Silnik BMW M44B19 R4 (1.9L, 140 HP) – specyfikacja
BMW M44B19 to czterosuwowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,9 litra (1 895 cm3, 115,6 cu-in) z rodziny M44. Silnik był produkowany od 1996 do 2000 roku.
M44B19 cechuje się solidnym blokiem silnika wykonanym z żeliwa, wałem korbowym z czterema przeciwwagami oraz aluminiową głowicą z dwoma wałkami rozrządu (DOHC), napędzanymi łańcuchem rozrządu. Oprócz tego głowica posiada cztery zawory na cylinder (łącznie 16), wyposażonymi w hydrauliczne popychacze. Średnica cylindra wynosi 85,0 mm, a skok tłoka to 83,5 mm. Stopień sprężania osiąga wartość 10,0:1.
W silniku zastosowano wielopunktowy wtrysk paliwa (MPFI), system zarządzania silnikiem Bosch Motronic 5.2 oraz zaawansowany kolektor dolotowy o podwójnej długości (BMW „DISA”). Maksymalna liczba obrotów wynosi 6500 obr/min.
Silnik BMW M44B19 generuje imponującą moc maksymalną, osiągającą 140,0 KM przy 6000 obr/min, oraz moment obrotowy sięgający 180 N-m przy 4300 obr/min.
Spis treści
Specyfikacja silnika M44B19
Specyfikacja silnika | |
Kod silnika | M44B19 |
Układ | Czterosuwowy, Rzędowy-4 (Straight-4) |
Rodzaj paliwa | Benzyna |
Lata produkcji | 1996-2000 |
Pojemność silnika | 1.9 L, 1,895 cc (115.6 cu in) |
System paliwowy | Wielopunktowy wtrysk paliwa (MPFI) |
Dodatkowe źródło mocy | Brak |
Maks. moc | 140.0 PS (103 kW; 138.0 HP) przy 6,000 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 180 N·m (18.4 kg·m, 132.7 ft·lb) przy 4,300 obr/min |
Kolejność zapłonu | 1-3-4-2 |
Wymiary (D x W x S): | – |
Waga | – |
Specyfikacja bloku silnika
Blok silnika | ||
Stop bloku silnika | Żeliwo odlewnicze | |
Stopień sprężania: | 10.0:1 | |
Średnica cylindra: | 85.0 mm (3.35 in) | |
Skok tłoka: | 83.5 mm (3.29 in) | |
Liczba pierścieni tłokowych (sprężynowy / olejowy): | 2 / 1 | |
Liczba łożysk głównych: | 5 | |
Wewnętrzna średnica cylindra (standard): | 85.000-85.014 mm (3.3465-3.347 in) | |
Średnica dolnej części tłoka (standard): | 84.985 mm (3.3459 in) | |
Dopuszczalny luz boczny pierścienia tłokowego: | Górny | 0.020-0.200 mm (0.0008-0.0079 in) |
Drugi | 0.020-0.100 mm (0.0008-0.0039 in) | |
Dopuszczalny luz końcowy pierścienia tłokowego (Piston ring end gap): | Górny | 0.200-1.000 mm (0.0079-0.0394 in) |
Drugi | 0.200-1.000 mm (0.0079-0.0394 in) | |
Oil | 0.400-1.400 mm (0.0157-0.0551 in) | |
Średnica wału korbowego: | 60.000 mm (2.3622 in) | |
Średnica wałka korbowego: | 45.000 mm (1.7717 in) |
Specyfikacja głowicy
Głowica | ||
Układ rozrządu: | DOHC, chain-driven | |
Zawory: | 16 (4 zawory na cylinder) | |
Czas otwarcia/zamknięcia zaworów: | – | |
Średnica główki zaworu: | ZAWORY SSĄCE | 33.000 mm (1.2992 in) |
ZAWORY WYDECHOWE | 30.500 mm (1.2008 in) | |
Średnica trzpienia zaworu: | ZAWORY SSĄCE | 5.975-6.000 mm (0.2352-0.2362 in) |
ZAWORY WYDECHOWE | 5.975-6.000 mm (0.2352-0.2362 in) |
Dane serwisowe silnika M44B19
System olejowy | |
Polecany olej silnikowy | SAE 0W-40, 5W-30, 5W-40 |
Rodzaj oleju | API SG lub SF i lepszy |
Ilość oleju w silniku (pojemność do napełnienia) | 4.0 L (4.23 US. qt, 3.52 Imp. qt.) |
System zapłonowy | |
Świeca zapłonowa | Bosch FGR7DQP, NGK BKR6EQUP |
Przerwa na świecy zapłonowej: | 0.5 mm (0.0197 in) |
Modele BMW, w których występował ten silnik
Model | Lata produkcji |
BMW 318i, 318is, 318ti (E36) | 1996-2000 |
Z3 1.9 | 1996-1999 |