BMW K 1200RS (1997 - 2005)

BMW K 1200RS (1997 – 2005) – moc, waga oraz dane techniczne

W tym artykule przedstawimy najważniejsze informacje na temat BMW K 1200RS produkowanego w latach 1997 – 2005. W dalszej części będą zawarte informacje na temat danych technicznych tego motocykla – między innymi informacje na temat wagi oraz mocy.

BMW K 1200RS – dane techniczne

Marka i model

BMW K 1200RS

Lata produkcji

1997 – 2005
Silnik Czterosuwowy, poziomy czterocylindrowy, DOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność 1171 cm³ / 71,4 cala sześciennego
Średnica x skok tłoka 70,5 x 75 mm
Stopień sprężania 11,5:1
Układ chłodzenia Chłodzony cieczą
Układ paliwowy Elektroniczne wtryskiwanie paliwa do kolektora ssącego
Zapłon Bosch Motronic
Rozruch Elektryczny
Maksymalna moc 97 kW / 130 KM @ 8750 obr/min
Maksymalna moc na koło tylnie 87 kW / 116,7 KM @ 8300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 115 Nm / 11,7 kgf-m / 85 lb-ft @ 6750 obr/min
Skrzynia biegów 6-biegowa
Napęd końcowy Wał napędowy
Przełożenia skrzyni biegów 1szy 2,045 / 2gi 1,600 / 3ci 1,267 / 4ty 1,038 / 5ty 0,900 / 6ty 0,829:1
Sprzęgło Suche jednotarczowe, hydraulicznie sterowane
Rama Rama złożona z odlewów aluminiowych, silnik odizolowany od wibracji poprzez łożyska
Zawieszenie przednie Telelever, średnica stojanów ∅35 mm, centralny amortyzator
Zawieszenie tylne Odlewany aluminiowy jednostronny wahacz tylny z Paralever BMW Motorrad, centralny amortyzator, regulacja napięcia sprężyny i tłumienia odbicia
Hamulce przednie 2 x tarcza ∅320 mm, zaciski 4-tłoczkowe
Hamulce tylne Jedna tarcza ∅285 mm, zacisk 2-tłoczkowy
Opona przednia 120/70 ZR17
Opona tylna 170/60 ZR18
Wysokość siedzenia 770 mm do 800 mm / 303 cali do 31,5 cala
Waga na sucho 266 kg / 586 lbs
Waga na mokro 280 kg / 617 lbs
Pojemność zbiornika paliwa 22 L / 5.8 US gal
Średnie zużycie paliwa 6.4 L/100 km / 15.7 km/l / 36.9 US mpg
Hamowanie 60 km/h – 0 13.7 m / 44.9 stopy
Hamowanie 100 km/h – 0 39.7 m / 130 stóp
Przyspieszenie 0 – 100 km/h 3.3 s
Przyspieszenie 0 – 140 km/h 5.4 s
Przyspieszenie 0 – 200 km/h 11.8 s
Czas na ćwierć mili 11.4 s / 194 km/h / 120.6 mph
Maksymalna prędkość 246 km/h / 153 mph

Opis

BMW K1200RS w sportowym żółto-srebrnym malowaniu
BMW K1200RS w sportowym żółto-srebrnym malowaniu

Spróbuj powiedzieć swoim dzieciom, że był to najlepszy motocykl BMW na przełomie wieków, a spojrzą na ciebie jak na wariata. Ale to prawda – monachijska firma naprawdę sklasyfikowała tego ważącego 285 kg, 130-konnego behemota jako maszynę supersportową, mimo że miał o 50 KM mniej i 100 kg więcej niż ówczesna czołówka.

Przekrój silnika BMW K1200RS
Przekrój silnika BMW K1200RS

Fani wydajności gotowi do jazdy torowej szukali oczywiście innych motocykli, jednak pomimo błędu BMW w tej kategorii, duży K1200 RS faktycznie okazał się niezwykłym motocyklem turystycznym. Rozległa owiewka dodaje sporo wagi, przez co motocykl przypomina trochę wieloryba, ale zapewnia doskonałą ochronę przed warunkami atmosferycznymi podczas szybkiej jazdy. Wał napędowy oraz sprawdzona konstrukcja silnika uczyniły z tej maszyny motocykl niemal bezobsługowy. Niskie zawieszenie masy sprawia, że motocykl jest bardziej zwrotny, niż można by się tego spodziewać.

Dodatkowe akcesoria sprzedawane wraz z BMW K1200RS
Dodatkowe akcesoria sprzedawane wraz z BMW K1200RS

Jak zawsze w przypadku BMW, oryginalne akcesoria cieszą się dużym zainteresowaniem – niemiecki producent zawsze stawiał na wysoką jakość dodatków. Dlatego podczas przeglądania ofert z rynku wtórnego warto zwrócić uwagę na takie elementy jak skrzynie bagażowe, podgrzewane manetki, system nawigacji satelitarnej oraz inne akcesoria zapewniające wygodę podczas długich podróży tym motocyklem.

Jazda na BMW K1200RS
Jazda na BMW K1200RS

BMW sprzedawało RS w latach 1996-2004, po tym czasie został zastąpiony przez znacznie lepszy model K1200 S, wyposażony w tradycyjny układ silnika z poprzecznym układem oraz systemem przedniego zawieszenia Duolever.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *