BMW XM Label Red na Pikes Peak oficjalnie ujawnione

BMW XM Label Red oficjalnie ujawnione na Pikes Peak

W najbliższą niedzielę, 25 czerwca, odbędzie się wyścig Pikes Peak International Hill Climb 2023, znany również jako The Race to the Clouds. XM Label Red, najpotężniejszy, ale także najcięższy pojazd produkcyjny BMW, będzie tam próbował udowodnić, że jest godny odznaki M, mimo że waży nieco poniżej 6000 funtów (nieco ponad 2700 kilogramów).

W ramach przygotowań do wielkiego wydarzenia, BMW USA udostępniło w mediach społecznościowych film i zdjęcia pretendenta. Wygląda na to, że jest pomalowany w kolorze Brooklyn Grey z gigantyczną białą naklejką XM i jeździ na 22-calowych kołach (Style 922M) z dwukolorowym wzorem. Pierwszy dedykowany model M od złotych czasów kultowego supersamochodu M1 z silnikiem umieszczonym centralnie z pewnością nie będzie najbardziej atletycznym pojazdem do pokonania 156 zakrętów trudnego toru o długości 12,42 mili.

Jeśli chodzi o to, kto zasiądzie za kierownicą hybrydowego kolosa typu plug-in, będzie to nikt inny jak główny instruktor jazdy BMW Performance, Matt Mullins. Jego zadaniem będzie kontrolowanie tych 738 zelektryfikowanych koni mechanicznych dostarczanych przez podwójnie turbodoładowane 4,4-litrowe V8 współpracujące z silnikiem elektrycznym. Razem dostarczają one zdumiewający łączny moment obrotowy 738 lb-ft (1000 Nm) w ogromnym pojeździe o długości 5110 mm (201,2 cala) i szerokości 2005 mm (78,9 cala).

Czy Matt Mullins pobije rekord najszybszego produkcyjnego SUV-a na Pikes Peak? Jeśli tak, będzie musiał pokonać trasę w czasie poniżej 10 minut i 32 sekund, których Lamborghini Urus potrzebowało w zeszłym roku, aby ukończyć wspinaczkę. Kierowcy rozpoczynają wyścig na wysokości 2400 stóp (2865 metrów) nad poziomem morza i muszą dotrzeć na szczyt znajdujący się na wysokości 4303 metrów (14 120 stóp), a zatem muszą pokonać aż 1420 stóp (1440 metrów).

Przypominamy, że XM Label Red kosztuje w Stanach Zjednoczonych 185 995 dolarów, i to bez opcji, czyli dodatkowe 26 000 dolarów w stosunku do zwykłego modelu. W niektórych częściach świata BMW wprowadziło również mniejszy model 50e z sześciocylindrowym silnikiem hybrydowym typu plug-in, ale ta specyfikacja nie pojawi się w USA.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *