2023 BMW R 1250 RS – specyfikacja, dane techniczne
BMW Motorrad na rok 2023 zapowiedziało szereg udoskonaleń, które mają zostać wdrożone w sportowym tourerze R 1250 RS. Modyfikacje skupiają się głównie na udoskonaleniu konstrukcji, a nie na rewolucji, koncentrując się szczególnie na elektronicznym wyposażeniu motocykla.
Zupełnie nowy tryb jazdy ECO, skoncentrowany na maksymalizacji zużycia paliwa i zasięgu, dołącza do istniejących trybów Rain i Road. Oszczędzanie paliwa jest osiągane poprzez łagodniejsze mapowanie przepustnicy oraz umiarkowaną redukcję momentu obrotowego. Dodatkowo, lewy górny róg ekranu TFT wyświetla teraz odczyty wydajności, umożliwiając śledzenie zużycia paliwa w czasie rzeczywistym.
2023 BMW R 1250 RS – dane techniczne
Cena detaliczna (MSRP): | 75 900 zł |
---|---|
Silnik: | dwucylindrowy, chłodzony powietrzem/cieczą |
Pojemność: | 1 254 cm³ |
Średnica x Skok tłoka: | 102,5 x 76,0 mm |
Stopień sprężania: | 12,5:1 |
Skrzynia biegów / Napęd końcowy: | 6-biegowa/wał napędowy |
Moc zadeklarowana: | 136 KM @ 7 750 obr/min |
Moment obrotowy zadeklarowany: | 143 NM @ 6 250 obr/min |
System paliwowy: | Wtrysk paliwa z przepustnicami o średnicy 52 mm |
Sprzęgło: | Mokre sprzęgło hydrauliczne z funkcją anty-hop |
Rama: | Dwusekcyjna rama, przednia i nakładana tylna rama; nośna dla silnika |
Zawieszenie przednie: | Widelec odwrócony o średnicy 45 mm; skok 5,5 cala |
Zawieszenie tylne: | BMW Paralever, amortyzator WAD (dopasowany do skoku), regulowany wstępnie pod względem napięcia sprężyny, amortyzacja odbicia; skok 5,5 cala |
Hamulec przedni: | Dwóch 4-tłoczkowych zacisków radialnych, tarcze 320 mm z ABS |
Hamulec tylny: | 1-tłoczkowy zacisk, tarcza 276 mm z ABS |
Koła, Przód/Tył: | Odlewnicze aluminiowe, 3,5 x 17/5,5 x 17 cala |
Opony, Przód/Tył: | 120/70 ZR17/180/55 ZR17 |
Kąt nachylenia / Ślad: | 2-tłoczkowy zacisk, tarcza 276 mm z ABS |
Rozstaw osi: | 152 cm |
Wysokość siedzenia: | 82 cm |
Pojemność baku paliwa: | 18,2 litrów |
Deklarowana mokra masa: | 244 lb. |
Nowy model R 1250 RS standardowo został wyposażony w system BMW Integral ABS Pro, podnoszący poziom bezpieczeństwa podczas hamowania. Dodatkowo, nową interesującą funkcją jest dynamiczna kontrola hamowania (DBC), która pomaga uniknąć niezamierzonego otwarcia przepustnicy podczas gwałtownego hamowania poprzez redukcję momentu obrotowego napędu. Te ulepszenia mają na celu nie tylko zwiększenie efektywności paliwowej, ale także poprawę ogólnego bezpieczeństwa oraz kontroli podczas jazdy.
Pakiet BMW Riding Modes Pro, dostępny jako opcja w pakiecie Premium, otwiera drzwi do niestandardowej konfiguracji trybów jazdy. Ten zestaw nie tylko umożliwia dostosowanie preferencji jazdy, ale także wprowadza możliwość regulacji momentu obrotowego silnika (MSR). Ta innowacyjna funkcja, współpracująca z ulepszonym systemem ABS, precyzyjnie dostosowuje ustawienia hamowania silnikiem, zapewniając spersonalizowaną charakterystykę zwalniania.
Dostępnych jest teraz kilka nowych pakietów dodatkowych, w tym dwa opcjonalne rodzaje malowania, Style Triple Black i Style Sport Light White/Racing Blue/Racing Red. Oba pakiety zawierają złote zaciski hamulcowe (przednie i tylne), unikalne kolory ramy oraz pojedyncze siedzenie. W wersji Triple Black siedzenie pasażera zostało zastąpione kosmetyczną osłoną, a podnóżki i uchwyty pasażera zostały usunięte. Opcjonalne szprychowe koła 719 są również dostępne jako dodatek.