BMW K 1200RS (1997-2005) – moc, waga oraz dane techniczne
W tym artykule przedstawimy najważniejsze informacje na temat BMW K 1200RS produkowanego w latach 1997 – 2005. W dalszej części będą zawarte informacje na temat danych technicznych tego motocykla – między innymi informacje na temat wagi oraz mocy.
Spis treści
BMW K 1200RS – dane techniczne
Marka i model |
BMW K 1200RS |
Lata produkcji |
1997 – 2005 |
Silnik | Czterosuwowy, poziomy czterocylindrowy, DOHC, 4 zawory na cylinder |
Pojemność | 1171 cm³ / 71,4 cala sześciennego |
Średnica x skok tłoka | 70,5 x 75 mm |
Stopień sprężania | 11,5:1 |
Układ chłodzenia | Chłodzony cieczą |
Układ paliwowy | Elektroniczne wtryskiwanie paliwa do kolektora ssącego |
Zapłon | Bosch Motronic |
Rozruch | Elektryczny |
Maksymalna moc | 97 kW / 130 KM @ 8750 obr/min |
Maksymalna moc na koło tylnie | 87 kW / 116,7 KM @ 8300 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 115 Nm / 11,7 kgf-m / 85 lb-ft @ 6750 obr/min |
Skrzynia biegów | 6-biegowa |
Napęd końcowy | Wał napędowy |
Przełożenia skrzyni biegów | 1szy 2,045 / 2gi 1,600 / 3ci 1,267 / 4ty 1,038 / 5ty 0,900 / 6ty 0,829:1 |
Sprzęgło | Suche jednotarczowe, hydraulicznie sterowane |
Rama | Rama złożona z odlewów aluminiowych, silnik odizolowany od wibracji poprzez łożyska |
Zawieszenie przednie | Telelever, średnica stojanów ∅35 mm, centralny amortyzator |
Zawieszenie tylne | Odlewany aluminiowy jednostronny wahacz tylny z Paralever BMW Motorrad, centralny amortyzator, regulacja napięcia sprężyny i tłumienia odbicia |
Hamulce przednie | 2 x tarcza ∅320 mm, zaciski 4-tłoczkowe |
Hamulce tylne | Jedna tarcza ∅285 mm, zacisk 2-tłoczkowy |
Opona przednia | 120/70 ZR17 |
Opona tylna | 170/60 ZR18 |
Wysokość siedzenia | 770 mm do 800 mm / 303 cali do 31,5 cala |
Waga na sucho | 266 kg / 586 lbs |
Waga na mokro | 280 kg / 617 lbs |
Pojemność zbiornika paliwa | 22 L / 5.8 US gal |
Średnie zużycie paliwa | 6.4 L/100 km / 15.7 km/l / 36.9 US mpg |
Hamowanie 60 km/h – 0 | 13.7 m / 44.9 stopy |
Hamowanie 100 km/h – 0 | 39.7 m / 130 stóp |
Przyspieszenie 0 – 100 km/h | 3.3 s |
Przyspieszenie 0 – 140 km/h | 5.4 s |
Przyspieszenie 0 – 200 km/h | 11.8 s |
Czas na ćwierć mili | 11.4 s / 194 km/h / 120.6 mph |
Maksymalna prędkość | 246 km/h / 153 mph |
Opis
Spróbuj powiedzieć swoim dzieciom, że był to najlepszy motocykl BMW na przełomie wieków, a spojrzą na ciebie jak na wariata. Ale to prawda – monachijska firma naprawdę sklasyfikowała tego ważącego 285 kg, 130-konnego behemota jako maszynę supersportową, mimo że miał o 50 KM mniej i 100 kg więcej niż ówczesna czołówka.
Fani wydajności gotowi do jazdy torowej szukali oczywiście innych motocykli, jednak pomimo błędu BMW w tej kategorii, duży K1200 RS faktycznie okazał się niezwykłym motocyklem turystycznym. Rozległa owiewka dodaje sporo wagi, przez co motocykl przypomina trochę wieloryba, ale zapewnia doskonałą ochronę przed warunkami atmosferycznymi podczas szybkiej jazdy. Wał napędowy oraz sprawdzona konstrukcja silnika uczyniły z tej maszyny motocykl niemal bezobsługowy. Niskie zawieszenie masy sprawia, że motocykl jest bardziej zwrotny, niż można by się tego spodziewać.
Jak zawsze w przypadku BMW, oryginalne akcesoria cieszą się dużym zainteresowaniem – niemiecki producent zawsze stawiał na wysoką jakość dodatków. Dlatego podczas przeglądania ofert z rynku wtórnego warto zwrócić uwagę na takie elementy jak skrzynie bagażowe, podgrzewane manetki, system nawigacji satelitarnej oraz inne akcesoria zapewniające wygodę podczas długich podróży tym motocyklem.
BMW sprzedawało RS w latach 1996-2004, po tym czasie został zastąpiony przez znacznie lepszy model K1200 S, wyposażony w tradycyjny układ silnika z poprzecznym układem oraz systemem przedniego zawieszenia Duolever.