Advertise Image

BMW R 1250RS dane techniczne

2023 BMW R 1250 RS – specyfikacja, dane techniczne



BMW Motorrad na rok 2023 zapowiedziało szereg udoskonaleń, które mają zostać wdrożone w sportowym tourerze R 1250 RS. Modyfikacje skupiają się głównie na udoskonaleniu konstrukcji, a nie na rewolucji, koncentrując się szczególnie na elektronicznym wyposażeniu motocykla.

Zupełnie nowy tryb jazdy ECO, skoncentrowany na maksymalizacji zużycia paliwa i zasięgu, dołącza do istniejących trybów Rain i Road. Oszczędzanie paliwa jest osiągane poprzez łagodniejsze mapowanie przepustnicy oraz umiarkowaną redukcję momentu obrotowego. Dodatkowo, lewy górny róg ekranu TFT wyświetla teraz odczyty wydajności, umożliwiając śledzenie zużycia paliwa w czasie rzeczywistym.

2023 BMW R 1250 RS – dane techniczne

Cena detaliczna (MSRP): 75 900 zł
Silnik: dwucylindrowy, chłodzony powietrzem/cieczą
Pojemność: 1 254 cm³
Średnica x Skok tłoka: 102,5 x 76,0 mm
Stopień sprężania: 12,5:1
Skrzynia biegów / Napęd końcowy: 6-biegowa/wał napędowy
Moc zadeklarowana: 136 KM @ 7 750 obr/min
Moment obrotowy zadeklarowany: 143 NM @ 6 250 obr/min
System paliwowy: Wtrysk paliwa z przepustnicami o średnicy 52 mm
Sprzęgło: Mokre sprzęgło hydrauliczne z funkcją anty-hop
Rama: Dwusekcyjna rama, przednia i nakładana tylna rama; nośna dla silnika
Zawieszenie przednie: Widelec odwrócony o średnicy 45 mm; skok 5,5 cala
Zawieszenie tylne: BMW Paralever, amortyzator WAD (dopasowany do skoku), regulowany wstępnie pod względem napięcia sprężyny, amortyzacja odbicia; skok 5,5 cala
Hamulec przedni: Dwóch 4-tłoczkowych zacisków radialnych, tarcze 320 mm z ABS
Hamulec tylny: 1-tłoczkowy zacisk, tarcza 276 mm z ABS
Koła, Przód/Tył: Odlewnicze aluminiowe, 3,5 x 17/5,5 x 17 cala
Opony, Przód/Tył: 120/70 ZR17/180/55 ZR17
Kąt nachylenia / Ślad: 2-tłoczkowy zacisk, tarcza 276 mm z ABS
Rozstaw osi: 152 cm
Wysokość siedzenia: 82 cm
Pojemność baku paliwa: 18,2 litrów
Deklarowana mokra masa: 244 lb.
2023 BMW R 1250 RS hamulce

Nowy model R 1250 RS standardowo został wyposażony w system BMW Integral ABS Pro, podnoszący poziom bezpieczeństwa podczas hamowania. Dodatkowo, nową interesującą funkcją jest dynamiczna kontrola hamowania (DBC), która pomaga uniknąć niezamierzonego otwarcia przepustnicy podczas gwałtownego hamowania poprzez redukcję momentu obrotowego napędu. Te ulepszenia mają na celu nie tylko zwiększenie efektywności paliwowej, ale także poprawę ogólnego bezpieczeństwa oraz kontroli podczas jazdy.

BMW R1250 RS biały

Pakiet BMW Riding Modes Pro, dostępny jako opcja w pakiecie Premium, otwiera drzwi do niestandardowej konfiguracji trybów jazdy. Ten zestaw nie tylko umożliwia dostosowanie preferencji jazdy, ale także wprowadza możliwość regulacji momentu obrotowego silnika (MSR). Ta innowacyjna funkcja, współpracująca z ulepszonym systemem ABS, precyzyjnie dostosowuje ustawienia hamowania silnikiem, zapewniając spersonalizowaną charakterystykę zwalniania.

BMW R 1250 RS triple black

Dostępnych jest teraz kilka nowych pakietów dodatkowych, w tym dwa opcjonalne rodzaje malowania, Style Triple Black i Style Sport Light White/Racing Blue/Racing Red. Oba pakiety zawierają złote zaciski hamulcowe (przednie i tylne), unikalne kolory ramy oraz pojedyncze siedzenie. W wersji Triple Black siedzenie pasażera zostało zastąpione kosmetyczną osłoną, a podnóżki i uchwyty pasażera zostały usunięte. Opcjonalne szprychowe koła 719 są również dostępne jako dodatek.