BMW R61 dane techniczne

BMW R61 (1938 – 1941) – dane techniczne, specyfikacja

BMW, firma wywodząca się z branży silników lotniczych, wniosła do swoich samochodów i motocykli tego samego innowacyjnego ducha, który sprawił, że jej silniki lotnicze były jednymi z najlepszych podczas I wojny światowej. W czasach, gdy silniki jednocylindrowe i V-twin były normą, BMW zdecydowało się na lepiej wyważone silniki typu flat twin. W 1930 roku BMW wprowadziło na rynek model R11 z tłoczoną ramą stalową, a następnie w 1935 roku wprowadziło hydraulicznie amortyzowany przedni widelec teleskopowy w modelu R12 (był to pierwszy motocykl z fabrycznie montowanym amortyzatorem hydraulicznym). Model R12 jako pierwszy motocykl BMW z czterobiegową skrzynią biegów, został zastąpiony – na rynku cywilnym – przez R6 wyposażonym w ramę rurową, Wehrmacht jednak wolał pozostać przy starszym modelu z ramą tłoczoną ze stali. Model R6 z silnikiem bocznozaworowym o pojemności 600 cm3 został zmodernizowany w 1938 roku. W wyniku tych modyfikacji powstał nowy model – BMW R61, który został wyposażony w nową ramę typu „plunger-suspended frame”.

BMW R61 – dane techniczne

Marka i model

BMW R 61

Rok produkcji

1938 – 41

Silnik

Czterosuwowy, dwucylindrowy bokser, naprzeciwległy, obsługiwany poprzez popychacze, 2 zawory na cylinder.

Pojemność

600 cm3 / 36.6 cale sześcienne

Średnica cylindra x skok tłoka

70 x 78 mm

Stopień sprężania

5.7:1

System chłodzenia

Chłodzony powietrzem

Napełnienie

1x gaźnik Amal M75/426 S

Zapłon

Zapłon bateryjny

Rozruch

Kopniak

Sprzęgło

Jednotarczowe, suche

Moc maksymalna

13.4 kW / 18 KM @ 4800 obr/min

Skrzynia biegów / Napęd

4 biegi

Przekładnia

1 bieg 3.6 / 2 bieg 2.28 / 3 bieg 1.7 / 4 bieg 1.3:1

Rama

Podwójna pętla stalowa rurkowa

Zawieszenie przednie

Widelec teleskopowy

Zawieszenie tylne

Zawieszenie teleskopowe

Hamulce przednie

Bębnowe ø 200mm

Hamulce tylne

Zewnętrzny hamulec bębnowy na wałku Cardana

Opona przednia

3.00 -19″

Opona tylna

3.50 -19″

Waga na mokro

184 kg / 405 lbs

Pojemność zbiornika paliwa

14 litrów / 3.6 galonów amerykańskich
BMW R61 1938

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *