Advertise Image

Zdjęcie do artykułu na temat BMW K 100 rs

BMW K 100 RS – dane techniczne (moc, waga, itd.), opis



BMW K100RS był czterosuwowym motocyklem typu naked, produkowanym przez BMW w latach 1983-1992. Model ten osiągał prędkość maksymalną wynoszącą 143 mph (230 km/h). Jego maksymalny moment obrotowy wynosił 62,7 ft/lbs (85,0 Nm) przy 6000 obr/min, a deklarowana moc wynosiła 97,89 KM (73,0 KW) przy 7500 obr/min.

BMW K100 RS – dane techniczne (moc, waga, spalanie)

Marka Model BMW K100 RS
Rok 1983 – 92
Produkcja 34 804 jednostek (1983 – 92)
Silnik Czterosuwowy, poziomy czterocylindrowy, DOHC, 2 zawory na cylinder
Pojemność 987 cc / 60.2 cal. in
Średnica x Skok tłoka 67 x 70 mm
Stopień sprężania 10.2:1
Układ chłodzenia Ciecz
Smarowanie Mokra misa olejowa
Olej silnikowy 10W40
Układ wydechowy Stal nierdzewna, 4 w 1
System paliwowy Wtrysk elektroniczny, Bosch LE-Jetronic
Zapłon Wtrysk elektroniczny, Bosch LE-Jetronic
Świeca zapłonowa Bosch XR 5 DC / Beru 12-5 DU / Champion A 85 YC
Akumulator 20Ah
Rozruch Elektryczny
Moc maksymalna 65.6 kW / 90 KM @ 8000 obr/min
Maksymalna Moc Tylnych Kół 61.7 kW / 83.9 KM @ 8250 obr/min
Maksymalny Moment Obrotowy 86 Nm / 8.8 kgf-m / 63 ft-lb @ 6000 obr/min
Sprzęgło Suche, jednotarczowe, obsługiwane linką
Skrzynia biegów 5-biegowa
Napęd końcowy Wał
Przełożenie biegów 1. 4.50 / 2. 2.96 / 3. 2.30 / 4. 1.88 / 5. 1.61:1
Rama Rurowa przestrzenna, silnik jako element nośny
Przednie zawieszenie Teleskopowy widelec z hydraulicznym amortyzatorem
Skok przedniego koła 185 mm / 7.3 in
Tylne zawieszenie Monolever, wahacz
Skok tylnego koła 110 mm / 4.3 in
Przednie hamulce 2 x ∅285 mm tarcze, 2-tłoczkowe zaciski
Tylnie hamulce Pojedyncza tarcza ∅285 mm, 1-tłoczkowy zacisk
Koła Aluminiowe, 8 szprych
Przednia obręcz 2.50 x 18 MT H 2
Tylna obręcz 2.75 x 17 MT H 2
Przednia opona 100/90-V18
Tylna opona 130/90-V17
Wymiary

Długość: 2220 mm / 87.4 in

Szerokość: 800 mm / 31.5 in

Wysokość: 1271 mm / 50.0 in

Rozstaw osi 1516 mm / 59.7 in
Prześwit 175 mm / 6.9 in
Wysokość siedzenia 810 mm / 31.90 in (760 mm / 29.9 in dla modelu z niskim siedzeniem)
Masa własna 249 kg / 548 lbs
Pojemność zbiornika paliwa 22 litry / 5.8 US gal
Średnie zużycie paliwa 4.3 l/100 km / 23.3 km/l / 55 US mpg
Hamowanie 100 km/h / 62 mph – 0 38.7 m / 127 ft
Przyspieszenie na ¼ mili 12.5 sek / 172 km/h / 107 mph
Przyspieszenie 0 – 100 km/h / 62 mph 4.3 sek
Prędkość maksymalna 220 km/h / 136 mph

Opis

Sto koni mechanicznych mocy wymaga szacunku, a może nawet podziwu, ale nie jest to jedyna zaleta BMW K 100RS. Przedstawiony na zdjęciu model posiada wiele detali przeniesionych z przedstawionego w 1988 roku na IFMA egzemplarza prototypowego oznaczonego jako BMW K1.

BMW K100RS - widok z boku
BMW K100RS – widok z boku

Po pierwsze: silnik. Czterocylindrowy i czterosuwowy kolos o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 100 Nm jest tak znakomicie wytłumiony, że nawet przy dużych prędkościach prawie nie czuje się wibracji. Do tego dochodzi wzmocniona siatką rama motoru i wycyzelowana na wzór K1 geometria pojazdu. Szersza niż w prototypie jest kierownica (610 zamiast 574 mm), dzięki czemu, zwłaszcza przy niewielkich prędkościach, wzmocnione zostało wrażenie sterowności pojazdu. Aby pomimo wydłużonej kierownicy można było korzystać z lusterka w BMW K 100 RS zamontowano specjalny adapter. Tylne amortyzatory są wzorowane na K1, co znaczy, że w przypadku K 100 RS chciano zadbać o wygodę kierowcy. W celu uniknięcia wibracji ramy, silnik jest zawieszony w specjalnym, gumowym łożysku. Z innych udoskonaleń warto wymienić pokrycie tylnego koła, blachę zabezpieczającą koło przednie oraz zmienione podnóżki. Zadbano o komfort jazdy także poprzez możliwość zmiany wysokości siodełka umieszczonego w normalnej pozycji 810 mm nad ziemią, a można je obniżyć jeszcze o 50 mm.

BMW K 100 RS - kokpit
BMW K 100 RS – kokpit

W tym modelu bez problemu można zamontować bagażnik, co wraz z dużym bakiem, niewielkim zużyciem paliwa i wygodą jazdy umożliwia dalekie podróże. Podobnie jak w modelu K1, piąty bieg jest innym przełożeniu (1,61 zamiast 1,67). Tłumik jest dodatkowo przymocowany do stopki, z tym że wkręty wyposażono w elementy gumowe, aby zlikwidować przenoszenie drgań tłumika na stopkę.

BMW K 100 RS

BMW K 100 RS z 1983 roku jest dedykowany kierowcom, którzy oczekują od swojego motocykla wyjątkowych osiągów. W jego sercu znajduje się chłodzony cieczą, czterosuwowy, czterocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 987 cm³ z wtryskiem paliwa, współpracujący z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Ten układ generuje deklarowaną moc 90 KM i 86 Nm momentu obrotowego.

BMW K 100 RS z ABSem
BMW K 100 RS z ABSem

Motocykl jest wyposażony w półowiewkę, niewielką przednią szybę, dwuosobowe siedzenie, matowy układ wydechowy, centralną podstawkę, analogowy zestaw wskaźników, odlewane aluminiowe koła, uchwyty dla pasażera, teleskopowy przedni widelec, tylne zawieszenie Monolever oraz hamulce Brembo z podwójnymi tarczami z przodu i pojedynczą tarczą z tyłu.

BMW K 100 RS Aqua
BMW K 100 RS Aqua
BMW K 100 RS Aqua z przodu
BMW K 100 RS Aqua z przodu
1985 BMW K100RS Black
1985 BMW K100RS Black
BMW K100RS Black - wydech
BMW K100RS Black – wydech

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *