Advertise Image

Silnik BMW M50B24TU R6 (2.4L, 185 HP) - specyfikacja

Silnik BMW M50B24TU R6 (2.4L, 185 HP) – specyfikacja



BMW M50B24TU to czterosuwowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra (2 394 cm3, 146,1 cu-in) z rodziny M50. Silnik był produkowany w latach od 1992 do 1996 i używany na rynkach Tajlandii oraz Oceanii. Silnik ten bazuje na M50B25TU ze skokiem zmniejszonym do 72 mm (2,83 cala).

Silnik BMW M50B24TU charakteryzuje się solidnym blokiem cylindrów z żeliwa oraz aluminiową głowicą, wyposażoną w podwójny górny wałek rozrządu (DOHC) i cztery zawory obsługujące każdy cylinder, co daje w sumie imponującą liczbę 24 zaworów. Silnik jest wyposażony w elektroniczny układ wtrysku paliwa (DME M3.3.1), VANOS (Variable Valve Timing System od BMW) dla dolotowego wałka rozrządu, układ zapłonowy coil-on-plug, czujnik spalania stukowego i lekki plastikowy kolektor dolotowy.

Silnik charakteryzuje się cylindrem o średnicy 84,0 mm (3,31 cala) i tłokiem o skoku 72,0 mm (2,83 cala). Stopień sprężania tego silnika wynosi 10,5:1, a maksymalna prędkość obrotowa to 6500 obr/min. Silnik BMW M50B24TU wytwarzał 188 KM (138 KW; 185 KM) maksymalnej mocy wyjściowej przy 5900 obr/min i 240 Nm (24,5 kg-m; 177,1 ft-lb) maksymalnego momentu obrotowego przy 4200 obr/min.

Specyfikacja silnika M50B24TU

Specyfikacja silnika
Kod silnika M50B24 TU
Układ Czterosuwowy, Rzędowy-6 (Straight-6)
Rodzaj paliwa Benzyna
Lata produkcji 1992-1996
Pojemność silnika 2.4 L, 2,394 cc (146.1 cu in)
System paliwowy Elektroniczny wtrysk paliwa (MS40.1)
Dodatkowe źródło mocy Brak
Maks. moc 188 PS (138 KW; 185 HP) przy 5,900 obr/min
Maks. moment obrotowy 240 Nm (24.5 kg·m; 177.1 ft·lb) przy 4,200 obr/min
Kolejność zapłonu 1-5-3-6-2-4
Wymiary (D x W x S):
Waga 194 kg (428 lbs)

Specyfikacja bloku silnika M50B24TU

Silnik M50B24TU posiada żeliwny blok cylindrów oraz średnicę cylindra wynoszącą 84,0 mm (3,31 cala) i skok 72,0 mm (2,83 cala). Stopień sprężania wynosi 10,5:1. Tłoki są wyposażone w dwa pierścienie sprężające i pojedynczy pierścień olejowy.

Blok silnika
Stop bloku silnika Żeliwo odlewnicze
Stopień sprężania: 10.5:1
Średnica cylindra: 84.0 mm (3.31 in)
Skok tłoka: 72.0 mm (2.83 in)
Liczba pierścieni tłokowych (sprężynowy / olejowy): 2 / 1
Liczba łożysk głównych: 7
Wewnętrzna średnica cylindra (standard): 84.000-84.014 mm (3.3071-3.3076 in)
Średnica dolnej części tłoka (standard): 83.980 mm (3.3063 in)
Dopuszczalny luz boczny pierścienia tłokowego: Górny 0.020-0.060 mm (0.0008-0.0024 in)
Drugi 0.030-0.065 mm (0.0012-0.0026 in)
Oil
Dopuszczalny luz końcowy pierścienia tłokowego (Piston ring end gap): Górny 0.200-0.400 mm (0.0079-0.0157 in)
Drugi 0.200-0.400 mm (0.0079-0.0157 in)
Oil 0.400-1.400 mm (0.0157-0.0551 in)
Średnica wału korbowego: 60.000 mm (2.3622 in)
Crankpin diameter: 45.000 mm (1.7717 in)

Specyfikacja głowicy

Głowica
Układ rozrządu: DOHC, napęd łańcuchem (chain drive)
Zawory: 24 (4 zawory na cylinder)
Czas otwarcia/zamknięcia zaworów: 228°/228°
Średnica główki zaworu: ZAWORY SSĄCE 33.000 mm (1.2992 in)
ZAWORY WYDECHOWE 30.500 mm (1.2008 in)
Średnica trzpienia zaworu: ZAWORY SSĄCE 6.000 mm (0.2362 in)
ZAWORY WYDECHOWE 6.000 mm (0.2362 in)

Dane serwisowe silnika M50B24TU

Compression pressure
Standard 10.2 kg/cm2 (9.9 bar, 145 psi) / 350 obr/min
System olejowy
Polecany olej silnikowy 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40
Rodzaj oleju API
Ilość oleju w silniku (pojemność do napełnienia) Z wymianą filtra: 5.75 L (6.08 US. qt, 5.06 Imp. qt.)
Okres między wymianami oleju, km (mile) 10,000 (6,000)
System zapłonowy
Świeca zapłonowa Bosch: FGR7DQP, NGK: BKR6EQUP
Przerwa na świecy zapłonowej 0.7 mm (0.028 in)

Modele BMW, w których występował ten silnik

Model Lata produkcji
BMW 325iA/2.4 (E36) 1993-1995
BMW 525iA/2.4 (E34) 1992-1996