BMW F10 lift vs przedlift (różnice)
Sportowy charakter, wydajność, niezaprzeczalna charyzma oraz innowacyjne rozwiązania mające na celu zwiększenie satysfakcji z jazdy zawsze stanowiły nieodłączne elementy BMW serii 5, tworząc niezapomniany charakter tego bestsellerowego modelu. Dynamiczny rozwój wyników sprzedaży konsekwentnie umacniał pozycję tego modelu jako światowego lidera w swojej klasie. W roku modelowym 2014, nastąpił lifting modelu F10. Precyzyjne zmiany stylistyczne, wprowadzenie nowego, rzędowego silnika 6 cylindrowego oraz rozszerzenie gamy dostępnego wyposażenia podnoszą atrakcyjność rodziny BMW serii 5 na jeszcze wyższy poziom.
Spis treści
Zmiany wprowadzone po liftingu modeli BMW F10/F11/F07
Wygląd zewnętrzny:
- Sedan: Nowe obramowania atrapy chłodnicy BMW, przeprojektowane dolne wloty powietrza i dodatkowa fałda w zderzaku.
- Sedan: smuklejsze, ostrzej wyprofilowane światła tylne.
- GT: zmodyfikowany fartuch przedni i przeprojektowany tył.
- GT: trójwymiarowy wzór powierzchni wokół uchwytu tablicy rejestracyjnej i chromowana listwa w tylnym zderzaku.
- Ksenonowe reflektory adaptacyjne w standardzie we wszystkich modelach Serii 5, natomiast adaptacyjne reflektory LED są nadal dostępne opcjonalnie.
- Boczne kierunkowskazy zintegrowane z lusterkami zewnętrznymi.
- Nowe kolory lakieru zewnętrznego, obręcze kół ze stopów lekkich we wszystkich modelach BMW serii 5.
Wnętrze / iDrive:
- W sedanie ekran nawigacji jest teraz otoczony chromowaną listwą.
- Zwiększono pojemność schowków i uchwytów na kubki w konsoli środkowej.
- Zwiększona pojemność bagażnika w Gran Turismo o 0,0595 metra sześciennego do 0,501 metra sześciennego (dane europejskie, wstępne).
- Nowe kolory tapicerki i elementy wykończenia wnętrza we wszystkich modelach BMW serii 5.
- Nowy standard systemu nawigacji iDrive4.2 z zaawansowanymi informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.
- Nowy kontroler obrotowy iDrive ze zintegrowanym touchpadem umożliwia wprowadzanie znaków dla miejsc docelowych, numerów telefonów i innych funkcji w systemie operacyjnym iDrive4.2 (na przykład miejsce docelowe można zaprogramować w systemie nawigacyjnym, wpisując żądany adres za pomocą ruchów palca na powierzchni touchpada).
Linie:
- Luxury Line i Modern Line, oprócz istniejącego pakietu M Sport.
Modele / Silniki / Podwozie / Układ kierowniczy / Tryb „żeglowania”:
- BMW 535d zadebiutowało na rynku Ameryki Północnej, prezentując nowoczesny silnik wysokoprężny BMW Advanced Diesel, wyposażony w zaawansowaną technologię BMW TwinPower Turbo. Silnik ten generuje imponującą moc 255 KM przy 4000 obr./min, a jego potężny moment obrotowy wynosi 560 Nm, dostępny w zakresie 1500-3000 obr./min (dane wstępne).
- Dodatkowo, BMW xDrive, system inteligentnego napędu na wszystkie koła, jest również dostępny w nowej odmianie modelu 535d, zapewniając jeszcze lepszą kontrolę i stabilność na różnorodnych nawierzchniach drogowych.
- 550i otrzymuje silnik V-8 z technologią BMW TwinPower Turbo i technologią BMW Valvetronic bez przepustnicy, rozwijający moc 445 KM i moment obrotowy 651 Nm.
- Układ jezdny i kierowniczy: dwuwahaczowa oś przednia, zintegrowana oś tylna i elektroniczne wspomaganie kierownicy z funkcją zmiennego wspomagania Servotronic – zostały dopracowane, aby zapewnić niezrównaną równowagę między sportowymi osiągami a komfortem jazdy.
- BMW serii 5 Gran Turismo jest standardowo wyposażone w zawieszenie pneumatyczne, w tym automatyczne samopoziomujące zawieszenie tylne.
- Przełącznik kontroli dynamiki jazdy na konsoli środkowej jest standardem we wszystkich modelach.
- Regeneracja energii hamowania, funkcja Auto Start-Stop i tryb ECO PRO – zestaw standardowo montowanych technologii BMW EfficientDynamics obejmuje teraz również tryb żeglowania (który wyłącza układ napędowy podczas żeglowania) oraz funkcję ECO PRO Route, którą można wybrać za pośrednictwem systemu nawigacji.