Advertise Image

BMW F800GS Adventure 2013 dane techniczne

BMW F 800GS Adventure [2013] – dane techniczne, specyfikacja



BMW F 800 GS Adventure napędzany jest chłodzonym cieczą, dwucylindrowym silnikiem o pojemności 798 cm³. Jednostka wyposażona jest w cztery zawory na cylinder, elektroniczny wtrysk paliwa oraz katalizator pracujący w obiegu zamkniętym. Całość współpracuje z sześciobiegową skrzynią biegów.

Silnik rozwija maksymalną moc 63 kW (85 KM) przy 7500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 83 Nm (61 lb-ft) i dostępny jest już przy 5750 obr./min. Jednostka charakteryzuje się szybką reakcją na gaz, wysoką dynamiką oraz solidnym momentem obrotowym, a przy tym pozostaje oszczędna pod względem zużycia paliwa.

BMW F 800GS Adventure 2013 – dane techniczne

Marka i modelBMW F 800GS Adventure
Rok2013
SilnikCzterosuwowy, rzędowy dwucylindrowy, DOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność798 cm³ / 47.7 cali sześciennych
Średnica x Skok tłoka82 x 75.8 mm
Stopień sprężania12.0:1
ChłodzenieChłodzony cieczą
SmarowanieMiska sucha (dry sump)
ZasilanieElektroniczny wtrysk paliwa, przepustnice ∅45 mm
ZapłonCyfrowy CDI
RozruchElektryczny
Moc maksymalna62,5 kW / 85 KM przy 7500 obr./min
Moment obrotowy maks.80 Nm / 8,2 kgf·m / 59 lb-ft przy 5750 obr./min
SprzęgłoWielotarczowe w kąpieli olejowej
Skrzynia biegów6-biegowa
Napęd końcowyŁańcuch
Przełożenia skrzyni biegów1: 2.46 / 2: 1.75 / 3: 1.38 / 4: 1.17 / 5: 1.04 / 6: 0.96
Przełożenie końcowe1:2.6
RamaRama rurowa ze stali, częściowo nośna (silnik jako element konstrukcyjny)
Przednie zawieszenieOdwrócony widelec Marzocchi 43 mm
Skok przedniego koła230 mm / 9,1 cala
Tylne zawieszenieAluminiowy wahacz, odlew jednoczęściowy
Skok tylnego koła215 mm / 8,5 cala
Hamulce przednie2 x tarcze ∅300 mm, 4-tłoczkowe zaciski, ABS
Hamulce tylnePojedyncza tarcza ∅265 mm, 2-tłoczkowy zacisk, ABS
Kołaszprychowe
Obręcz przednia2.15 x 21″
Obręcz tylna4.25 x 17″
Opona przednia90/90 – 21 54V
Opona tylna150/70 – 17 69V
Kąt główki ramy64°
Wyprzedzenie (rake)26°
Wyprzedzenie osi (trail)117 mm / 4,6 cala
WymiaryDługość: 2304 mm / 90,7 cala
Szerokość: 925 mm / 36,4 cala (z lusterkami)
Wysokość: 1450 mm / 57,1 cala (bez lusterek)
Wysokość siedziska890 mm / 860 mm / 35 cali / 33,9 cala
Rozstaw osi1577 mm / 62,1 cala
Masa bez płynów (dry weight)214 kg / 472 lbs
Masa z płynami (wet weight)229 kg / 505 lbs
Pojemność zbiornika paliwa24 litry / 6,3 gal. (US)
Średnie zużycie paliwa4,3 l/100 km / 23,3 km/l / 55 mpg
Przyspieszenie 1/4 mili12,5 sekundy
Prędkość maksymalna199,0 km/h / 124 mph

Specyfikacja motocykla BMW F 800GS Adventure

BMW F 800 GS Adventure wyposażony jest w solidną, stalową ramę rurową o wysokiej odporności na skręcanie. Wzmocniona tylna rama pomocnicza pozwoliła na zastosowanie większego zbiornika paliwa o pojemności 24 litrów (6,3 galona), czyli o 8 litrów więcej niż w standardowym modelu F 800 GS, co znacząco zwiększa zasięg motocykla.

Czerwone BMW F800GS Adventure

Adventure oferuje w standardzie system ABS. Opcjonalnie dostępne są dodatkowe systemy poprawiające bezpieczeństwo: automatyczna kontrola trakcji (ASC) oraz elektroniczna regulacja zawieszenia (ESA). Dzięki tym rozwiązaniom F 800 GS Adventure uchodzi za jeden z najbezpieczniejszych motocykli turystycznych klasy średniej w segmencie enduro.

Nowy model oferuje także tryb jazdy Enduro, dostępny w pakiecie z systemem ASC. Po jego aktywacji za pomocą przycisku, motocykl zwiększa dopuszczalny poziom poślizgu ABS i ASC podczas jazdy w terenie. Poprawia to kontrolę trakcji i efektywność hamowania na luźnym podłożu, zapewniając bardziej dynamiczne i przewidywalne prowadzenie.

BMW F 800GS Adventure z kuframi bocznymi

Stylistyka F 800 GS Adventure podkreśla jego wyprawowy charakter. Nowe, masywniejsze nadwozie, wygodne siedzenie oraz powiększona przednia szyba zapewniają lepszą ochronę przed wiatrem i zmiennymi warunkami terenowymi. Ochraniacze dłoni wzmacniają jego off-roadowy wizerunek.

W standardzie motocykl oferuje szerokie podnóżki enduro, wzmocnioną, regulowaną dźwignię hamulca nożnego, stalowy pałąk ochronny silnika oraz praktyczny bagażnik, który pełni jednocześnie funkcję osłony zbiornika paliwa.

BMW F800GS Adventure w terenie

Różnice między BMW F 800GS Adventure, a zwykłą wersją BMW F 800GS

Nadwozie i design:

  • Solidna, masywna stylistyka o „męskim” charakterze
  • Wyważone proporcje
  • Duży, tylny zbiornik paliwa

Zbiornik paliwa:

  • Pojemność 24 litry (6,3 galona)
  • O 8 litrów więcej niż w standardowym F 800 GS
  • Zwiększony zasięg o około 100 mil

Systemy bezpieczeństwa:

  • ABS w standardzie
  • ASC (automatyczna kontrola trakcji) dostępna jako opcja fabryczna lub akcesorium
  • Tryb Enduro (w połączeniu z ASC) – lepsza kontrola w terenie
  • ESA (elektroniczna regulacja zawieszenia) – dostępna fabrycznie

Komfort i ergonomia:

  • Wzmocniona tylna rama pomocnicza
  • Komfortowa kanapa
  • Powiększona przednia szyba zapewniająca lepszą ochronę

Wyposażenie terenowe:

  • Szerokie podnóżki enduro
  • Regulowana i wzmocniona dźwignia hamulca nożnego
  • Pałąk ochronny silnika
  • Stelaż sakwy pełniący również funkcję osłony zbiornika

Dodatki i personalizacja:

  • Szeroki wybór akcesoriów montowanych u dealerów
  • Możliwość zamówienia wyposażenia fabrycznego
Powiększony zbiornik BMW F 800 GS Adventure

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *