Advertise Image

Silnik BMW M50B20TU R6 (2.0L, 147 KM) - specyfikacja

Silnik BMW M50B20TU R6 (2.0L, 147 KM) – specyfikacja



BMW M50B20TU to czterosuwowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2,0 litrów (1 990 cm3, 121,4 cu-in) z rodziny M50. Silnik był produkowany od 1992 do 1996 roku. Była to „aktualizacja techniczna” silnika M50B20.

Silnik BMW M50B20TU ma żeliwny blok i aluminiową głowicę z podwójnym górnym wałkiem rozrządu (DOHC) i czterema zaworami na cylinder (łącznie 24 zaworów). Silnik jest wyposażony w elektroniczny układ wtrysku paliwa (MS40.1), VANOS (Variable Valve Timing System od BMW) dla dolotowego wałka rozrządu, układ zapłonowy coil-on-plug, czujnik spalania stukowego i lekki plastikowy kolektor dolotowy.

Średnica cylindra w tym silniku wynosi 80,0 mm (3,15 cala), a skok tłoka 66,0 mm (2,6 cala). Stopień sprężania tego silnika wynosi 11,0:1, a prędkość obrotowa 6 500 obr/min. Silnik M50B20TU wytwarzał 145 PS (110 kW; 147 KM) przy 5 900 obr/min maksymalnej mocy wyjściowej i 190 N-m (19,4 kg-m, 140 ft-lb) przy 4 200 obr/min maksymalnego momentu obrotowego.

Specyfikacja silnika M50B20 TU – dane techniczne

Specyfikacja silnika
Kod silnika M50B20 TU
Układ Czterosuwowy, Rzędowy-6 (Straight-6)
Rodzaj paliwa Benzyna
Lata produkcji 1992-1996
Pojemność silnika 2.0 L, 1,990 cc (121.4 cu in)
System paliwowy Elektroniczny wtrysk paliwa (MS40.1)
Dodatkowe źródło mocy Brak
Maks. moc 145 PS (110 kW; 147 HP) przy 5,900 obr/min
Maks. moment obrotowy 190 N·m (19.4 kg·m, 140 ft·lb) przy 4,500 obr/min
Kolejność zapłonu 1-5-3-6-2-4
Wymiary (D x W x S):
Waga 194 kg (428 lbs)

Specyfikacja bloku silnika M50B20 TU

Silnik BMW M50B20TU posiada żeliwny blok cylindrów o średnicy 80,0 mm (3,15 cala) i skoku 66,0 mm (2,6 cala). Każdy z tłoków jest wyposażony w dwa pierścienie sprężające i pojedynczy pierścień olejowy.

Blok silnika
Stop bloku silnika Żeliwo odlewnicze
Stopień sprężania: 10.5:1
Średnica cylindra: 80.0 mm (3.15 in)
Skok tłoka: 66.0 mm (2.6 in)
Liczba pierścieni tłokowych (sprężynowy / olejowy): 2 / 1
Liczba łożysk głównych: 7
Wewnętrzna średnica cylindra (standard): 80.000 mm (3.1496 in)
Średnica dolnej części tłoka (standard): 79.980 mm (3.1488 in)
Dopuszczalny luz boczny pierścienia tłokowego: Górny 0.020-0.055 mm (0.0008-0.0022 in)
Drugi 0.020-0.065 mm (0.0008-0.0026 in)
Olejowy 0.020-0.055 mm (0.0008-0.0022 in)
Dopuszczalny luz końcowy pierścienia tłokowego (Piston ring end gap): Górny 0.200-0.400 mm (0.0079-0.0157 in)
Drugi 0.200-0.400 mm (0.0079-0.0157 in)
Olejowy 0.200-0.500 mm (0.0079-0.0197 in)
Średnica wału korbowego: 60.000 mm (2.3622 in)
Średnica sworznia korbowego: 45.000 mm (1.7717 in)

Specyfikacja głowicy

Głowica
Układ rozrządu: DOHC, napędzany  łańcuchem
Zawory: 24 (4 Zawory per cylinder)
Czas otwarcia/zamknięcia zaworów: 228°/228°
Średnica główki zaworu: ZAWORY SSĄCE 30.000 mm (1.1811 in)
ZAWORY WYDECHOWE 27.000 mm (1.063 in)
Średnica trzpienia zaworu: ZAWORY SSĄCE 6.000 mm (0.2362 in)
ZAWORY WYDECHOWE 6.000 mm (0.2362 in)

Dane serwisowe silnika M50B20TU

Ciśnienie sprężania
Standard 10.2 kg/cm2 (9.9 bar, 145 psi) / 350 obr/min
System olejowy
Polecany olej silnikowy 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40
Rodzaj oleju API
Ilość oleju w silniku (pojemność do napełnienia) With filter change: 5.75 L (6.08 US. qt, 5.06 Imp. qt.)
Interwał wymiany oleju, km (miles) 10,000 (6,000)
System zapłonowy
Świeca zapłonowa Bosch: FGR7DQP, NGK: BKR6EQUP
Przerwa na świecy zapłonowej 0.7 mm (0.028 in)

Modele BMW, w których występował ten silnik

Model Lata produkcji
BMW 320i (E36) 1992-1994
BMW 520i (E34) 1992-1996