BMW K 1600 GT dane techniczne – moc, waga, spalanie
BMW K 1600 GT to motocykl z potężnym rzędowym 6-cylindrowym silnikiem. Ten model pojawił się po tym, jak BMW pokazało koncepcyjną wersję Concept 6 jesienią 2009 roku. Teraz, dzięki modelom K 1600 GT i K 1600 GTL, BMW wprowadza na rynek motocykle z własnym 6-cylindrowym silnikiem.
Spis treści
BMW K 1600 GT dane techniczne
Marka i model | BMW K 1600 GTL |
Rok | 2011 |
Silnik | Czterosuwowy, poprzeczny sześciocylindrowy, 4 zawory na cylinder |
Pojemność | 1649 cm³ / 100,6 cala³ |
Średnica x skok tłoka | 72 x 67,5 mm |
Stopień sprężania | 12,2:1 |
Paliwo | Bezolejowe premium (95 RON) |
System chłodzenia | Chłodzony cieczą |
Zasilanie | Średnica przepustnicy ∅52mm, BMS-X |
Zapłon | Cyfrowy CDI |
Alternator | 580 W |
Akumulator | 12 V / 19 Ah, bezobsługowy |
Rozruch | Elektryczny |
Moc maksymalna | 118 kW / 160,5 KM @ 7750 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 175 Nm / 17,8 kgf-m / 129 lb-ft @ 5250 obr./min |
Sprzęgło | Wielopłytkowe mokre, hydraulicznie aktywowane |
Skrzynia biegów | 6-biegowa |
Napęd końcowy | Wał |
Przełożenia biegów | 1. 2,23 / 2. 1,641 / 3. 1,319 / 4. 1,101 / 5. 0,926 / 6. 0,788 |
Rama | Chłodzona rama tylna, aluminium, sekcje wytłaczane |
Zawieszenie przednie | Podwójne wzdłużne ramię kontrolne |
Skok koła przedniego | 115 mm / 4,8 cala |
Zawieszenie tylne | Paralever (jednostronne wahacz), centralny amortyzator, regulacja odbicia/ciągła |
Skok koła tylnego | 135 mm / 5,3 cala |
Hamulce przednie | 2 tarcze ∅320 mm, 4-tłoczkowe zaciski |
Hamulce tylne | 1 tarcza ∅320 mm, 2-tłoczkowy zacisk |
ABS | BMW Motorrad ABS (częściowo integralny) |
Przednia felga | 3,0 x 17 |
Tylna felga | 6,00 x 17 |
Koła | Odlewane aluminiowe |
Opona przednia | 120/70 ZR17 |
Opona tylna | 190/55 ZR17 |
Kąt pochylenia widelca | 108,4 mm / 4,3 cala |
Kąt główki ramy | 62,2° |
Rozstaw osi | 1680 mm / 66,1 cala |
Wymiary | Długość: 2489 mm / 98,0 cala Szerokość: 1000 mm / 39,4 cala Wysokość: 1465 mm / 57,7 cala |
Wysokość siedzenia | 810 – 830 mm / 31,9 – 32,7 cala (standardowe) 780 – 800 mm / 30,7 – 31,5 cala (opcjonalne siedzisko kierowcy) 750 mm / 29,5 cala (specjalne siedzisko akcesoryjne, jednoczęściowe) |
Waga sucha | 321 kg / 708 funtów |
Waga mokra | 348 kg / 768 funtów |
Pojemność zbiornika paliwa | 26,5 litra / 7,0 galona amerykańskiego |
Rezerwa | 4 litry / 1,1 galona amerykańskiego |
Średnie zużycie paliwa | 5,95 l/100 km / 16,8 km/l / 39,5 mpg (USA) |
Czas przejazdu ¼ mili | 11,7 s |
Prędkość maksymalna | 239,2 km/h / 148,6 mph |
Moc i osiągi BMW K1600GT
Sercem BMW K 1600 GT jest 6-cylindrowy silnik rzędowy, który zapewnia doskonałą płynność pracy oraz imponującą moc. Osiąga:
- 160 KM (118 kW) przy 7750 obr./min
- 175 Nm momentu obrotowego przy 5250 obr./min
- 70% maksymalnego momentu obrotowego dostępne już od 1500 obr./min
To sprawia, że motocykl jest niezwykle elastyczny i przyjemny w prowadzeniu. Konstrukcja silnika jest kompaktowa. Jego waga to 102,6 kg, co pozytywnie wpływa na rozkład masy i osadzenie środka ciężkości.
BMW K 1600 GT – waga i konstrukcja
BMW K 1600 GT łączy lekką konstrukcję z komfortem jazdy:
- Waga motocykla: 319 kg (bez sakw bocznych)
- Waga wersji K 1600 GTL (z sakwami i topcase’em): 348 kg
- Rama: lekki stop aluminium
- System zawieszenia: Duolever (przód) i Paralever (tył)
Dzięki tym rozwiązaniom motocykl zapewnia doskonałą stabilność i komfort nawet na długich trasach.
Spalanie i ekonomia jazdy
Pomimo dużej mocy, BMW K 1600 GT jest oszczędny:
- Średnie spalanie: 5,95 l/100 km
- Pojemność baku: 26,5 l (w tym 4 l rezerwy)
- Zasięg: ok. 445 km
To doskonały wybór dla miłośników długich podróży.
Zaawansowane technologie
BMW wyposażyło K 1600 GT w innowacyjne systemy poprawiające wygodę i bezpieczeństwo:
- Trzy tryby jazdy: Rain, Road, Dynamic
- Dynamic Traction Control (DTC): poprawia przyczepność przy przyspieszaniu
- Adaptive Headlight: adaptacyjne oświetlenie dostosowujące się do kąta pochylenia motocykla
To pierwsze tego typu rozwiązanie w świecie motocykli!
Komfort i ergonomia
BMW K 1600 GT zapewnia wysoki komfort jazdy:
- Regulowane siedzenie
- Elektrycznie sterowany wiatrochron z funkcją pamięci
- Podgrzewane uchwyty i siedzenie
Dzięki tym funkcjom nawet długie podróże są wygodne.
Podsumowanie
BMW K 1600 GT to motocykl turystyczny klasy premium. Oferuje 160 KM mocy, średnie spalanie 5,95 l/100 km i nowoczesne technologie, które poprawiają wygodę i bezpieczeństwo. To idealna propozycja dla wymagających motocyklistów szukających komfortu, osiągów i prestiżu w jednym.