BMW CE 02 w wersji produkcyjnej debiutuje z prędkością maksymalną 90km/h i zasięgiem 56 kilometrów
We wrześniu 2021 roku BMW Motorrad zrobiło furorę na targach IAA Mobility, prezentując Concept CE 02. Od tamtej pory czekaliśmy na wersję produkcyjną. Do teraz. Wariant drogowy o tej samej nazwie będzie dostępny w Stanach Zjednoczonych w roku modelowym 2024, ale nie nazywaj go skuterem elektrycznym. Nie jest to również e-bike. Czym więc dokładnie jest? Jest oznaczony jako eParkourer, stworzony głównie z myślą o miejskiej dżungli.
Spis treści
Specyfikacja techniczna BMW CE 02
Sercem CE 02 jest chłodzony powietrzem silnik elektryczny o maksymalnej mocy 15 koni mechanicznych i momencie obrotowym 55.05 Nm. Jest to wystarczająca moc, aby dwukołowiec rozpędził się od 0 do 50 km/h w trzy sekundy i osiągnął przyzwoitą prędkość maksymalną 90 km/h. Silnik elektryczny czerpie niezbędną energię z pary chłodzonych powietrzem akumulatorów o pojemności 1,96 kWh, które wystarczają na przejechanie ponad 90 kilometrów.
Po wyczerpaniu akumulatorów ładowanie od 20% do 80% zajmie 170 minut przy użyciu standardowej ładowarki zewnętrznej o mocy 0,9 kW. Zamów opcjonalną ładowarkę 1,5 kW, która jest dostarczana z pakietem Highline, a czas ładowania spadnie do 140 minut. BMW Motorrad podkreśla, że eParkourer waży zaledwie 132 kilogramy i jeździ na 14-calowych kołach z tarczami, które powinny wyglądać znajomo, jeśli wcześniej widziałeś motocykl koncepcyjny.
Istnieje również wariant o mocy 4 kW (5 koni mechanicznych), który wymaga jedynie prawa jazdy kategorii B. Różnica między wersją 11- i 4-kilowatową polega na tym, że masz tylko jedną baterię. Zasięg wynosi od 27 do 31 mil (45 do 50 kilometrów).
Konstrukcja i funkcje
Jeśli zastanawiasz się nad jego rozmiarem, CE 02 ma 197,1 cm długości, 84,6 cm szerokości (87,6 centymetra wraz z lusterkami) i 114 centymetrów wysokości. Ma niskie siedzenie, które znajduje się na wysokości 74,9 centymetrów i maksymalną dopuszczalną masę 310 kilogramów. Otrzymujesz światła LED z przodu i z tyłu, ABS dla przedniego koła, 8,9-centymetrowy wyświetlacz TFT i port USB-C.
Wyposażony w rurową stalową ramę z podwójną pętlą, CE 02 jest pomalowany na kolor Cosmic Black z czarnym siedzeniem, a także kontrastującymi akcentami Granite Grey Metallic i Silver oraz dziewięcioma naklejkami. Wiosna na pakiet Highline, a BMW Motorrad dorzuci widelce anodowane na złoto, wzór taśmy w połączeniu z odcieniem benzyny i aż 22 naklejki. Ta droższa wersja ma również siedzenie wykończone w kombinacji bieli, benzyny i czerni.
Tesla w świecie skuterów elektrycznych
BMW Motorrad chce dotrzeć z CE 02 do nowej grupy demograficznej. „Chcemy dotrzeć do młodszej grupy docelowej” – powiedział Stephan Reiff, szef działu klientów, marki i sprzedaży BMW Motorrad. „Byliśmy zaskoczeni reakcją klientów na większy model CE 04. W rzeczywistości nadrabiamy zaległości produkcyjne. Jeśli policzyć każdy dwukołowiec o mocy powyżej 11 kW, co drugi sprzedany egzemplarz to CE 04” – dodał Reiff.
Ponadto Reiff mówi, że często jest pytany przez Franka Webera, członka zarządu odpowiedzialnego za badania i rozwój, kto jest Teslą w branży. „Jesteśmy Teslą, ponieważ jesteśmy jej właścicielami” – mówi Reiff. „I oczywiście chcemy rozszerzyć ten zakres. Chcemy podążać różnymi drogami z tym nowym produktem”.