Silnik BMW M44B19 R4 (1.9L, 140 HP) - specyfikacja

Silnik BMW M44B19 R4 (1.9L, 140 HP) – specyfikacja

BMW M44B19 to czterosuwowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,9 litra (1 895 cm3, 115,6 cu-in) z rodziny M44. Silnik był produkowany od 1996 do 2000 roku.

M44B19 cechuje się solidnym blokiem silnika wykonanym z żeliwa, wałem korbowym z czterema przeciwwagami oraz aluminiową głowicą z dwoma wałkami rozrządu (DOHC), napędzanymi łańcuchem rozrządu. Oprócz tego głowica posiada cztery zawory na cylinder (łącznie 16), wyposażonymi w hydrauliczne popychacze. Średnica cylindra wynosi 85,0 mm, a skok tłoka to 83,5 mm. Stopień sprężania osiąga wartość 10,0:1.

W silniku zastosowano wielopunktowy wtrysk paliwa (MPFI), system zarządzania silnikiem Bosch Motronic 5.2 oraz zaawansowany kolektor dolotowy o podwójnej długości (BMW „DISA”). Maksymalna liczba obrotów wynosi 6500 obr/min.

Silnik BMW M44B19 generuje imponującą moc maksymalną, osiągającą 140,0 KM przy 6000 obr/min, oraz moment obrotowy sięgający 180 N-m przy 4300 obr/min.

Specyfikacja silnika M44B19

Specyfikacja silnika
Kod silnika M44B19
Układ Czterosuwowy, Rzędowy-4 (Straight-4)
Rodzaj paliwa Benzyna
Lata produkcji 1996-2000
Pojemność silnika 1.9 L, 1,895 cc (115.6 cu in)
System paliwowy Wielopunktowy wtrysk paliwa (MPFI)
Dodatkowe źródło mocy Brak
Maks. moc 140.0 PS (103 kW; 138.0 HP) przy 6,000 obr/min
Maks. moment obrotowy 180 N·m (18.4 kg·m, 132.7 ft·lb) przy 4,300 obr/min
Kolejność zapłonu 1-3-4-2
Wymiary (D x W x S):
Waga

Specyfikacja bloku silnika

Blok silnika
Stop bloku silnika Żeliwo odlewnicze
Stopień sprężania: 10.0:1
Średnica cylindra: 85.0 mm (3.35 in)
Skok tłoka: 83.5 mm (3.29 in)
Liczba pierścieni tłokowych (sprężynowy / olejowy): 2 / 1
Liczba łożysk głównych: 5
Wewnętrzna średnica cylindra (standard): 85.000-85.014 mm (3.3465-3.347 in)
Średnica dolnej części tłoka (standard): 84.985 mm (3.3459 in)
Dopuszczalny luz boczny pierścienia tłokowego: Górny 0.020-0.200 mm (0.0008-0.0079 in)
Drugi 0.020-0.100 mm (0.0008-0.0039 in)
Dopuszczalny luz końcowy pierścienia tłokowego (Piston ring end gap): Górny 0.200-1.000 mm (0.0079-0.0394 in)
Drugi 0.200-1.000 mm (0.0079-0.0394 in)
Oil 0.400-1.400 mm (0.0157-0.0551 in)
Średnica wału korbowego: 60.000 mm (2.3622 in)
Średnica wałka korbowego: 45.000 mm (1.7717 in)

Specyfikacja głowicy

Głowica
Układ rozrządu: DOHC, chain-driven
Zawory: 16 (4 zawory na cylinder)
Czas otwarcia/zamknięcia zaworów:
Średnica główki zaworu: ZAWORY SSĄCE 33.000 mm (1.2992 in)
ZAWORY WYDECHOWE 30.500 mm (1.2008 in)
Średnica trzpienia zaworu: ZAWORY SSĄCE 5.975-6.000 mm (0.2352-0.2362 in)
ZAWORY WYDECHOWE 5.975-6.000 mm (0.2352-0.2362 in)

Dane serwisowe silnika M44B19

System olejowy
Polecany olej silnikowy SAE 0W-40, 5W-30, 5W-40
Rodzaj oleju API SG lub SF i lepszy
Ilość oleju w silniku (pojemność do napełnienia) 4.0 L (4.23 US. qt, 3.52 Imp. qt.)
System zapłonowy
Świeca zapłonowa Bosch FGR7DQP, NGK BKR6EQUP
Przerwa na świecy zapłonowej: 0.5 mm (0.0197 in)

Modele BMW, w których występował ten silnik

Model Lata produkcji
BMW 318i, 318is, 318ti (E36) 1996-2000
Z3 1.9 1996-1999