Advertise Image

BMW R1200C James Bond dane techniczne

BMW R1200C James Bond – dane techniczne (moc, waga, spalanie)



BMW R1200C był motocyklem typu cruiser produkowanym w latach 1997 do 2004 roku. BMW wyprodukowało 40 218 egzemplarzy, w tym wersję z mniejszym silnikiem, model R850C, która była produkowana od 1997 do 2000 roku.

BMW R1200C – dane techniczne

Marka, ModelBMW R 1200C Avantgarde
Rok produkcji2003 – 05
SilnikCzterosuwowy, dwucylindrowy, przeciwsobny Boxer, 4 zawory na cylinder
Pojemność1170 cm³ / 71.4 cali³
Średnica × Skok tłoka101 × 73 mm
Układ chłodzeniaChłodzony powietrzem/olejem
Stopień sprężania10.0:1
Układ smarowaniaMokra miska olejowa
Układ zasilaniaWtrysk paliwa Bosch Motronic MA 2.4
ZapłonCyfrowy CDI Bosch Electronic
Układ ładowaniaAlternator 14 V, 50 A (700 W)
AkumulatorBMW Mareg, 19.5 Ah, niskonakładowy
RozruchElektryczny
Moc maksymalna44.5 kW / 61 KM przy 5000 obr./min
Stosunek mocy do masy0.14 KM/kg / 6.92 kg/KM
Maksymalny moment obrotowy98 Nm / 10.0 kgf-m / 72.27 lb-ft @ 3000 obr./min
SprzęgłoSuche, jednotarczowe, sterowane hydraulicznie
Skrzynia biegów5-biegowa
Napęd końcowyWał kardana
Przełożenia1. 2.045 / 2. 1.600 / 3. 1.267 / 4. 1.038 / 5. 0.800:1
RamaTrzyczęściowa rama kompozytowa (przednia i tylna sekcja), silnik jako element nośny
Przednie zawieszenieMotorrad Telelever, lagi ∅35mm, centralny amortyzator
Skok przedniego koła145 mm / 5.7 in
Tylne zawieszenieOdlew aluminiowy, jednostronny wahacz z BMW Motorrad Monolever, amortyzator WAD (tłumienie zależne od skoku), płynna regulacja napięcia wstępnego sprężyny za pomocą hydraulicznego pokrętła
Skok tylnego koła110 mm / 4.3 in
Hamulce przednie2 x ∅305 mm tarcze, czterotłoczkowe zaciski
Hamulce tylnePojedyncza tarcza ∅285 mm, dwutłoczkowy zacisk
Przednie koło2.50 x 18, szprychowe
Tył koła4.00 x 15, szprychowe
Opona przednia100/90-18
Opona tylna170/80-15
Ślad86 mm / 3.4 in
WymiaryDługość: 2340 mm / 92.1 in
Szerokość: 1050 mm / 44.3 in
Wysokość: 1130 mm / 44.4 in
Rozstaw osi1650 mm / 64.9 in
Wysokość siodła740 mm / 29.1 in
Prześwit172 mm / 6.77 in
Waga na sucho236 kg / 482 lbs
Waga mokra255 kg / 565 lbs
Pojemność zbiornika paliwa17.5 Litry / 4.5 gal
Średnie zużycie paliwa5.9 L/100 km / 17.0 km/l / 40 US mpg
Hamowanie 60 km/h – 013.2 m / 43.3 ft
Hamowanie 100 km/h – 040.1 m / 131.6 ft
Czas na ¼ mili13.8 sec / 151.5 km/h / 94.1 mph
Prędkość maksymalna178.1 km/h / 110.7 mph

Silnik i moc: BMW R1200C został wyposażony w silnik typu bokser o pojemności 1170 cm³. Silnik ten generował moc 61 KM (45 kW), co pozwalało na osiąganie przyzwoitych wyników w kategorii cruiserów. Mimo że moc ta nie była porównywalna do innych motocykli w tej klasie, oferował on wystarczająco dużo siły do komfortowej jazdy w miejskim ruchu i na długich trasach.

BMW R1200C prezentacja motocykla

Moment obrotowy: Silnik oferował moment obrotowy wynoszący 94 Nm, co pozwalało na dobre przyspieszenie w niskich i średnich zakresach obrotów. Rozkład cylindrów w układzie typu bokser zapewniał charakterystyczną dla tej konstrukcji stabilność, co poprawiało komfort jazdy, szczególnie w długich podróżach.

Waga: R1200C był stosunkowo ciężkim motocyklem, ważącym 305 kg w wersji gotowej do jazdy. Taka masa, szczególnie w połączeniu z dużym rozstawem osi, zapewniała stabilność, ale jednocześnie sprawiała, że motocykl nie był tak zwinny jak inne, lżejsze cruisery. Z tego powodu, dla niektórych jeźdźców, manewrowanie tym modelem w ciasnych miejscach mogło stanowić wyzwanie.

Spalanie: Średnie zużycie paliwa BMW R1200C wynosiło około 5,5-6,0 l/100 km, co w kontekście motocykli tej klasy było przyzwoitą wartością. Dzięki wtryskowi paliwa i systemowi zapłonu, motocykl był stosunkowo oszczędny, co w połączeniu z pojemnym zbiornikiem paliwa (22 litry) zapewniało dobrą zasięg na trasach turystycznych.

BMW R1200C wygląd z profilu

Skrzynia biegów: Motocykl wyposażono w sześciobiegową skrzynię biegów, co było nietypowe dla wielu motocykli tego typu, zwykle wyposażanych w pięciobiegowe układy. Ta skrzynia biegów w połączeniu z silnikiem typu bokser zapewniała płynne przejścia między biegami, a także lepszą kontrolę nad prędkością w różnych warunkach jazdy.

Podzespoły: BMW R1200C wyróżniał się nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. W standardzie znajdowały się takie udogodnienia jak system ABS, regulowane siedzenie pasażera, a także komfortowe elementy wyposażenia jak podgrzewane manetki i siedzenia. W wersjach specjalnych, takich jak R1200C Montauk, dodano dodatkowe elementy jak felgi aluminiowe, przewody hamulcowe w oplocie i zwiększoną liczbę akcesoriów turystycznych.

BMW R1200C James Bond

Motocykl zadebiutował w filmie „Jutro nie umiera nigdy” z 1997 roku, gdzie stał się jednym z elementów wyposażenia Jamesa Bonda. R1200C stał się symbolem mocy i technologii, które oferowały nie tylko niezawodność, ale także atrakcyjny design. Warto zaznaczyć, że w filmie motocykl był również wykorzystany do spektakularnych scen akcji, co dodatkowo zwiększyło jego popularność.

BMW R1200C James Bond na tle gór

Podsumowanie

Choć BMW R1200C nie odniósł komercyjnego sukcesu na rynku, pozostaje jednym z ważniejszych motocykli w historii marki, szczególnie w kontekście pojawienia się w filmie o Jamesie Bondzie. Z jego specyficzną stylistyką, układem napędowym oraz bogatym wyposażeniem, motocykl ten zapisał się w pamięci wielu fanów motoryzacji. Dzięki solidnej konstrukcji, komfortowi jazdy i unikalnym rozwiązaniom technicznym, R1200C pozostaje ceniony przez kolekcjonerów i pasjonatów marki BMW.

BMW R1200C – galeria zdjęć

BMW R1200C James Bond żółty
BMW R1200C z motocyklistą
Czarne BMW R1200C
Beżowy BMW R1200C

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *