BMW E46 przedlift vs polift - jakie są różnice?

BMW E46 przedlift vs polift – jakie są różnice?

BMW E46, wprowadzone na rynek w 1998 roku, jest jednym z najbardziej ikonicznych modeli w historii niemieckiego producenta samochodów. W trakcie swojej długiej produkcji, która trwała do 2006 roku, BMW E46 przeszło kilka istotnych zmian w swoim wyglądzie, które nadały mu charakterystyczny i rozpoznawalny design.

Zmiany zachodzące w BMW E46 na przestrzeni lat

Wraz z kolejnymi latami produkcji, BMW wprowadzało subtelne zmiany w wyglądzie E46, które czyniły go bardziej nowoczesnym. Oto większość zmian, które zaszły kolejnych modelach poliftowych:

Połowa roku 1998

  • 316, 318, 320, 323 i 328 sedan zostają wprowadzone na rynki światowe z oznaczeniem „i” (z wyłączeniem USA).

Rok 1999

  • 323 i 328 sedany E46 wprowadzone do sprzedaży w USA (modele 316 do 320 nie zostały w żadnym momencie wprowadzone do sprzedaży w USA).
  • E46 coupe zostaje wprowadzone na rynki światowe, oznaczone jako „Ci” (z wyłączeniem USA).
  • E46 Touring zostaje wprowadzony na rynki światowe, oznaczony jako „iT” (z wyłączeniem USA).

Rok 2000

  • E46 coupe zostaje wprowadzone na rynek amerykański.
  • E46 Touring zostaje wprowadzony na rynek amerykański.
  • Dynamiczna kontrola stabilności (DSC) zastępuje automatyczną kontrolę stabilności (ASC).
  • Automatyczna recyrkulacja powietrza staje się standardem.
  • Model 323 ma w standardzie 15-calowe felgi aluminiowe (zastępujące kołpaki w 323 bez pakietu opcjonalnego).
  • Pakiet Premium ma w standardzie drewniane wykończenia i szyberdach, z 16-calowymi felgami (nie są już oferowane 15-calowe).
  • W modelu 323 oferowany jest pakiet kombi Sport/Premium.
  • Elektrycznie sterowane fotele są samodzielną opcją w 323.

Połowa roku 2000

  • Elektrycznie sterowane fotele z pamięcią ustawień fotela kierowcy zostały wzbogacone o pamięć ustawień lusterek zewnętrznych.
  • Radio posiada funkcję zegara; w rezultacie funkcja komputera pokładowego i godzina mogą być wyświetlane w tym samym czasie.
  • Mocowania fotelików dziecięcych dodane jako wyposażenie standardowe.
  • Przeprojektowane przyciski konsoli środkowej.
  • Nowy wygląd kluczyka
  • Zmiana automatycznej skrzyni biegów na Steptronic

Rok 2001

  • 323i (2.5) zostaje zastąpione przez 320i (2.2) i otrzymuje nowy silnik M54B22.
  • 328i zostaje zastąpiony przez 330i i otrzymuje nowy silnik M54B30.
  • Wprowadzone zostają modele 325xi i 330xi z napędem na wszystkie koła.
  • Wszystkie 325xi z 2001 r. na rynek amerykański mają numery VIN zarejestrowane jako 325i, ponieważ „xi” był uważany za opcję do podstawowego samochodu „i”, a nie za oddzielny model.
  • Nowa sportowa kierownica z okrągłą osłoną poduszki powietrznej.
  • Reflektory ksenonowe/HID wyposażone w większe soczewki projekcyjne.
  • Nowy podwójny układ wydechowy od kolektorów do tłumika.
  • Pakiet sportowy 325i otrzymuje koła 17×8 w stylu 44.
  • 330: Regulacja odcinka lędźwiowego w standardzie ze skórzanymi fotelami.
  • 330: 17-calowe felgi w standardzie
  • 330: Obręcze pakietu sportowego zostały zmienione na styl M68 z 17×7,5 z przodu i 17×8,5 z tyłu.
  • 330: Hamulce są o 1″ większe
  • 330: Dysze spryskiwaczy reflektorów w standardzie w pakiecie na zimną pogodę.
  • 330: Srebrne wykończenia wokół reflektorów
  • 330: „Zaktualizowany” układ kierowniczy (więcej wspomagania)
  • Coupe otrzymuje tytanowe wykończenie przedniego spojlera.

Połowa roku 2001 (3/01)

  • 325i i 325iT: nowe wyposażenie standardowe: światła przeciwmgielne, tempomat i automatyczna klimatyzacja
  • 325Ci i 325Cic: Nowe wyposażenie standardowe: automatyczna klimatyzacja
  • 330: Ze względu na opinie klientów, w połowie roku nastąpiła zmiana na układ kierowniczy z mniejszym doładowaniem, choć większym niż w 323 i 328. BMW przez pewien czas oferowało bezpłatną „modernizację układu kierowniczego” w celu zmniejszenia doładowania. Teraz za tę modernizację trzeba zapłacić. Dotyczyło to tylko samochodów z 2001 roku.
  • 330i: Nowe standardowe wyposażenie: elektryczne fotele, system stereo Harman Kardon i sportowe zawieszenie.
  • 330Ci i 330Cic: Nowe wyposażenie standardowe: Harman Kardon stereo

Rok 2002

  • Systemy NAV mają teraz panoramiczny wyświetlacz 16×9.
  • Sedany i wagony E46 otrzymują lifting: Nowe wzory reflektorów i tylnych świateł, boczne kierunkowskazy przeniesione i przekształcone, nowy szerszy grill, nowa maska, nowe przednie zderzaki dla 325i i 330i bez pakietu sportowego.
  • Opcjonalne 18-calowe koła w 330i
  • 318i otrzymuje silnik o pojemności 2.0 l.
  • 320d otrzymuje nowy silnik o mocy 148 KM (110 kW; 150 PS)
  • Opcja reflektorów ksenonowych uaktualniona do konfiguracji bi-ksenonowej.
  • [Edycja]Połowa roku 2002 (9/02)
  • Radio satelitarne Sirius jest teraz wstępnie podłączone w samochodach bez nawigacji

Rok 2003

  • System NAV staje się oparty na DVD (system Mark IV NAV). Ponadto system nawigacji będzie teraz dostępny z wbudowanym odtwarzaczem CD lub odtwarzaczem kasetowym.
  • Jednostka główna systemu dźwiękowego ma teraz nowe wejście pomocnicze (wymagany zestaw wejścia pomocniczego)
  • Sedany otrzymują trzeci tylny zagłówek i 3-punktowe pasy bezpieczeństwa.
  • 325: Czujnik deszczu i automatyczne sterowanie reflektorami będą teraz częścią pakietu Premium.
  • 325: Przedni podłokietnik będzie standardem w sedanie i sportowym wozie.
  • 325: Moonroof będzie standardem w sportowym wozie.
  • 325: SULEV 325i, 325Ci i 325iT są wprowadzane z silnikiem M56, aby spełnić nowe wymagania dotyczące emisji. Silnik SULEV M56 był oferowany opcjonalnie i jest dostępny tylko ze skrzynią biegów Steptronic.
  • 330: Monitor ciśnienia w oponach zastępuje monitor przebicia opony w pojazdach z oponami typu run-flat. Wyświetlacz alarmu i przycisk na konsoli środkowej pozostają niezmienione.
  • 330xi z pakietem sportowym będzie wyposażony w 17-calowe całoroczne opony typu run-flat z felgami stylizowanymi na 98 (takie same jak obecna opcja opon typu run-flat).

Połowa roku 2003 (3/03)

  • Pakiet Performance wprowadzony do modelu 330i sedan. Jest oferowany tylko z manualną skrzynią biegów i NIE jest oferowany z pakietem Premium.
  • Wszystkie E46 są teraz fabrycznie podłączone do zestawu BMW Bluetooth
  • Wszystkie manualne skrzynie biegów 330 są teraz 6-biegowe zamiast 5-biegowych.

Połowa roku 2003 (6/03)

  • Produkcja M3 CSL (1400 sztuk)

Połowa roku 2003 (9/03)

  • Wszystkie 330i/330xi Sedan i 330Ci Coupe muszą być zamówione z opcją 403 – moonroof.
  • Wszystkie kabriolety 330Ci muszą być zamawiane z pakietem premium ZPP.
  • Drewno Myrtle nie jest już dostępne jako samodzielna opcja. Będzie ono dostępne wyłącznie po zamówieniu pakietu Premium.
  • We wszystkich modelach serii 3 dostępne będzie nowe wykończenie wnętrza. SA 426 lub aluminiowe „szczotkowane kolumny” będą dostępne jako bezpłatna opcja po zamówieniu pakietu Premium. W przypadku zamówienia Pakietu Premium i braku specyfikacji SA 426, samochód będzie wyposażony w wykończenie Myrtle Wood (jak poprzednio).
  • Samochody wyposażone w nawigację są teraz fabrycznie podłączone do systemu Sirius.

Połowa roku 2003 (10/03)

  • SMG lub sekwencyjna manualna skrzynia biegów dostępna w połączeniu z pakietem sportowym (niedostępna w połączeniu z pakietem Performance lub modelami z napędem na wszystkie koła).

Rok 2003

  • Pakiet Performance jest teraz dostępny dla coupe i kabrioletów, a także z automatyczną skrzynią biegów i pakietem Premium (we wszystkich 330).
  • Jednostka główna klimatyzacji ma nowy układ przycisków sterujących (przyciski temp., wentylatora i recyrkulacji), co upraszcza obsługę i ułatwia użytkowanie.
  • Czujnik deszczu i automatyczne sterowanie reflektorami w standardzie dla wszystkich sedanów i wagonów sportowych. Funkcje te były wcześniej dostępne tylko z pakietem Premium (ZPP).
  • Automatyczna skrzynia biegów STEPTRONIC będzie dostępna w połączeniu z pakietem Performance.
  • Nowe koło pakietu sportowego dla 325i Sedan i Sports Wagon. Stylizacja 119 zastępuje stylizację 96.
  • Nowa felga podstawowa dla modeli 330i/330xi Sedan i 325xi Sedan/Sports Wagon wyposażonych w Pakiet Sport. Nowa felga zastępuje felgę 73.
  • Tytanowe wykończenie przedniego grilla i reflektorów nie różni się już w sedanach 330i i 330xi. (Reflektory są czarne, a przedni spojler jest połączeniem czerni i koloru nadwozia).
  • Coupe i kabriolety otrzymały lifting twarzy z nowym przednim grillem (większe „nerki BMW”), zmienioną stylistyką dolnego zderzaka i przeprojektowanymi światłami przednimi / tylnymi, w tym diodowymi światłami tylnymi, zmienionym położeniem bocznych kierunkowskazów i przezroczystymi przednimi narożnikami w samochodach z pakietem sportowym.
  • Pakiet reflektorów ksenonowych został uaktualniony do pakietu adaptacyjnych reflektorów ksenonowych tylko dla coupe/konwertabili.
  • 325i i 325iT: Styl 119 (17 x 8) z oponami wyczynowymi zastępuje Styl 96 w przypadku zamówienia pakietu sportowego (ZSP).
  • 330i/330xi otrzymują nowe koła podstawowe. 325xiT i 330xiT otrzymują nowe koła z pakietem sportowym.
  • Silnik wysokoprężny M47N został zmodyfikowany, a główne zmiany to przeprojektowana konstrukcja klapy wirowej w kolektorze dolotowym i elektronicznie aktywowany zawór upustowy turbosprężarki, które zwiększają niezawodność.
  • Styl 137 (17 x 7) z oponami całorocznymi zastępuje Styl 73, znany również jako szprychy Radial.

Rok 2005

  • Podparcie odcinka lędźwiowego fotela dodane do pakietu premium w modelu 325.
  • Odtwarzacz CD stał się kompatybilny z MP3
  • [edit]Połowa roku 2005 (5/05)
  • Pakiet Performance 330s otrzymał perforowaną skórzaną kierownicę zamiast alcantary.
  • [edit]2006
  • Sedany wycofane z produkcji.
  • LCM obsługują teraz funkcję „komfortowego migacza” (potrójny błysk). Musi być aktywowana przez dealera

Bmw E46 polift czy przedlift – różnice w wyglądzie

BMW e46 jest modelem samochodu, który był produkowany w dwóch wersjach: przedliftowej i poliftowej. Oba te warianty mają swoje charakterystyczne cechy, które przyciągają entuzjastów motoryzacji.

BMW E46 Przedlift

BMW E46 Przedlift – widok przodu

BMW E46 przedlift widok przodu

BMW E46 Przedlift – widok tyłu

BMW E46 przedlift  widok tyłu

Wersja przedliftowa BMW e46 była produkowana od 1998 do 2001 roku. Charakteryzowała się ona klasycznym designem, z charakterystycznymi, reflektorami skierowanymi „w dół” oraz bocznymi kierunkowskazami znajdującymi się bardziej po środku przedniego błotnika. W tej wersji dostępne były różne warianty nadwozia, takie jak sedan, kombi, coupe i kabriolet, zapewniając bogatą gamę wyboru dla klientów.

BMW E46 Polift

BMW E46 Polift – widok przodu

BMW E46 polift widok przodu

BMW E46 Polift – widok tyłu

BMW E46 polift widok tyłu


W 2001 roku BMW wprowadziło wersję poliftową e46, która była wytwarzana aż do zakończenia produkcji w 2006 roku. Ta wersja przeszła pewne zmiany stylistyczne, które nadawały jej bardziej nowoczesny wygląd. Reflektory stały się bardziej podłużne, a przednia atrapa chłodnicy została delikatnie zmodyfikowana, nadając samochodowi bardziej agresywny wygląd.

Wersje poliftowe BMW e46 oferowały również pewne ulepszenia technologiczne. Systemy multimedialne i nawigacyjne stały się bardziej zaawansowane, a wnętrze samochodu otrzymało pewne poprawki i aktualizacje. Ponadto, nowsze wersje E46 miały na ogół nieznacznie ulepszone jednostki napędowe, co wpływało na osiągi oraz na ich efektywność paliwową.

Podsumowanie

Ostatecznie, obie wersje; przedliftowa, jak i poliftowa BMW e46 są cenione przez miłośników motoryzacji ze względu na swoje wyjątkowe walory jezdne oraz ponadczasowy wygląd. Przedliftowe modele zachwycają klasycznym stylem i dobrą dostępnością na rynku używanych samochodów, podczas gdy wersje poliftowe oferują nieco bardziej nowoczesny wygląd i pewne ulepszenia technologiczne. Bez względu na to, którą wersję wybierzesz, BMW e46 nadal pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych i popularnych modeli wśród miłośników marki BMW.