BMW R 850R (1999 – 2007) – dane techniczne, moc i waga
Specyfikacja z danymi technicznymi, osiągami oraz analizą bezpośredniej konkurencji rynkowej BMW R 850 R w 1999 r., modelu ze standardowym nadwoziem i silnikiem o pojemności 848 cm3 / 51,7 cui, 52 kW / 71 PS / 70 KM mocy, 5-biegową manualną skrzynią biegów.
Marka i model |
BMW R 850R |
Rok produkcji |
1999 – 07 |
Silnik |
Czterosuwowy, dwucylindrowy, poziomo przeciwbieżny, silnik Boxer, 4 zawory na cylinder |
Pojemność |
848 cm³ / 51,7 cali sześciennych |
Średnica cylindra x Skok tłoka |
87,5 x 70,5 mm |
System chłodzenia |
Chłodzenie powietrzem/olejem |
Stopień sprężania |
10,3:1 |
Smarowanie |
Mokra miska olejowa |
System paliwowy |
Wtrysk elektroniczny, Bosch Motronic |
Zapłon |
Elektroniczny Bosch Motronic MA 2.4 |
Alternator |
700 W trójfazowy alternator |
Akumulator |
12V / 19 Ah |
Moc maksymalna | 53,2 kW / 73 KM @ 6750 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 77 Nm / 7,85 kgf-m / 56 ft/lb @ 5600 obr/min |
Sprzęgło | Jednotarczowe suche sprzęgło, hydraulicznie sterowane |
Przekładnia | 5-biegowa |
Napęd końcowy | Wał |
Rama | Trójczęściowa rama kompozytowa składająca się z sekcji przedniej i tylnej, nośny silnik |
Zawieszenie przednie | Motorrad Telelever, widelec ∅35 mm, centralny amortyzator, regulacja odskoku |
Skok przedniego zawieszenia | 120 mm |
Zawieszenie tylne | Odlana aluminiowa wahacz jednostronny z systemem BMW Motorrad Paralever, centralny amortyzator, regulacja sprężyny i odskoku |
Skok tylnego zawieszenia | 135 mm |
Hamulce przednie | 2 x ∅320mm tarcze, zaciski czterotłoczkowe |
Hamulce tylne | pojedyncza tarcza ∅276mm, zacisk dwutłoczkowy |
Koła | Odlewane aluminiowe koła |
Koło przednie | 3,50 x 17 |
Koło tylne | 5,00 x 17 |
Opona przednia | 120/70 – ZR17 |
Opona tylna | 160/60 – ZR18 |
Kąt skrętu kierownicy | 61,9° |
Wymiary |
Długość 2170 mm Szerokość 940 mm Wysokość 1220 mm |
Rozstaw osi | 1487 mm |
Wysokość siedzenia | 800 mm (niskie siedzenie: 770 mm) |
Waga na sucho | 218 kg |
Waga na mokro | 238 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 20,5 litra |
Średnie zużycie paliwa | 6,2 L/100 km / 16,1 km/l / 37,9 mpg |
Hamowanie 60 km/h – 0 | 13,2 m |
Hamowanie 100 km/h – 0 | 39,1 m |
Czas 1/4 mili ze startu zatrzymanego | 12,5 s / 167,0 km/h |
Maksymalna prędkość | 193,9 km/h |
Spis treści
Opis
Najtrudniejszym zadaniem w produkcji motocykla jest stworzenie maszyny, która dostarcza przyjemności z jazdy w różnych sytuacjach – motocykla przeznaczonego do rzeczywistego życia na drodze.
BMW zawsze kierowało się filozofią tworzenia roadsterów, które ukazują swoje zalety stopniowo, nie od razu po pierwszych minutach jazdy. Kiedy zaczniesz korzystać z BMW, zaczynasz doceniać tę filozofię.
BMW R850 R Classic jest ucieleśnieniem tego myślenia. Napędzany silnikiem typu bokser o najmniejszej pojemności w aktualnej ofercie BMW, flat-twin o pojemności 848 cm3 jest niezwykle łatwy w prowadzeniu i kontroli. To doskonała propozycja dla doświadczonych motocyklistów lub tych, którzy cenią sobie bezproblemową, wszechstronną maszynę do codziennych dojazdów i rekreacji.
Silnik oraz hamulce
Chłodzony powietrzem i olejem czterosuwowy silnik o pojemności 848 cm3 rozwija moc 53 kW (70 KM) przy 7000 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 78 Nm przy 5600 obr/min. Moc przenoszona jest przez sześciobiegową skrzynię biegów. Z przodu znajduje się układ hamulcowy EVO z podwójnymi tarczami o średnicy 320 mm i czterotłoczkowymi zaciskami.
Prowadzenie
Na drodze R850 R jest motocyklem niemęczącym oraz wygodnym w prowadzeniu. Właściwości aerodynamiczne w połączeniu z unikalnym przednim zawieszeniem BMW Telelever sprawiają, że R850 R jest jednym z najbardziej stabilnych nakedów dostępnych na rynku.
Zgodnie z oczekiwaniami, BMW oferuje szeroką gamę specjalnego wyposażenia, dedykowanych systemów bagażowych i akcesoriów, włączając w to ABS oraz podgrzewane manetki.