Advertise Image

Zdjęcie artykułu na temat BMW r1200rt dane techniczne

BMW R 1200RT – dane techniczne (waga, moc) i opis modelu



Wprowadzenie nowego BMW R 1200 RT podnosi poprzeczkę dla dynamicznych motocykli turystycznych. Inicjały RT zawsze oznaczały niezwykle wygodną i dynamiczną jazdę. Najnowszy model R 1200 RT, z nowym silnikiem, pokazuje jak BMW Motorrad łączy podróżowanie bez wysiłku ze sportowymi osiągami.

BMW R 1200RT – dane techniczne (masa, moc, zużycie paliwa)

Marka i Model BMW R 1200RT
Rok rozpoczęcia produkcji 2005
Silnik Czterosuwowy, dwucylindrowy, Boxer, 4 zawory na cylinder
Pojemność 1170 cc / 71.4 cu in
Średnica x Skok tłoka 101 x 73 mm
System chłodzenia Chłodzony powietrzem/olejem
Stopień sprężania 12.0:1
Indukcja Zarządzanie silnikiem BMW, BMS-K
Zapłon Cyfrowe zarządzanie silnikiem
Rozruch Elektryczny
Bateria/akumulator 12 V / 14 Ah, bezobsługowa
Alternator Trójfazowy alternator 720 W
Moc maksymalna 81 kW / 110 KM @ 7500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 115 Nm / 11.7 kgf-m / 85 lb-ft @ 6000 obr/min
Sprzęgło Jednotarczowe suche, hydrauliczne
Skrzynia biegów 6 biegów
Przeniesienie napędu Osłonięty wał napędowy z dwoma przegubami
Przełożenie ostateczne 2.62:1
Przełożenia biegów 1. 2.28 / 2. 1.58 / 3. 1.26 / 4. 1.03 / 5. 0.90 / 6. 0.81:1
Rama Rama trójczłonowa składająca się z sekcji przedniej i tylnej, nośny układ silnik-skrzynia biegów
Zawieszenie przednie BMW Motorrad Telelever, średnica 35 mm, centralny amortyzator sprężynowy, regulacja odbicia elektronicznie dostosowana ze standardowym ESA
Skok przedniego zawieszenia 120 mm / 4.7 cala
Zawieszenie tylnie Odkuwany aluminiowy wahacz jednostronny z BMW Motorrad EVO-Paralever, przednacisk sprężyny hydraulicznie regulowany na ciągłe zmienne poziomy za pomocą elektronicznie regulowanego ESA, odbicie tłumienia z standardowym ESA
Skok tylnego zawieszenia 135 mm / 5.3 cala
Hamulce przednie 2 x tarcza 320 mm, zaciski 4-tłoczkowe
Hamulec tylny Pojedyncza tarcza 265 mm, zacisk 2-tłoczkowy
Koła Odlewy aluminiowe
Obręcze przednie 3.50 x 17
Obręcze tylne 5.50 x 17
Opona przednia 120/70 ZR17
Opona tylna 180/60 ZR17
Szerokość kierownicy 116 mm / 4.5 cala
Kąt główki ramy 63.8°
Wymiary Długość 2230 mm / 79.9 cali
Szerokość 905 mm / 35.6 cali (wliczając lusterka)
Szerokość 980 mm / 38.5 cali (wliczając sakwy)
Podstawa kół 1485 mm / 58.4 cala
Wysokość siedzenia 820 mm – 840 mm / 32.2 – 33.0 cali
780 mm – 800 mm / 30.7 – 31.4 cali (specjalne wyposażenie niskiego siedziska)
Prześwit 155 mm / 6.1 cala
Sucha masa 229 kg / 485.0 funtów
Masa na mokro 259 kg / 570.9 funtów
Pojemność zbiornika paliwa 27 litrów / 7.1 galonów amerykańskich
Rezerwa 4 litry / 1.0 galon amerykański
Średnie zużycie paliwa 5.3 L/100 km / 19.0 km/l / 44.7 mpg amerykańskich
Przyspieszenie 0-100 km/h 3.7 sekundy
Ćwierć mili 12.2 sekundy
Przyspieszenie 60-140 km/h 9.8 sekundy
Maksymalna prędkość 210 km/h / 130.5 mph

Najważniejszą zmianą w modelu R1200RT z 2010 roku jest zastosowanie silnika typu bokser-twin o pojemności 1170 cm³ z głowicami cylindrów DOHC zaczerpniętymi z HP2 Sport. Dzięki temu poprawiono dostarczanie mocy oraz ogólną wydajność silnika. Choć moc silnika pozostała taka sama (110 KM), moment obrotowy wzrósł z 115 do 120 Nm przy 6000 obr/min. Dodatkowo, dzięki zmodyfikowaniu układu wydechowego, moc jest teraz rozłożona na szerszy zakres obrotów, co czyni motocykl bardziej wszechstronnym i użytecznym.

Wygląd

Styl R1200RT pozostał niezmieniony, ale elektrycznie regulowana przednia szyba została ulepszona, zapewniając lepszą ochronę przed wiatrem i mniejszy hałas. Reflektory można teraz regulować zdalnie, a zestaw wskaźników został całkowicie odnowiony, przypominając oprzyrządowanie znane z niektórych samochodów BMW — jest bardziej funkcjonalny i łatwiejszy do odczytania. Motocykl wyposażony jest teraz w multikontroler, odpowiednik systemu i-Drive znany z samochodów BMW. Motocykl posiada także nowoczesny cyfrowy odtwarzacz muzyczny z USB, który obsługuje pliki MP3 i łączy się z iPodem. Lista opcji dodatkowych obejmuje kontrolę trakcji, elektronicznie regulowane zawieszenie, monitor ciśnienia w oponach, niższe siedzenie, większe kufry bagażowe i wiele innych udogodnień.

Kokpit BMW R 1200 RT

Mimo że cena przekracza 17 000 euro, ten motocykl może naprawdę zmienić twoje doświadczenia podróżnicze, szczególnie jeśli często jeździsz na długie trasy. Dzięki podgrzewanym manetkom i kanapie, doskonałej ochronie przed warunkami atmosferycznymi oraz wygodnej pozycji do jazdy, jest to motocykl, z którego będziesz korzystać z przyjemnością niemal bez względu na warunki pogodowe.

Silnik w BMW R 1200 RT

W ruchu nowy silnik jest teraz mniej hałaśliwy niż jego poprzednik z tego modelu (RT), oferując przy tym lepsze przyspieszenie nawet z dwiema osobami i ich bagażem na pokładzie. Dzięki wyższemu limitowi obrotów oraz lepszemu dostarczaniu mocy, wyprzedzanie nie stanowi bariery dla tego silnika. Jednak nie można go porównać z niektórymi innymi motocyklami turystycznymi wyposażonymi w większe czterocylindrowe silniki. Mimo to R1200RT jest bardzo zrównoważonym motocyklem, doskonałym do pokonywania długich tras w przyzwoitym tempie, przy czym nadal zapewnia przyjemność z jazdy.

Czarne BMW R 1200 RT o słusznej wadze

Podsumowanie

W skrócie, BMW R1200RT najlepiej czuje się na autostradach. Dzięki świetnej ochronie przed warunkami atmosferycznymi. Dzięki regulowanej wysokości przedniej szyby, doskonale działającemu zawieszeniu oraz ulepszonemu silnikowi, trudno nie polubić tego motocykla.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *