BMW F 800GS Adventure [2013] – dane techniczne, specyfikacja
BMW F 800 GS Adventure napędzany jest chłodzonym cieczą, dwucylindrowym silnikiem o pojemności 798 cm³. Jednostka wyposażona jest w cztery zawory na cylinder, elektroniczny wtrysk paliwa oraz katalizator pracujący w obiegu zamkniętym. Całość współpracuje z sześciobiegową skrzynią biegów.
Silnik rozwija maksymalną moc 63 kW (85 KM) przy 7500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 83 Nm (61 lb-ft) i dostępny jest już przy 5750 obr./min. Jednostka charakteryzuje się szybką reakcją na gaz, wysoką dynamiką oraz solidnym momentem obrotowym, a przy tym pozostaje oszczędna pod względem zużycia paliwa.
Spis treści
BMW F 800GS Adventure 2013 – dane techniczne
Marka i model | BMW F 800GS Adventure |
Rok | 2013 |
Silnik | Czterosuwowy, rzędowy dwucylindrowy, DOHC, 4 zawory na cylinder |
Pojemność | 798 cm³ / 47.7 cali sześciennych |
Średnica x Skok tłoka | 82 x 75.8 mm |
Stopień sprężania | 12.0:1 |
Chłodzenie | Chłodzony cieczą |
Smarowanie | Miska sucha (dry sump) |
Zasilanie | Elektroniczny wtrysk paliwa, przepustnice ∅45 mm |
Zapłon | Cyfrowy CDI |
Rozruch | Elektryczny |
Moc maksymalna | 62,5 kW / 85 KM przy 7500 obr./min |
Moment obrotowy maks. | 80 Nm / 8,2 kgf·m / 59 lb-ft przy 5750 obr./min |
Sprzęgło | Wielotarczowe w kąpieli olejowej |
Skrzynia biegów | 6-biegowa |
Napęd końcowy | Łańcuch |
Przełożenia skrzyni biegów | 1: 2.46 / 2: 1.75 / 3: 1.38 / 4: 1.17 / 5: 1.04 / 6: 0.96 |
Przełożenie końcowe | 1:2.6 |
Rama | Rama rurowa ze stali, częściowo nośna (silnik jako element konstrukcyjny) |
Przednie zawieszenie | Odwrócony widelec Marzocchi 43 mm |
Skok przedniego koła | 230 mm / 9,1 cala |
Tylne zawieszenie | Aluminiowy wahacz, odlew jednoczęściowy |
Skok tylnego koła | 215 mm / 8,5 cala |
Hamulce przednie | 2 x tarcze ∅300 mm, 4-tłoczkowe zaciski, ABS |
Hamulce tylne | Pojedyncza tarcza ∅265 mm, 2-tłoczkowy zacisk, ABS |
Koła | szprychowe |
Obręcz przednia | 2.15 x 21″ |
Obręcz tylna | 4.25 x 17″ |
Opona przednia | 90/90 – 21 54V |
Opona tylna | 150/70 – 17 69V |
Kąt główki ramy | 64° |
Wyprzedzenie (rake) | 26° |
Wyprzedzenie osi (trail) | 117 mm / 4,6 cala |
Wymiary | Długość: 2304 mm / 90,7 cala Szerokość: 925 mm / 36,4 cala (z lusterkami) Wysokość: 1450 mm / 57,1 cala (bez lusterek) |
Wysokość siedziska | 890 mm / 860 mm / 35 cali / 33,9 cala |
Rozstaw osi | 1577 mm / 62,1 cala |
Masa bez płynów (dry weight) | 214 kg / 472 lbs |
Masa z płynami (wet weight) | 229 kg / 505 lbs |
Pojemność zbiornika paliwa | 24 litry / 6,3 gal. (US) |
Średnie zużycie paliwa | 4,3 l/100 km / 23,3 km/l / 55 mpg |
Przyspieszenie 1/4 mili | 12,5 sekundy |
Prędkość maksymalna | 199,0 km/h / 124 mph |
Specyfikacja motocykla BMW F 800GS Adventure
BMW F 800 GS Adventure wyposażony jest w solidną, stalową ramę rurową o wysokiej odporności na skręcanie. Wzmocniona tylna rama pomocnicza pozwoliła na zastosowanie większego zbiornika paliwa o pojemności 24 litrów (6,3 galona), czyli o 8 litrów więcej niż w standardowym modelu F 800 GS, co znacząco zwiększa zasięg motocykla.
Adventure oferuje w standardzie system ABS. Opcjonalnie dostępne są dodatkowe systemy poprawiające bezpieczeństwo: automatyczna kontrola trakcji (ASC) oraz elektroniczna regulacja zawieszenia (ESA). Dzięki tym rozwiązaniom F 800 GS Adventure uchodzi za jeden z najbezpieczniejszych motocykli turystycznych klasy średniej w segmencie enduro.
Nowy model oferuje także tryb jazdy Enduro, dostępny w pakiecie z systemem ASC. Po jego aktywacji za pomocą przycisku, motocykl zwiększa dopuszczalny poziom poślizgu ABS i ASC podczas jazdy w terenie. Poprawia to kontrolę trakcji i efektywność hamowania na luźnym podłożu, zapewniając bardziej dynamiczne i przewidywalne prowadzenie.
Stylistyka F 800 GS Adventure podkreśla jego wyprawowy charakter. Nowe, masywniejsze nadwozie, wygodne siedzenie oraz powiększona przednia szyba zapewniają lepszą ochronę przed wiatrem i zmiennymi warunkami terenowymi. Ochraniacze dłoni wzmacniają jego off-roadowy wizerunek.
W standardzie motocykl oferuje szerokie podnóżki enduro, wzmocnioną, regulowaną dźwignię hamulca nożnego, stalowy pałąk ochronny silnika oraz praktyczny bagażnik, który pełni jednocześnie funkcję osłony zbiornika paliwa.
Różnice między BMW F 800GS Adventure, a zwykłą wersją BMW F 800GS
Nadwozie i design:
- Solidna, masywna stylistyka o „męskim” charakterze
- Wyważone proporcje
- Duży, tylny zbiornik paliwa
Zbiornik paliwa:
- Pojemność 24 litry (6,3 galona)
- O 8 litrów więcej niż w standardowym F 800 GS
- Zwiększony zasięg o około 100 mil
Systemy bezpieczeństwa:
- ABS w standardzie
- ASC (automatyczna kontrola trakcji) dostępna jako opcja fabryczna lub akcesorium
- Tryb Enduro (w połączeniu z ASC) – lepsza kontrola w terenie
- ESA (elektroniczna regulacja zawieszenia) – dostępna fabrycznie
Komfort i ergonomia:
- Wzmocniona tylna rama pomocnicza
- Komfortowa kanapa
- Powiększona przednia szyba zapewniająca lepszą ochronę
Wyposażenie terenowe:
- Szerokie podnóżki enduro
- Regulowana i wzmocniona dźwignia hamulca nożnego
- Pałąk ochronny silnika
- Stelaż sakwy pełniący również funkcję osłony zbiornika
Dodatki i personalizacja:
- Szeroki wybór akcesoriów montowanych u dealerów
- Możliwość zamówienia wyposażenia fabrycznego