Advertise Image

Zdjęcie do artykułu na temat Danych technicznych BMW R1100GS

BMW R 1100 GS – dane techniczne (moc, waga, spalanie) i opis



BMW R 1100 GS napędzany był chłodzonym powietrzem, czterosuwowym, dwucylindrowym silnikiem typu bokser z 4 zaworami na cylinder, produkowanym przez BMW w latach 1994-1999. Osiągał prędkość maksymalną 121 mph (195 km/h). Maksymalny moment obrotowy wynosił 72,28 ft/lbs (98,0 Nm) przy 5250 obr/min. Deklarowana moc wynosiła 80,06 KM (59,7 KW) przy 6750 obr/min.

BMW R 1100 GS – dane techniczne (moc, waga, spalanie)

Marka Model BMW R 1100GS
Lata produkcji 1994-1999
Silnik Czterosuwowy, dwucylindrowy Boxer, 4 zawory na cylinder
Pojemność 1084 cm³
Średnica cylindra x skok tłoka 99 x 70,5 mm
Układ chłodzenia Chłodzony powietrzem/olejem
Stopień sprężania 10.3:1
Smarowanie Mokre miska olejowa
Układ paliwowy Bosch Motronic 2.2 z odcięciem paliwa przy hamowaniu silnikiem
Zapłon Elektroniczny MA 2.2 sterowany przez Bosch Motronic
Akumulator 12V, 19 Ah
Alternator 700W
Układ ładowania 14V, 50 Amp
Reflektor Pojedyncza żarówka H4 55/60W kwarcowa
Świeca zapłonowa Bosch, FR5 DTC
Rozruch Elektryczny
Maksymalna moc 59 kW / 80 KM przy 6750 obr/min
Maksymalna moc na tylnym kole 55,4 kW / 74,3 KM przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 97 Nm / 9,9 kgf-m / 71 lb-ft przy 5250 obr/min
Sprzęgło 180 mm Sucha pojedyncza tarcza z przetłoczniową sprężyną
Skrzynia biegów 5 biegów
Napęd końcowy Wał
Przełożenie napędu końcowego 3,0:1 (33:11)
Przełożenie skrzyni biegów 1. 4,16 / 2. 2,91 / 3. 2,13 / 4. 1,74 / 5. 1,45
Rama Trzyczęściowa (przednia i tylna sekcja z silnikiem nośnym)
Przednie zawieszenie BMW Telelever Pojedynczy amortyzator gazowy z progresywną sprężyną śrubową, Regulacja napięcia wstępnego (pięć stopni)
Skok przedniego koła 190 mm / 7.5 in
Tylne zawieszenie BMW Paralever (jednostronne ramię wahliwe) Pojedynczy amortyzator gazowy z sprężyną śrubową, Regulacja napięcia wstępnego (płynnie regulowana za pomocą pokrętła), Tłumienie odbicia (płynnie regulowane za pomocą śruby)
Skok tylnego koła 200 mm / 7.9 in
Przednie hamulce 2 x ∅297 mm tarcze, 3-tłoczkowe zaciski
Tylne hamulce Pojedyncza ∅250 mm tarcza, 3-tłoczkowy zacisk
Przednia opona 110/80 R19
Przednie koło 2.5 x 19 cali opatentowane krzyżowe szprychy
Tylna opona 150/70 R17
Tylne koło 4 x 17 cali opatentowane krzyżowe szprychy
Wymiary Długość 2189 mm / 85.4 in
Szerokość 920 mm / 35.9 in
Wysokość 1366 mm / 53.7 in
Rozstaw osi 1509 mm / 59.4 in
Wysokość siedzenia 840 mm / 33.0 in – 860 mm / 33.8 in
Masa własna 225 kg / 496.0 lbs
Masa całkowita 240 kg / 549 lbs
Prześwit 200 mm / 7.8 in
Pojemność zbiornika paliwa 24 Litry / US 6.3 gal
Średnie zużycie paliwa 6.1 L/100 km / 16.4 km/l / 35.6 US mpg
Hamowanie 60 km/h – 0 14.0 m / 46 ft
Hamowanie 100 km/h – 0 40.5 m / 133 ft
Przyspieszenie (ćwierć mili) 12.5 sek / 168.2 km/h / 104.5 mph
Prędkość maksymalna 201.6 km/h / 125.3 mph
Czerwone BMW R1100GS 1999
Czerwone BMW R1100GS 1999

Opis

Na pierwszy rzut oka BMW R1100GS może nie wydawać się najlepszym wyborem na motocykl, który warto kupić za ciężko zarobione pieniądze. Jego moc jest ograniczona, kosztuje sporo, wygląda niezgrabnie, a skrzynia biegów pozostawia wiele do życzenia. Jednak jeśli miałbyś zaryzykować wszystko i postawić na motocykl, który z pewnością dojedzie do Timbuktu i z powrotem, zapewniając przy tym mnóstwo frajdy, R1100GS byłby właśnie tym wyborem.

Chłodzony olejem i powietrzem silnik typu bokser o pojemności 1085 cm³ w BMW R1100GS z trudem osiąga 80 KM, natomiast moment obrotowy jest prawie taki sam jak moc. Dlatego też jest to motocykl stworzony do szybkiej zmiany biegów, a nie do osiągania wysokich obrotów – motocykl do dynamicznego wychodzenia z zakrętów, a nie do rozwijania prędkości maksymalnej. R1100GS z pięciostopniową skrzynią biegów, może być nieco hałaśliwy na wysokich obrotach, ale poza swoim sporym apetytem na olej, jest prawie niezniszczalny.

BMW stosuje swój charakterystyczny układ zawieszenia paralever/telelever, co kolejno oznacza przedni wahacz ze sprężyną oraz centralnie zamontowany amortyzator z tylnym jednostronnym wahaczem i wałem napędowym. Pomimo swojej niezwykłości, ten system działa doskonale, niemal całkowicie eliminując nurkowanie przedniego zawieszenia podczas hamowania – a same hamulce są naprawdę wydajne. System ABS jest również godny uwagi, ponieważ nie tylko zwiększa bezpieczeństwo, ale i wartość motocykla przy odsprzedaży.

BMW R1100GS widok przodu i tyłu
BMW R1100GS widok przodu i tyłu

Posiada przednią oponę w rozmiarze 110/80 R19 oraz tylną 150/70 R17. Układ hamulcowy składa się z podwójnych tarcz hamulcowych o średnicy 297 mm i trzytłoczkowych zacisków z przodu oraz pojedynczej tarczy o średnicy 250 mm z trzytłoczkowym zaciskiem z tyłu. Przednie zawieszenie to system BMW Motorrad Telelever, a tylne to BMW Motorrad Paralever. Model R1100GS wyposażono w zbiornik paliwa o pojemności 24 litry. Motocykl waży zaledwie 225 kg i ma rozstaw osi wynoszący 1509 mm (59,41 cala).

1996 BMW R1100GS
1996 BMW R1100GS
Czerwone BMW R1100GS 1996
Czerwone BMW R1100GS 1996
BMW R1100GS widok z profilu
BMW R1100GS widok z profilu
Białe BMW R1100GS
Białe BMW R1100GS
Niebieskie BMW R1100GS
Niebieskie BMW R1100GS

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *