BMW C 400X (2018 – 2019) – dane techniczne, specyfikacja
W 2011 roku, debiutując z BMW C 600 Sport i BMW C 650 GT jako flagowymi pojazdami w segmencie maxi skuterów, BMW Motorrad wprowadziło rewolucyjną kategorię produktów do poruszania się w mieście. Teraz BMW podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej, prezentując nowe BMW C 400 X – pojazd klasy premium w kategorii skuterów średniej wielkości.
Nowy BMW C 400 X nie jest jedynie inteligentnym skuterem średniej wielkości, zaprojektowanym do sprawnego omijania miejskich korków i szybkiego przemieszczania się z punktu A do punktu B. Ten skuter dowodzi także, że miejska mobilność może być źródłem autentycznej radości. Krótko mówiąc, nowe BMW C 400 X zmienia podróże do miasta lub do pracy z rutynowego obowiązku w prawdziwą przyjemność. Zamiast wybierać najkrótszą trasę, kierowca będzie kuszony, by obrać dłuższą drogę wyłącznie dla dodatkowego uśmiechu na twarzy.
Spis treści
BMW C 400X – dane techniczne
Marka i model |
BMW C 400X |
Rok |
2018 – 19 |
Silnik |
Czterosuwowy, jednocylindrowy, SOHC, 4 zawory, z dźwignią wahacza |
Pojemność |
350 cc / 21.3 cu-in |
Średnica x Skok |
80 x 69.6 mm |
Stopień sprężania |
11.5:1 |
Chłodzenie |
Chłodzone cieczą |
System paliwowy |
Wtrysk paliwa, przepustnica BMS-E2 o średnicy 40 mm |
Paliwo |
Bezołowiowe (95 RON) |
Rozruch |
Elektryczny, 500 kW |
Alternator |
316W |
Akumulator |
12/9 V/Ah |
Moc maksymalna |
25.3 kW / 34 KM przy 7500 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy |
34.3 Nm / 25.8 lb-ft przy 6000 obr/min |
Sprzęgło |
Sprzęgło odśrodkowe |
Skrzynia biegów |
Bestopniowa skrzynia biegów pasów CVT |
Napęd ostateczny |
Zębatkowe koło zębate redukujące |
Rama |
Rama przestrzenna rurowa |
Zawieszenie przednie |
Widelec teleskopowy o średnicy 35 mm |
Skok przedniego koła |
110 mm |
Zawieszenie tylne |
Dwustronny wahacz, 112 mm skoku |
Hamulec przedni |
Hamulec tarczowy o średnicy 265 mm |
Hamulec tylny |
Hamulec bębnowy o średnicy 240 mm |
Opona przednia |
120/70-15 |
Opona tylna |
150/70-14 |
Długość |
2165 mm |
Szerokość |
830 mm |
Wysokość |
1410 mm |
Wysokość siedzenia |
800 mm |
Rozstaw osi |
1565 mm |
Masa |
204 kg |
Pojemność zbiornika paliwa |
12.8 litra |
Silnik
Dzięki świeżo opracowanemu, zoptymalizowanemu pod kątem wydajności silnikowi jednocylindrowemu o mocy 34 KM (25 kW), BMW C 400 X oferuje nowoczesny, dynamiczny sposób na poruszanie się w środowisku miejskim. Napęd przenoszony jest poprzez przekładnię CVT (Continuous Variable Transmission) oraz sztywny wahacz układu napędowego. Wszystko to gwarantuje minimalne wibracje oraz maksymalny komfort. Automatyczny układ stabilizacji toru jazdy (ASC) zwiększa bezpieczeństwo podczas przyspieszania, zwłaszcza na śliskich nawierzchniach.
Budowa ramy i hamulce
W obszarze podwozia nowe BMW C 400 X jest zbudowane w oparciu o solidną ramę rurową wykonaną ze stali. Zawieszenie i tłumienie są powierzone amortyzatorom teleskopowym z przodu oraz dwóm kolumnom resorującym z tyłu. Konfiguracja oraz skok sprężyny zostały starannie dostosowane, aby dostarczać wiele wrażeń oraz radości z jazdy, zachowując jednocześnie bardzo wysoki poziom komfortu. Optymalną skuteczność hamowania i wyjątkowe bezpieczeństwo gwarantuje podwójny hamulec tarczowy z przodu, wsparty pojedynczym hamulcem tarczowym z tyłu, a wszystko to pod kontrolą systemu ABS, który jest standardowym wyposażeniem.
Elektronika oraz oświetlenie
Oprócz standardowego oświetlenia w technologii LED o wysokiej jasności, nowe BMW C 400 X wprowadza szereg innowacji w dziedzinie łączności (co stanowi pionierskie podejście w tym segmencie). Przykładowo, wielofunkcyjny zestaw wskaźników z 6,5-calowym, kolorowym ekranem TFT jest dostępny jako opcja fabryczna. W połączeniu z jeszcze bardziej zaawansowanym kontrolerem BMW Motorrad Multi-Controller, oferującym zintegrowaną obsługę, oznacza to, że kierowca może korzystać z większości funkcji pojazdu szybko i bez odwracania uwagi od drogi. Oprócz wygody obsługi telefonu i słuchania muzyki podczas podróży, zaletą jest także łatwa nawigacja dzięki praktycznemu systemowi strzałek.
Stylistyka
Jeśli spojrzymy na styl, nowe BMW C 400 X natychmiast wyróżnia się jako pełnoprawny członek rodziny BMW Motorrad C: jego projekt jest nowoczesny, funkcjonalny oraz futurystyczny. Zaczynając z przodu, nie sposób nie zauważyć ikonicznie stylizowanego reflektora LED z charakterystycznym wzorem świateł do jazdy dziennej (opcjonalnie) w postaci elementów światłowodowych. Takie elementy sprawiają, że nowy skuter średniej wielkości od BMW Motorrad wyróżnia się spośród konkurencji swoim niezwykle sportowym i dynamicznym wyglądem. Ten nowy skuter średniej wielkości spełnia wszelkie codzienne potrzeby praktyczności oraz doskonale sprawdza się podczas turystycznych podróży.
Malowanie
Dla nowego BMW C 400 X, dostępne są dwa wyjątkowe lakierowania. Metaliczny lakier Zenith Blue nadaje pojazdowi wyrazisty, nowoczesny wygląd, podkreślając jednocześnie jego atletyczne cechy. Niemetaliczny biały alpejski, z kolei, doskonale oddaje charakterystyczną stylistykę nowego BMW C 400 X, nadając mu bardziej technicznego, kompaktowego i lekkiego wyglądu. Kontrastujące, jednoczęściowe siedzenia dostępne są w odcieniach szaro-czarnych lub czerwono-czarnych subtelnie podkreślając dynamiczny charakter średniej wielkości skutera.
Zalety BMW C 400 X
Najważniejsze cechy nowego BMW C 400 X:
- Jednocylindrowy zoptymalizowany pod kątem wydajności silnik o pojemności 350 cm3, wysoki moment obrotowy i przekładnia CVT.
- Kompaktowa konstrukcja z mokrą miską olejową.
- 25 kW (34 KM) przy 7 500 obr/min i 35 Nm przy 6 000 obr/min.
- Elektroniczny wtrysk paliwa, cyfrowe sterowanie silnikiem i ASC.
- Zawieszenie z wytrzymałą ramą z rur stalowych.
- Mocny układ hamulcowy z ABS w standardzie.
- Oświetlenie LED w standardzie.
- Łączność: Wielofunkcyjny zestaw wskaźników z 6,5-calowym, kolorowym ekranem TFT i licznymi funkcjami w opcji fabrycznej.
- Charakterystyczny design.
- Doskonała ochrona przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi oraz wyrafinowana ergonomia.
- Duża przestrzeń bagażowa z dwoma schowkami i walizką Flexcase.
- Atrakcyjne powłoki lakiernicze o wyrazistym kolorze.