2023 BMW M 1000 RR – dane techniczne, specyfikacja
BMW Motorrad przedstawia odświeżony, homologowany superbike M 1000 RR. Szeroko zakrojone testy w tunelu aerodynamicznym zwiększyły prędkość maksymalną M 1000 RR bez zwiększania mocy wyjściowej rzędowego silnika czterocylindrowego o pojemności 999 cm3, pomimo zwiększenia siły docisku.
2023 BMW M 1000 RR – dane techniczne
Silnik: | Rzędowy czterocylindrowy, chłodzony cieczą DOHC; 16 zaworów |
Pojemność: | 999 cm³ |
Średnica x Skok tłoka: | 80,0 x 49,7 mm |
Stopień sprężania: | 13,5:1 |
Skrzynia biegów / Napęd końcowy: | 6-biegowa/łańcuch |
Moc zadeklarowana: | 205 KM @ 13 000 obr/min |
Moment obrotowy zadeklarowany: | 83 Nm @ 11 000 obr/min |
System paliwowy: | Elektroniczny wtrysk paliwa z przepustnicami o średnicy 48 mm |
Sprzęgło: | Mokre, wielotarczowe z funkcją slipper; obsługa mechaniczna |
Zarządzanie silnikiem/Ignicja: | Ride-by-wire/TCI |
Rama: | Rama aluminiowa dwu-belkowa |
Zawieszenie przednie: | Odwrócony widelec Marzocchi o średnicy 45 mm, w pełni regulowany (półaktywna amortyzacja z opcjonalnym DDC); skok 4,7 cala |
Zawieszenie tylne: | Amortyzator Marzocchi, w pełni regulowany (półaktywna amortyzacja z opcjonalnym DDC); skok 4,6 cala |
Hamulec przedni: | 4-tłoczkowe zaciski M Monoblock, podwójne tarcze 320 mm z ABS |
Hamulec tylny: | 1-tłoczkowy zacisk ślizgowy, tarcza 220 mm z ABS |
Koła, Przód/Tył: | M Carbon; 17 x 3,50 cala / 17 x 6,00 cala |
Opony, Przód/Tył: | 120/70ZR-17 / 200/55ZR-17 |
Kąt nachylenia / Ślad: | 23,6°/3,9 cala |
Rozstaw osi: | 146 cm |
Prześwit: | 12 cm |
Wysokość siedzenia: | 83 cm |
Pojemność baku paliwa: | 16,5 litra |
Deklarowana mokra masa: | 192 kg |
„Osiągnęliśmy inżynieryjne arcydzieło w aerodynamicznym rozwoju M RR dzięki naszej niezachwianej ambicji, całkowitej pasji i technicznej finezji. Dzięki niezliczonym godzinom spędzonym w tunelu aerodynamicznym, a także testom drogowym, byliśmy w stanie znacznie zwiększyć prędkość maksymalną przy niezmienionej mocy silnika, a jednocześnie znacznie poprawić siłę docisku, także podczas pokonywania zakrętów. Nasza praca rozwojowa zostanie nagrodzona sukcesem w wyścigach” – powiedział kierownik projektu M 1000 RR, Christian Gonschor.
Wyższa przednia szyba i na nowo zaprojektowana owiewka z włókna węglowego zostały stworzone w celu optymalizacji przepływu powietrza wokół kierowcy, co w rezultacie przełożyło się na zwiększoną prędkość maksymalną. Nowy wspornik z włókna węglowego umieszczony za owiewką dodatkowo wspiera osiąganie lepszych rezultatów na torze. Rewolucyjne zmiany w wingletach M przyczyniły się do poprawy kontaktu podłoża z oponami, nawet przy wyższych prędkościach. Przy prędkościach wynoszących 299 km/h, przekazywanych jest prawie 23 kilogramów siły docisku, natomiast przy 153 km/h ta wartość wynosi 5,8 kg. Taka modyfikacja zdecydowanie zwiększa przyczepność przodu, zarówno na prostych, jak i w trakcie pokonywania zakrętów.
Jednym z innowacyjnych rozwiązań aerodynamicznych w M RR są kanały chłodzące powietrze, które wykonano z włókna węglowego. Te kanały zostały zintegrowane z przednim błotnikiem oraz osłonami widelca, skutecznie obniżając temperaturę zacisków radialnych i tarcz hamulcowych o imponujące 50 stopni Celsjusza. Redukcja oporu powietrza w modelu M jest dodatkowo zintensyfikowana dzięki innowacyjnym osłonom kół wykonanym z lekkiego włókna węglowego. Te osłony, obejmujące nowoczesne koła z włókna węglowego, stanowią integralną część ekskluzywnego pakietu Competition.
Pakiet Competition obejmuje również wyzwalacz czasowy GPS, łańcuch M Endurance z powłoką DLC, anodowany wahacz, dodatki z włókna węglowego (w tym pokrycie siedzenia dla nowo ukształtowanego tyłu).