Advertise Image

BMW E39 polift vs przedlift - różnice na przestrzeni lat

BMW E39 przedlift vs polift – różnice na przestrzeni lat



BMW E39 serii 5 było produkowane od września 1995 do czerwca 2003 w latach modelowych 1996-2003. We wrześniu 2000 roku, na rok modelowy 2001, BMW poddało serię E39 modernizacji (tzw. liftingowi). Oznacza to, że karoseria E39 przeszła metamorfozę, zostało odświerzone zarówno technicznie, jak i estetycznie. Nawet pomimo znacznego face-liftu z 2001 roku, E39 zmieniało się rok po roku. W niniejszym artykule przedstawimy modyfikacje, które BMW wprowadziło w tych pojazdach.

BMW E39 lista wprowadzonych modernizacji

Czerwiec 1997

  • Aktualizacja MID.

Wrzesień 1997

  • Rozpoczyna się produkcja modelu na rok 1998.
  • Opcjonalne tylne boczne poduszki powietrzne stały się dostępne.
  • Modele 528i i 540i zyskują system BMW Head Protection System.
  • Nowy pakiet sportowy dla 528i i 540i.
  • Opcjonalna automatyczna skrzynia biegów w modelu 540i. Pakiet sportowy obejmował czarne listwy ozdobne nadwozia (standardowe modele miały chrom wokół górnej części okien), sportowo dostrojone zawieszenie i 17-calowe koła.
  • System DSC po raz pierwszy był dostępny w modelu 540i z automatyczną skrzynią biegów.

Wrzesień 1998

  • Produkcja rozpoczęła się w roku modelowym 1999.
  • Silnik 540i M62B44 został zaktualizowany do M62TUB44, dodatkowe 15 lb/ft (20 Nm) momentu obrotowego i pojedynczy (zawór dolotowy) VANOS. Oznaczenie „TU” dodane do kodów silnika oznacza Technical Update.
  • Styl nadwozia Touring powraca i jest oferowany zarówno w wersji R6, jak i V8 (528i, 540i).
  • W modelach turystycznych dodano reflektory ksenonowe, system Park Distance Control i samopoziomujące tylne zawieszenie.
  • 2,8-litrowe silniki R6 M52 mają teraz całkowicie aluminiowy blok i głowicę. Podwójny rozrząd VANOS (zarówno zawory dolotowe, jak i wydechowe) zastąpił poprzedni pojedynczy rozrząd VANOS w silniku M52 z aluminiowym blokiem i głowicą.

Czerwiec 1999

  • DSC staje się standardem we wszystkich modelach

Wrzesień 1999

  • Rozpoczyna się produkcja modelu na rok modelowy 2000.
  • Wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu i reflektory ksenonowe stały się standardem w modelu 540i i są dostępne w modelu 528i.
  • Dodano pakiet M-Sport, zastępujący standardowy pakiet sportowy. Pakiet M-Sport obejmował kierownicę M-Sport, progi drzwi i gałkę zmiany biegów.
  • Wszystkie modele mają światła do jazdy dziennej (opcjonalne, mogą być kodowane) i przednie światła przeciwmgielne.
  • Produkcja M5 na rok modelowy 2000 rozpoczęła się w Stanach Zjednoczonych.
  • Zaktualizowany kluczyk BMW z kolorowym logo i funkcją ładowania akumulatora w stacyjce.

Wrzesień 2000 (Facelift)

  • Rozpoczyna się produkcja na rok modelowy 2001.
  • Model 528i został wycofany i zastąpiony przez 525i M54B25 i 530i M54B30.
  • Reflektory zostały zaktualizowane do świateł Hella, wyposażonych w halo angel eyes.
  • Światła tylne zostały zaktualizowane do Hella CELIS z paskami LED. Wcześniej bursztynowe klosze kierunkowskazów w 528i i 540i stają się przezroczyste we wszystkich modelach, ponieważ stare światła w M5 z 2000 roku miały przezroczyste klosze.
  • Światła przeciwmgielne M5 zostały zaktualizowane o przezroczyste szkło w przeciwieństwie do szkła falistego.
  • Boczne światła obrysowe zmieniły kolor z bursztynowego na przezroczysty (2000 M5 miało już przezroczysty).
  • Przednie zderzaki innych modeli niż M5 zostały zmodernizowane i zawierały okrągłe światła przeciwmgielne zamiast prostokątnych.
  • Elementy wykończenia nadwozia na drzwiach i zderzakach były teraz pomalowane na kolor nadwozia zamiast na czarno, a białe elementy M5 pozostały czarne niezależnie od koloru nadwozia.
  • Panoramiczny wyświetlacz i komputer MKIII zostały dołączone do systemu nawigacji. Jednostka Trimble została pominięta. Wcześniejsze E39 z opcją nawigacji miały komputer MKI lub MKII z wyświetlaczem 4:3.
  • Nowa, grubsza 3-ramienna kierownica M-Sport została dołączona do pakietu sportowego oraz do M5. M5 otrzymał tę samą nową kierownicę, ale z wielokolorowymi przeszyciami.
  • Zmieniono gałkę zmiany biegów M5 i uchwyty hamulca awaryjnego. M5 otrzymało skórzaną dźwignię hamulca awaryjnego z serii 5 oraz podświetlaną gałkę zmiany biegów ze skóry nappa. M5 z 2000 roku miały metalową gałkę zmiany biegów (nadal podświetlaną) i metalowy uchwyt hamulca awaryjnego. Te elementy okazały się nadmiernie zużywać po niewielkim użyciu, więc zostały zaktualizowane.
  • Wskaźniki M5 zmieniły kolor z czarnego na szary.
  • M5 ma opcję M-Audio, aby ulepszyć głośniki i włączyć większe subwoofery (4″ Nokia do 10″.
  • Zaktualizowano silniki regulatorów szyb.
  • Zaktualizowano system klimatyzacji.
  • Opcja PDC obejmuje teraz przednie czujniki oprócz tylnych.
  • Przycisk REST na HVAC został zmieniony tak, aby zawierał funkcję MAX A/C, ale zachowywał funkcję ciepła resztkowego po naciśnięciu w zimne dni, gdy silnik ma odpowiednią temperaturę.
  • Przednie atrapy chłodnic stały się bardziej wyraziste.

Luty 2001

  • Zaktualizowano grafikę przełącznika szyberdachu.

Wrzesień 2001

  • Rozpoczyna się produkcja modelu na rok 2002.
  • Automatyczne reflektory stają się dostępnym wyposażeniem standardowym.
  • Radio w samochodach wyposażonych w nawigację zaktualizowano z C43 do BM53.
  • Dodano uchwyt awaryjnego otwierania bagażnika.
  • Analogowy procesor DSP zastąpił cyfrowy procesor DSP w zmieniarce CD.
  • W modelach E39 wyposażonych w skrzynię Steptronic zmieniono kierunek ręcznej zmiany biegów na zgodny z konfiguracją SMG BMW (do przodu – redukcja biegów, do tyłu – wbicie wyższego biegu).
  • Moc wyjściowa silnika 540i M62TUB44 została zwiększona z 282 KM (210 kW) do 290 KM (216 kW), podczas gdy moment obrotowy pozostał taki sam.
  • Wszystkie modele inne niż M otrzymały standardowy wbudowany odtwarzacz CD.
  • Wszystkie modele sportowe otrzymały kierownicę po faceliftingu.
  • W modelach I6 dodano standardowo elektrycznie sterowany fotel pasażera.
  • Model 525i otrzymał w standardzie automatyczną klimatyzację.
  • Consumer Reports uznało BMW E39 z 2002 roku za najlepszy samochód, jaki kiedykolwiek recenzowano.

Wrzesień 2002

  • Rozpoczyna się produkcja na rok modelowy 2003.
  • Komputer nawigacyjny zaktualizował MKIV oparty na DVD.
  • Wszystkie modele posiadają szyberdach w standardzie.
  • Pakiet sportowy w 540i zawierał części od M-Technic. Obejmował on pełny zestaw efektów naziemnych M-tech (przednie i tylne zderzaki inspirowane M5), zawieszenie M-tech II, 18-calowe koła 37 i różne oznaczenia M, takie jak progi drzwi, kierownica, gałka zmiany biegów (jeśli jest manualna) i zewnętrzne wykończenie drzwi.
  • Dodano mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX/LATCH.
  • E39 touring był kontynuowany w 2004 roku, w oczekiwaniu na wersję touring serii 5 E60.
  • Radio CD53 w samochodach bez nawigacji zostało zastąpione jednostką CD53, która może obsługiwać dodatkowe urządzenia.
  • Zaktualizowano kołpaki kół na elementy wyższej jakości.

Czerwiec 2003

  • Zakończenie produkcji modelu E39. *Modele Touring były kontynuowane do 2004 roku.

Bmw E39 przedlift czy polift – różnice w wyglądzie

Różnice z przodu

Bmw E39 przedlift czy polift różnice z przodu

Różnice z tyłu

Bmw E39 przedlift czy polift różnice z tyłu

Różnice z boku

Bmw E39 przedlift czy polift różnice z boku

Podsumowanie

BMW E39 to model, który przez lata ewoluował, przekształcając się w prawdziwą ikonę niemieckiej motoryzacji. Zmiany w jego wyglądzie obejmowały wiele detali, które skutecznie odświeżyły wygląd tego samochodu. To auto nie tylko zachwycało swoim wyglądem, ale również oferowało różnorodność silników, dostosowanych do różnych potrzeb. BMW E39 jest doskonałym przykładem połączenia stylu, wygody i wydajności, które zapewniły mu trwałe miejsce w historii motoryzacji jako klasyka niemieckiego designu i inżynierii.