BMW F 800GS [2008] – dane techniczne
BMW F 800GS to motocykl klasy adventure-tourer, który zadebiutował w 2008 roku, oferując doskonałą równowagę między osiągami drogowymi a możliwościami terenowymi. Przeznaczony zarówno do jazdy szosowej, jak i w terenie. Model ten łączy w sobie cechy typowe dla motocykli enduro z komfortem podróżowania na długich dystansach.
Spis treści
Dane techniczne BMW F800GS 2008
Marka i model | BMW F 800GS |
Rok | 2009 |
Silnik | Czterosuwowy, rzędowy, dwucylindrowy, DOHC, 4 zawory na cylinder |
Pojemność | 798 cm³ / 47.7 cal³ |
Średnica x Skok | 82 x 75.8 mm |
Stopień sprężania | 12.0:1 |
Chłodzenie | Ciecz |
Układ zasilania | Elektroniczny wtrysk paliwa, przepustnice ∅45 mm |
Zapłon | Kontrola spalania stukowego i czujniki tlenu |
Rozruch | Elektryczny |
Maksymalna moc | 62.5 kW / 85 KM @ 7500 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 80 Nm / 8.2 kgf-m / 59 lb-ft @ 5750 obr./min |
Sprzęgło | Wielotarczowe w kąpieli olejowej |
Skrzynia biegów | 6-biegowa |
Napęd końcowy | Łańcuch |
Przełożenia | 1. 2.46 / 2. 1.75 / 3. 1.38 / 4. 1.17 / 5. 1.04 / 6. 0.96 |
Stopień przełożenia napędu końcowego | 1:2.6 |
Rama | Rama rurowa ze stali, częściowo nośna dla silnika |
Kąt | 26° |
Skok | 117 mm / 9.1 in. |
Przednie zawieszenie | ∅43mm Marzocchi. Widelec odwrócony |
Skok przedniego amortyzatora | 230 mm / 9.1 in. |
Tylne zawieszenie | Podwójne ramiona wahacza, aluminium jednoczęściowe |
Skok tylnego koła | 215 mm / 8.5 in. |
Przednie hamulce | 2 x ∅300mm tarcze, 4-tłoczkowe zaciski |
Tylne hamulce | Jedna ∅265mm tarcza, 2-tłoczkowy zacisk |
Koła | Szprychowe |
Felga przednia | 2.15 x 21″ |
Felga tylna | 4.25 x 17″ |
Opona przednia | 90/90 – 21 54V |
Opona tylna | 150/70 – 17 69V |
Wymiary | Długość 2320 mm / 91.3 in Szerokość 945 mm / 37.2 in (w tym lusterka) Wysokość 1350 mm / 53.1 in (bez lusterek) |
Wysokość siedzenia | 880 mm – 850 mm / 34.6 in – 33.5 in |
Rozstaw kół | 1577 mm / 62.1 in |
Waga sucha | 177.8 kg / 392 lbs |
Waga na mokro | 207 kg / 456 lbs |
Pojemność zbiornika paliwa | 16 litrów / 4.2 US gal. |
Średnie zużycie paliwa | 5.1 l/100km 19.6 km/l / 45.9 US mpg |
Średni zasięg na pełnym baku | 312 km / 194 mile |
Ćwierć mili | 12.5 sekundy |
Prędkość maksymalna | 199.0 km/h / 124 mph |
Silnik i osiągi
BMW F 800GS napędzany jest chłodzonym cieczą, czterozaworowym dwucylindrowym silnikiem rzędowym o pojemności 798 cm³, który dostarcza 85 KM przy 7 500 obr./min. Moment obrotowy wynosi 61 lb-ft (około 82,5 Nm) przy 5 750 obr./min. Dzięki takiej specyfikacji silnik charakteryzuje się dynamiczną reakcją, imponującym momentem obrotowym oraz niskim zużyciem paliwa, co czyni F 800GS niezwykle uniwersalnym motocyklem w różnych warunkach terenowych.
Silnik, choć pochodzi z modelu F 800 S, został dostosowany do charakterystyki jazdy w terenie, a mniejszy kąt nachylenia cylindrów (8,3 stopnia w porównaniu do 30 stopni w F 800 S) umożliwia lepszy rozkład masy i łatwiejsze prowadzenie motocykla w trudnych warunkach.
Pod względem osiągów, F 800GS w sprzyjających warunkach osiąga prędkość maksymalną wynoszącą około 200-210 km/h (124 mph). Choć nie jest to motocykl stworzony do ścigania się na drodze, jego dynamika i przyspieszenie na niższych prędkościach są wystarczające, aby zapewnić komfortową jazdę na długich trasach.
Podwozie i zawieszenie
F 800GS to motocykl, który świetnie sprawdza się zarówno na asfalcie, jak i w terenie, a jego podwozie zostało zaprojektowane z myślą o ekstremalnych warunkach. Jest wyposażony w stalową ramę rurową, która łączy silnik jako element nośny. Zawieszenie motocykla składa się z wytrzymałego widelca typu upside-down o skoku 230 mm z przodu oraz aluminiowego wahacza z podwójnym amortyzatorem o skoku sprężyny 215 mm z tyłu. Koła z drucianymi szprychami, w tym 21-calowe przednie koło, gwarantują dobrą przyczepność na trudnym terenie.
Dzięki długiemu skokowi zawieszenia oraz wysokiemu prześwitowi, F 800GS jest w stanie poradzić sobie nawet w najtrudniejszych warunkach terenowych, zapewniając jednocześnie wysoką stabilność i komfort jazdy na długich trasach.
Waga i ergonomia
F 800GS jest stosunkowo lekki jak na motocykl tej klasy, ważąc tylko 178 kg na sucho. Po zatankowaniu i przygotowaniu do jazdy masa motocykla wynosi około 207 kg. Niska waga ma duży wpływ na dynamikę jazdy, zwłaszcza w terenie, gdzie każde kilogram ma znaczenie. Motocykl został zaprojektowany z myślą o wygodzie zarówno dla kierowcy, jak i pasażera, oferując przestronną i komfortową pozycję do jazdy.
Systemy bezpieczeństwa i wyposażenie
BMW F 800GS oferuje wysoki standard bezpieczeństwa. W modelu tym zastosowano dwukanałowy system ABS, który jest fabrycznie montowany i może zostać wyłączony w razie potrzeby, co zapewnia większą kontrolę nad pojazdem w trudnych warunkach terenowych. Motocykl oferuje również szeroką gamę akcesoriów, które pozwalają na dalsze dostosowanie do indywidualnych potrzeb motocyklisty.
FAQ
Jaka jest maksymalna moc BMW F 800GS?
Maksymalna moc wynosi 62.5 kW (85 KM) przy 7500 obr./min.
Ile waży BMW F 800GS?
Waga sucha wynosi 177.8 kg, natomiast waga na mokro to 207 kg.
Jaka jest wysokość siedzenia w BMW F 800GS?
Wysokość siedzenia wynosi od 880 mm do 850 mm, w zależności od ustawienia.
Jakie jest średnie spalanie paliwa w BMW F 800GS?
Średnie zużycie paliwa wynosi 5.1 l/100 km, co odpowiada 19.6 km/l lub 45.9 mpg (US).
Jakie są skoki zawieszenia w BMW F 800GS?
Skok przedniego zawieszenia wynosi 230 mm, a skok tylnego zawieszenia to 215 mm.
Jaka jest prędkość maksymalna BMW F 800GS?
Prędkość maksymalna wynosi 199 km/h (124 mph).