BMW K1200 LT (2003 – 2005) – moc, waga inne dane techniczne
W ramach czterdziestu czterech standardowych elementów wyposażenia zmodyfikowanego K 1200 LT znajduje się silnik o zwiększonej mocy, ulepszona skrzynia biegów, zestaw chromów, odnowiona deska rozdzielcza, nowe fotele, świeże wykończenie lakieru oraz elektrohydrauliczna podstawka centralna.
Spis treści
BMW K1200 LT – dane techniczne
Marka i model |
BMW K 1200 LT |
Rok |
2003 – 2005 |
Silnik |
Czterosuwowy, czterocylindrowy, układ horyzontalny, DOHC, 4 zawory na cylinder |
Pojemność |
1172 cm3 / 71,5 cala sześciennego |
Średnica cylindra x Skok tłoka |
75 x 70,5 mm |
Stopień sprężania |
10,8:1 |
System chłodzenia |
Chłodzony cieczą |
System paliwowy |
Elektroniczne wtryskiwanie paliwa |
Zapłon |
Bosch Motronic MA 2.4 |
Rozruch |
Elektryczny |
Maksymalna moc |
72 kW / 98 KM przy 6750 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy |
115 Nm / 11,7 kgf-m / 84 ft-lb przy 4750 obr./min |
Skrzynia biegów |
5-biegowa |
Napęd |
Wał napędowy |
Stosunek biegów |
1. 2.050 / 2. 1.600 / 3. 1.270 / 4. 0.960 / 5. 0.700:1 |
Rama |
Rama mostkowa z odlewanego aluminium, silnik odizolowany od drgań poprzez łożyska |
Zawieszenie przednie |
Motorrad Telelever, średnica prowadnicy ∅35 mm, centralny wspornik |
Zawieszenie tylne |
Odlewany jednostronny wahacz z aluminium z systemem Paralever, centralny wspornik, wstępne ustawienie sprężyny regulowane w sposób ciągły za pomocą hydraulicznej gałki ręcznej |
Hamulce przednie |
2 x tarcza ∅320 mm, zaciski 4-tłoczkowe, ABS |
Hamulce tylne |
1 x tarcza ∅285 mm, zacisk 2-tłoczkowy, ABS |
Opona przednia |
120/70 ZR17 |
Opona tylna |
160/70 ZR17 |
Wysokość siedzenia |
770 mm / 30,3 cala |
Sucha masa |
345 kg / 761 funtów |
Masa mokra |
378 kg / 833 funtów |
Pojemność zbiornika paliwa |
22 litry / 5,8 galonów amerykańskich |
Średnie zużycie paliwa |
6,0 L/100 km / 16,8 km/l / 39,5 mil na galon amerykański |
Przyspieszenie 0-400 m |
13,3 sekundy |
Maksymalna prędkość |
198 km/h / 123 mph |
Opis
Zaprojektowany z myślą o epickich podróżach na długich trasach, K 1200 LT łączy w sobie luksusowy komfort samochodu z niepowtarzalnymi doznaniami jazdy charakterystycznymi dla motocykli BMW. Ten motocykl dzięki bogatej ofercie opcji oraz akcesoriów pozwala na personalizację zgodnie z własnymi preferencjami, takimi jak centralny zamek, podgrzewane siedzenia i manetki, tempomat, odtwarzacz płyt CD, torba na zbiornik paliwa, schowek na mapy, regulowane podnóżki, wysoka przednia szyba i wiele innych.
Poprzez połączenie ekskluzywnego wyposażenia z pasją BMW do doskonałej technologii, K 1200 LT dostarcza nie tylko sporo mocy, ale także esencji komfortu podczas niezapomnianych podróży.
Cechy BMW K1200LT
Nowy dwusekcyjny reflektor dodaje element sportowego charakteru do ogólnego projektu, jednocześnie zwiększając moc światła o 10 procent. Reflektor wykonany jest z przezroczystego szkła i podzielony na sekcje świateł drogowych (górnych) oraz mijania (dolnych), z wbudowanym światłem pozycyjnym w dolnej części.
Kompletnie odnowiony kokpit teraz zawiera nowoczesny płaski ekran informacyjny. Zaprojektowany z myślą o zapewnieniu kompleksowych danych podczas podróży, nowy panel instrumentów prezentuje szczegółowe informacje, takie jak łączny przebieg, temperaturę płynów, aktualny bieg, funkcje komputera pokładowego, komunikaty radiowe, poziom paliwa i aktualny czas, wszystko to w czytelnej formie.
Zupełnie nowe siedzenie zostało zaprojektowane z myślą o ergonomicznej pozycji, zapewniając wygodę nawet dla kierowców o niższym wzroście.
Nowa elektrohydrauliczna podpórka centralna pozwala kierowcy na łatwe podnoszenie motocykla za pomocą przycisku. Zalecane jest, aby obsługa podpórki centralnej odbywała się wyłącznie przez kierowcę, pozostającego w pozycji siedzącej.
W modelu 2005 zastosowano chromowane podnóżki kierowcy i pasażera, wsporniki podnóżków, obudowy lusterek, zaślepki uchwytu przedniej szyby oraz przednie i tylne wykończenia listew.
Poza standardowymi systemami zawieszenia marki BMW, takimi jak Paralever i Telelever, nowy model K 1200 LT posiada zaawansowane tłumienie zależne od skoku WAD, które jest podobne do tego zastosowanego w modelu R 1150 GS. W tym systemie tłumienie podczas kompresji stopniowo się zwiększa, co przekłada się na wyjątkowy komfort jazdy, zwłaszcza podczas podróży w dwie osoby.