BMW C 400 X dane techniczne

BMW C 400X (2018 – 2019) – dane techniczne, specyfikacja

W 2011 roku, debiutując z BMW C 600 Sport i BMW C 650 GT jako flagowymi pojazdami w segmencie maxi skuterów, BMW Motorrad wprowadziło rewolucyjną kategorię produktów do poruszania się w mieście. Teraz BMW podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej, prezentując nowe BMW C 400 X – pojazd klasy premium w kategorii skuterów średniej wielkości.

Nowy BMW C 400 X nie jest jedynie inteligentnym skuterem średniej wielkości, zaprojektowanym do sprawnego omijania miejskich korków i szybkiego przemieszczania się z punktu A do punktu B. Ten skuter dowodzi także, że miejska mobilność może być źródłem autentycznej radości. Krótko mówiąc, nowe BMW C 400 X zmienia podróże do miasta lub do pracy z rutynowego obowiązku w prawdziwą przyjemność. Zamiast wybierać najkrótszą trasę, kierowca będzie kuszony, by obrać dłuższą drogę wyłącznie dla dodatkowego uśmiechu na twarzy.

BMW C 400X – dane techniczne

Marka i model

BMW C 400X

Rok

2018 – 19

Silnik

Czterosuwowy, jednocylindrowy, SOHC, 4 zawory, z dźwignią wahacza

Pojemność

350 cc / 21.3 cu-in

Średnica x Skok

80 x 69.6 mm

Stopień sprężania

11.5:1

Chłodzenie

Chłodzone cieczą

System paliwowy

Wtrysk paliwa, przepustnica BMS-E2 o średnicy 40 mm

Paliwo

Bezołowiowe (95 RON)

Rozruch

Elektryczny, 500 kW

Alternator

316W

Akumulator

12/9 V/Ah

Moc maksymalna

25.3 kW / 34 KM przy 7500 obr/min

Maksymalny moment obrotowy

34.3 Nm / 25.8 lb-ft przy 6000 obr/min

Sprzęgło

Sprzęgło odśrodkowe

Skrzynia biegów

Bestopniowa skrzynia biegów pasów CVT

Napęd ostateczny

Zębatkowe koło zębate redukujące

Rama

Rama przestrzenna rurowa

Zawieszenie przednie

Widelec teleskopowy o średnicy 35 mm

Skok przedniego koła

110 mm

Zawieszenie tylne

Dwustronny wahacz, 112 mm skoku

Hamulec przedni

Hamulec tarczowy o średnicy 265 mm

Hamulec tylny

Hamulec bębnowy o średnicy 240 mm

Opona przednia

120/70-15

Opona tylna

150/70-14

Długość

2165 mm

Szerokość

830 mm

Wysokość

1410 mm

Wysokość siedzenia

800 mm

Rozstaw osi

1565 mm

Masa

204 kg

Pojemność zbiornika paliwa

12.8 litra

Silnik

BMW C 400 X moc silnika

Dzięki świeżo opracowanemu, zoptymalizowanemu pod kątem wydajności silnikowi jednocylindrowemu o mocy 34 KM (25 kW), BMW C 400 X oferuje nowoczesny, dynamiczny sposób na poruszanie się w środowisku miejskim. Napęd przenoszony jest poprzez przekładnię CVT (Continuous Variable Transmission) oraz sztywny wahacz układu napędowego. Wszystko to gwarantuje minimalne wibracje oraz maksymalny komfort. Automatyczny układ stabilizacji toru jazdy (ASC) zwiększa bezpieczeństwo podczas przyspieszania, zwłaszcza na śliskich nawierzchniach.

Budowa ramy i hamulce

BMW C 400 X hamulce

W obszarze podwozia nowe BMW C 400 X jest zbudowane w oparciu o solidną ramę rurową wykonaną ze stali. Zawieszenie i tłumienie są powierzone amortyzatorom teleskopowym z przodu oraz dwóm kolumnom resorującym z tyłu. Konfiguracja oraz skok sprężyny zostały starannie dostosowane, aby dostarczać wiele wrażeń oraz radości z jazdy, zachowując jednocześnie bardzo wysoki poziom komfortu. Optymalną skuteczność hamowania i wyjątkowe bezpieczeństwo gwarantuje podwójny hamulec tarczowy z przodu, wsparty pojedynczym hamulcem tarczowym z tyłu, a wszystko to pod kontrolą systemu ABS, który jest standardowym wyposażeniem.

Elektronika oraz oświetlenie

Skuter BMW C 400 X oświetlenie

Oprócz standardowego oświetlenia w technologii LED o wysokiej jasności, nowe BMW C 400 X wprowadza szereg innowacji w dziedzinie łączności (co stanowi pionierskie podejście w tym segmencie). Przykładowo, wielofunkcyjny zestaw wskaźników z 6,5-calowym, kolorowym ekranem TFT jest dostępny jako opcja fabryczna. W połączeniu z jeszcze bardziej zaawansowanym kontrolerem BMW Motorrad Multi-Controller, oferującym zintegrowaną obsługę, oznacza to, że kierowca może korzystać z większości funkcji pojazdu szybko i bez odwracania uwagi od drogi. Oprócz wygody obsługi telefonu i słuchania muzyki podczas podróży, zaletą jest także łatwa nawigacja dzięki praktycznemu systemowi strzałek.

Skuter BMW C 400 X elektronika

Stylistyka

BMW C400 X waga

Jeśli spojrzymy na styl, nowe BMW C 400 X natychmiast wyróżnia się jako pełnoprawny członek rodziny BMW Motorrad C: jego projekt jest nowoczesny, funkcjonalny oraz futurystyczny. Zaczynając z przodu, nie sposób nie zauważyć ikonicznie stylizowanego reflektora LED z charakterystycznym wzorem świateł do jazdy dziennej (opcjonalnie) w postaci elementów światłowodowych. Takie elementy sprawiają, że nowy skuter średniej wielkości od BMW Motorrad wyróżnia się spośród konkurencji swoim niezwykle sportowym i dynamicznym wyglądem. Ten nowy skuter średniej wielkości spełnia wszelkie codzienne potrzeby praktyczności oraz doskonale sprawdza się podczas turystycznych podróży.

Malowanie

Malowanie BMW C 400 X

Dla nowego BMW C 400 X, dostępne są dwa wyjątkowe lakierowania. Metaliczny lakier Zenith Blue nadaje pojazdowi wyrazisty, nowoczesny wygląd, podkreślając jednocześnie jego atletyczne cechy. Niemetaliczny biały alpejski, z kolei, doskonale oddaje charakterystyczną stylistykę nowego BMW C 400 X, nadając mu bardziej technicznego, kompaktowego i lekkiego wyglądu. Kontrastujące, jednoczęściowe siedzenia dostępne są w odcieniach szaro-czarnych lub czerwono-czarnych subtelnie podkreślając dynamiczny charakter średniej wielkości skutera.

Zalety BMW C 400 X

BMW C 400 X kokpit

Najważniejsze cechy nowego BMW C 400 X:

  • Jednocylindrowy zoptymalizowany pod kątem wydajności silnik o pojemności 350 cm3, wysoki moment obrotowy i przekładnia CVT.
  • Kompaktowa konstrukcja z mokrą miską olejową.
  • 25 kW (34 KM) przy 7 500 obr/min i 35 Nm przy 6 000 obr/min.
  • Elektroniczny wtrysk paliwa, cyfrowe sterowanie silnikiem i ASC.
  • Zawieszenie z wytrzymałą ramą z rur stalowych.
  • Mocny układ hamulcowy z ABS w standardzie.
  • Oświetlenie LED w standardzie.
  • Łączność: Wielofunkcyjny zestaw wskaźników z 6,5-calowym, kolorowym ekranem TFT i licznymi funkcjami w opcji fabrycznej.
  • Charakterystyczny design.
  • Doskonała ochrona przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi oraz wyrafinowana ergonomia.
  • Duża przestrzeń bagażowa z dwoma schowkami i walizką Flexcase.
  • Atrakcyjne powłoki lakiernicze o wyrazistym kolorze.