie powietrzem/olejem

Stopień sprężania

10,3:1

Smarowanie

Mokra miska olejowa

System paliwowy

Wtrysk elektroniczny, Bosch Motronic

Zapłon

Elektroniczny Bosch Motronic MA 2.4

Alternator

700 W trójfazowy alternator

Akumulator

12V / 19 Ah
Moc maksymalna 53,2 kW / 73 KM @ 6750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 77 Nm / 7,85 kgf-m / 56 ft/lb @ 5600 obr/min
Sprzęgło Jednotarczowe suche sprzęgło, hydraulicznie sterowane
Przekładnia 5-biegowa
Napęd końcowy Wał
Rama Trójczęściowa rama kompozytowa składająca się z sekcji przedniej i tylnej, nośny silnik
Zawieszenie przednie Motorrad Telelever, widelec ∅35 mm, centralny amortyzator, regulacja odskoku
Skok przedniego zawieszenia 120 mm
Zawieszenie tylne Odlana aluminiowa wahacz jednostronny z systemem BMW Motorrad Paralever, centralny amortyzator, regulacja sprężyny i odskoku
Skok tylnego zawieszenia 135 mm
Hamulce przednie 2 x ∅320mm tarcze, zaciski czterotłoczkowe
Hamulce tylne pojedyncza tarcza ∅276mm, zacisk dwutłoczkowy
Koła Odlewane aluminiowe koła
Koło przednie 3,50 x 17
Koło tylne 5,00 x 17
Opona przednia 120/70 – ZR17
Opona tylna 160/60 – ZR18
Kąt skrętu kierownicy 61,9°
Wymiary Długość 2170 mm
Szerokość 940 mm
Wysokość 1220 mm
Rozstaw osi 1487 mm
Wysokość siedzenia 800 mm (niskie siedzenie: 770 mm)
Waga na sucho 218 kg
Waga na mokro 238 kg
Pojemność zbiornika paliwa 20,5 litra
Średnie zużycie paliwa 6,2 L/100 km / 16,1 km/l / 37,9 mpg
Hamowanie 60 km/h – 0 13,2 m
Hamowanie 100 km/h – 0 39,1 m
Czas 1/4 mili ze startu zatrzymanego 12,5 s / 167,0 km/h
Maksymalna prędkość 193,9 km/h

Opis

Najtrudniejszym zadaniem w produkcji motocykla jest stworzenie maszyny, która dostarcza przyjemności z jazdy w różnych sytuacjach – motocykla przeznaczonego do rzeczywistego życia na drodze.

BMW zawsze kierowało się filozofią tworzenia roadsterów, które ukazują swoje zalety stopniowo, nie od razu po pierwszych minutach jazdy. Kiedy zaczniesz korzystać z BMW, zaczynasz doceniać tę filozofię.

Srebrne BMW R 850R
Srebrne BMW R 850R

BMW R850 R Classic jest ucieleśnieniem tego myślenia. Napędzany silnikiem typu bokser o najmniejszej pojemności w aktualnej ofercie BMW, flat-twin o pojemności 848 cm3 jest niezwykle łatwy w prowadzeniu i kontroli. To doskonała propozycja dla doświadczonych motocyklistów lub tych, którzy cenią sobie bezproblemową, wszechstronną maszynę do codziennych dojazdów i rekreacji.

Silnik oraz hamulce

Chłodzony powietrzem i olejem czterosuwowy silnik o pojemności 848 cm3 rozwija moc 53 kW (70 KM) przy 7000 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 78 Nm przy 5600 obr/min. Moc przenoszona jest przez sześciobiegową skrzynię biegów. Z przodu znajduje się układ hamulcowy EVO z podwójnymi tarczami o średnicy 320 mm i czterotłoczkowymi zaciskami.

Prowadzenie

Na drodze R850 R jest motocyklem niemęczącym oraz wygodnym w prowadzeniu. Właściwości aerodynamiczne w połączeniu z unikalnym przednim zawieszeniem BMW Telelever sprawiają, że R850 R jest jednym z najbardziej stabilnych nakedów dostępnych na rynku.

Zgodnie z oczekiwaniami, BMW oferuje szeroką gamę specjalnego wyposażenia, dedykowanych systemów bagażowych i akcesoriów, włączając w to ABS oraz podgrzewane manetki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *