Schemat bezpieczników BMW X6 F16 (2014-2020) – rozpiska
BMW X6 F16 – dynamiczna, druga generacja wyjątkowego crossovera premium, która zdominowała rynek w okresie siedmiu lat produkcyjnych między 2014 a 2020 rokiem. Niniejszy przewodnik stanowi kompleksowe kompendium wiedzy technicznej, skupiające się na kluczowych elementach elektrycznych pojazdu, w szczególności na zaawansowanym systemie bezpieczników i przekaźników. Prezentujący precyzyjne schematy oraz szczegółowe lokalizacje.
Spis treści
Bezpieczniki w schowku pasażera
Skrzynka bezpieczników umiejscowiona jest w strefie podłogowej przed fotelem pasażera, tuż obok schowka na rękawiczki. Aby uzyskać dostęp do tego ukrytego przedziału, konieczne jest odkręcenie elementów mocujących osłonę.
Schemat bezpieczników w schowku pasażera w BMW X6 F16
19 | 5A Odbiornik zdalnego sterowania |
20 | 5A Konsola podsufitowa |
21 | 5A Jednostka sterująca podgrzewaniem wstępnym |
22 | 7.5A Skrzynka przełączników drzwi kierowcy, zewnętrzne lusterko wsteczne po stronie pasażera |
23 | 10A System zarządzania silnikiem (DME) |
24 | 10A Elektroniczny system sterowania skrzynią biegów |
25 | 5A Touchbox, kontroler (joystick) |
26 | 5A Chowany głośnik deski rozdzielczej, przełącznik podgrzewanych foteli tylnych lewy/prawy |
27 | 10A Zawór podparcia lędźwiowego fotela kierowcy/pasażera, blok przełączników regulacji fotela kierowcy/pasażera |
28 | 5A Czujnik deszczu/światła/słońca, konsola sufitowa, oświetlenie lusterka kosmetycznego |
29 | 15A Dodatkowa pompa chłodząca |
30 | 10A Pompa chłodząca intercoolera |
31 | 5A Przekaźnik otwarty wentylatora elektrycznego |
32 | 5A Skrzynia rozdzielcza |
33 | 5A N63, S63: Pompa chłodząca turbosprężarki |
5A N20: Elektryczna sprężarka klimatyzacji, dodatkowy elektryczny grzejnik | |
34 | 5A Zintegrowane zarządzanie podwoziem (ICM) |
35 | 5A Elektrochromatyczne lusterko wsteczne |
36 | 20A Gniazdo w podłokietniku |
37 | 20A Zapalniczka |
38 | 20A Konsola podsufitowa (zasilanie terminala 30) |
39 | 15A Lewa lampa przednia |
40 | – |
41 | 10A S63: Pompa chłodząca intercoolera |
10A N20: Zawór odcinający chłodziwo we wnętrzu pojazdu, sterowanie maszyną elektryczną (EME) | |
42 | 5A Elektroniczna kontrola amortyzatorów, elektrochromatyczne lusterko wsteczne |
43 | 5A Oświetlenie kierunkowe lewe/prawe |
44 | 7.5A Kamery systemów wspomagania kierowcy (KAFAS), aktywny system kierowania |
45 | 5A Aktywny tempomat (ACC), automatyczna kontrola jakości powietrza zewnętrznego (AUC) |
46 | 5A Napęd przesłony chłodnicy |
5A B47, N47, N57: Ogrzewanie układu wentylacji silnika, napęd przesłony chłodnicy | |
47 | 5A Elektronika widzenia nocnego (NVE), generator dźwięku pojazdu (VSG) |
48 | 10A Moduł przełączników w kolumnie kierownicy |
49 | 5A Czujnik kąta skrętu kierownicy |
5A N57D30T1: Zawór odcinający zbiornik chłodziwa, czujnik kąta skrętu kierownicy | |
50 | 5A Zestaw wskaźników |
51 | – |
52 | 7.5A Zestaw wskaźników |
53 | 5A Oświetlenie schowka, oświetlenie listwy wykończeniowej deski rozdzielczej (strona kierowcy/pasażera), oświetlenie listwy wykończeniowej deski rozdzielczej po stronie kierowcy, oświetlenie przestrzeni na nogi kierowcy/pasażera |
54 | 10A Przełącznik zmiany biegów (GWS) |
55 | 5A Servotronic (SVT), elektromechaniczne wspomaganie kierownicy (EPS) |
56 | 5A Zarządzanie dynamiką pionową (VDM) |
57 | 20A Lewy reflektor |
58 | 30A Dynamiczna kontrola stabilności (DSC) |
59 | 40A Aktywny układ kierowniczy |
60 | 40A Ogrzewanie |
61 | 20A Elektroniczna kontrola amortyzatorów |
62 | 30A -06.2016: Zarządzanie dynamiką pionową (VDM) |
20A 07.2016+: Zarządzanie dynamiką pionową (VDM) | |
63 | 30A Skrzynka rozdzielcza (VTG) |
64 | 30A Moduł ogrzewania przedniego fotela pasażera |
65 | 30A Moduł ogrzewania fotela kierowcy |
66 | 20A Dodatkowe ogrzewanie |
67 | 30A Blok przełączników regulacji fotela po stronie kierowcy (bez modułu fotela (SMFA)), moduł fotela kierowcy (SMFA) |
68 | 30A Blok przełączników regulacji fotela po stronie pasażera (bez modułu fotela (SMBF)), moduł fotela przedniego pasażera (SMBF) |
69 | 20A Elektroniczny system sterowania skrzynią biegów (EGS) |
70 | 20A Regulacja kolumny kierownicy |
Elektroniczna jednostka sterująca
Element ten jest przymocowany do słupka A w pobliżu stóp pasażera i jest zakryty przez wykończenie wnętrza.
Grupa bezpieczników znajduje się pośrodku.
- 30A Napęd szyby przedniego pasażera
- 30A Napęd tylnej szyby po stronie kierowcy
- 20A Zamek drzwi przedniego pasażera
- 30A Napęd szyby kierowcy
- 30A Podgrzewana tylna szyba
- 30A Napęd tylnej szyby po stronie pasażera
- 20A Zamek drzwi kierowcy
- –
- 5A Centrum przełączników w kolumnie kierownicy, jednostka przełącznika świateł, sterownik systemów wspomagania kierowcy z przełącznikiem świateł awaryjnych
- 7.5A Lewy reflektor
- 7.5A Złącze diagnostyczne, system ogrzewania i klimatyzacji, dynamiczna kontrola stabilności (DSC)
- 5A Moduł komunikacji telematycznej, elektroniczne jednostki klamek drzwi
- 15A Klakson (wysoki/niski ton)
- –
Nieco niżej znajduje się jednostka zabezpieczająca i sterująca – dynamiczną kontrolą stabilności (DSC).
Schemat bezpieczników w bagażniku BMW X6 F16
Główna skrzynka bezpieczników znajduje się po prawej stronie pod wykładziną bagażnika.
Schemat bezpieczników z bagażnika
100 | 5A Przycisk hamulca postojowego |
101 | 15A Prawy reflektor |
102 | 5A Pakiet baterii wysokiego napięcia |
103 | 5A Syrena z alarmem przechyłu |
104 | 5A Jednostka sterująca hamulcem postojowym, Natural Vacuum Leak Detection (NVLD) |
105 | 30A Elektryczny, odwracalny napinacz pasów bezpieczeństwa po prawej stronie |
106 | 30A Rozkład momentu obrotowego między kołami tylnej osi |
107 | 40A Automatyczne podnoszenie tylnej klapy (→07.2016), moduł funkcji tylnej klapy (08.2016→) |
108 | – |
109 | – |
110 | 40A Przekaźnik sprężarki zawieszenia pneumatycznego |
111 | – |
112 | 20A Elektronika hybrydowego zbiornika ciśnieniowego |
113 | 30A Moduł połączenia elektrycznego przyczepy |
114 | 30A Moduł połączenia elektrycznego przyczepy |
115 | 20A Prawy reflektor |
116 | 30A Jednostka sterująca hamulcem postojowym |
117 | 30A Elektryczny, odwracalny napinacz pasów bezpieczeństwa po lewej stronie |
118 | 5A Przełącznik wideo (VSW) |
119 | – |
120 | 5A Jednostka sterująca zasilaniem |
5A N20: Stacja ładowania dla dodatkowej baterii | |
121 | 20A Jednostka centralna |
122 | 30A Wzmacniacz audio |
123 | – |
124 | 5A Moduł wideo |
125 | – |
126 | 10A Napęd domykacza tylnego drzwi (strona pasażera) |
127 | 5A Zmieniarka DVD |
128 | 5A Gniazdo ładowania bezprzewodowego, wzmacniacz antenowy (ładowanie bezprzewodowe), płyta bazowa |
129 | 15A Aktywny projekt dźwięku (ASD) |
130 | 5A Automatyczne podnoszenie tylnej klapy |
131 | 5A Oświetlenie bagażnika, przycisk klapy tylnej od wewnątrz, filtr szumów |
132 | 5A Rozkład momentu obrotowego na tylnej osi, elektroniczna kontrola wysokości zawieszenia |
133 | 5A Tylna klimatyzacja |
134 | 10A Napęd domykacza tylnego drzwi (strona kierowcy) |
135 | 5A Terminale awaryjnego wyłączania generatora gazu |
136 | – |
137 | – |
138 | – |
139 | 20A Gniazdo przyczepy |
140 | 20A Zamek klapy bagażnika |
141 | – |
142 | – |
143 | 10A Przekaźnik lodówki |
144 | 15A Jednostka sterująca selektywnej redukcji katalitycznej (SCR – Selective Catalytic Reduction) |
145 | 5A Wspomaganie parkowania, wentylator systemu informacyjnego |
146 | 15A Elektryczna przepustnica tłumika (#1, #2) |
147 | 15A Jednostka sterująca selektywnej redukcji katalitycznej (SCR – Selective Catalytic Reduction) |
148 | 5A Ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu (SWW) |
149 | 7.5A Prawy reflektor |
150 | 5A -06.2016: Bezdotykowy system otwierania bagażnika, elektroniczny system ładowania komfortowego (hybryda) |
7.5A 07.2016+: Bezdotykowy system klapy bagażnika, elektroniczny system ładowania komfortowego (hybryda), moduł funkcji klapy tylnej | |
151 | 5A HUB USB (złącze USB #1/#2, złącze AUX-In) |
152 | 5A Elektryczny odwracalny napinacz pasów bezpieczeństwa lewy/prawy |
153 | 15A Jednostka sterująca selektywnej redukcji katalitycznej (SCR – Selective Catalytic Reduction) |
154 | 5A Kamera Surround View (TRSVC), kamera cofania |
155 | 10A Napęd domykania drzwi pasażera |
156 | 10A Napęd domykania drzwi kierowcy |
157 | – |
158 | 10A Tylni system audio |
159 | 5A Wzmacniacz audio, wentylator systemu informacyjnego |
160 | 20A Tylne ogrzewanie |
161 | – |
162 | 20A Gniazda drugiego rzędu, gniazdo w bagażniku |
163 | 30A Moduł połączenia elektrycznego przyczepy |
164 | 30A Podgrzewany prawy tylny fotel |
165 | 20A Moduł sterujący pompą paliwa (EKPS) |
166 | 30A Podgrzewany lewy tylny fotel |
167 | 30A Siłownik domykania drzwi kierowcy, siłownik domykania drzwi pasażera |
Tabela z ogólną rozpiską bezpieczników:
Przekaźniki znajdują się obok skrzynki bezpieczników. Na przykład przekaźniki zawieszenia pneumatycznego i lodówki (jeśli samochód jest w nie wyposażony).
Główne bezpieczniki zasilania
Bezpieczniki o dużej mocy są wbudowane w pokrywę akumulatora.
Schemat bezpieczników zasilania BMW X6 F16
500 | 50A Centralna jednostka sterująca nadwoziem – Body Domain Controller (BDC) |
501 | 125A Skrzynka bezpieczników w bagażniku |
502 | 150A System Dynamicznej Kontroli Stabilności (DSC) |
503 | 125A N63, S63, N20: Wbudowany moduł zasilający |
125A D47, N47, N57: Główny przekaźnik zarządzania silnikiem (DDE) | |
504 | 125A Centralna jednostka sterująca elektroniką nadwozia – Body Domain Controller (BDC) |
505 | 50A Wzmacniacz audio |
506 | 60A N55, N63, S53, B47, N47, N57: Jednostka sterująca zasilaniem (PCU) |
60A N20: Skrzynka ładowania dodatkowej baterii | |
507 | 40A Dodatkowe elektryczne ogrzewanie – tył po prawej stronie |
508 | 40A Jednostka sterująca ogrzewaniem pomocniczym 3. rzędu |
509 | 40A Centralna jednostka sterująca nadwoziem – Body Domain Controller (BDC) |
510 | 40A Dodatkowe elektryczne ogrzewanie – tył po lewej stronie |
Dodatkowa skrzynka bezpieczników
Blok ten można zlokalizować po lewej stronie bagażnika. Znajduje się on również pod wewnętrzną wykładziną bagażnika.
- 511 – 100A Dodatkowe bezpieczniki w bagażniku
- 512 – 100A Dodatkowe bezpieczniki w bagażniku
201 | 10A Zasilanie dodatkowej jednostki sterującej (SEC) |
202 | 7.5A Dodatkowy moduł sterujący |
203 | 5A Zasilanie dodatkowej jednostki sterującej (SEC) |
204 | 5A Zasilanie dodatkowej jednostki sterującej (SEC) |
205 | 5A Dodatkowy moduł przełączający |
206 | 5A Pomocniczy moduł audio (interkom simplex, sygnalizatory świetlne, głośnik przedkomorowy) |
207 | 20A Dodatkowy moduł audio |
208 | 5A Pomocniczy moduł audio (interkom simplex, sygnalizatory świetlne, głośnik przedkomorowy) |
209 | 5A Dodatkowy moduł audio |
210 | 5A Zasilanie dodatkowej jednostki sterującej (SEC) |
211 | 20A Podgrzewana przednia szyba |
212 | 20A Podgrzewana przednia szyba |
213 | 15A Podgrzewane lewe/prawe boczne okno przednie |
214 | 5A Dodatkowy moduł sterujący |
215 | 5A Dodatkowy moduł sterujący |
216 | 5A Dodatkowy moduł sterujący |
217 | 5A Pomocniczy moduł audio (interkom simplex, sygnalizatory świetlne, głośnik przedkomorowy) |
218 | 5A Dodatkowy moduł sterujący |
219 | 5A Dodatkowy moduł audio |
220 | 5A Dodatkowy moduł sterujący |
301 | 10A Dodatkowy moduł sterujący |
302 | 5A Dodatkowy moduł przełączający |
303 | 5A Pomocniczy moduł audio (interkom simplex, sygnalizatory świetlne, głośnik przedkomorowy) |
304 | 5A Zasilanie dodatkowej jednostki sterującej (SEC) |
311 | 30A Elektryczna szyba |
312 | 30A Elektryczna szyba |
313 | 30A Elektryczna szyba |
314 | 30A Elektryczna szyba |
615 | 5A Elektroniczne sterowanie maszyną (EME) |
612 |
Bezpieczniki w komorze silnika
Po prawej stronie, w komorze silnika, znajduje się kolejna skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami.
Przekaźnik silnika DDE K6 i schemat skrzynki bezpieczników:
1 | 20A Czujnik położenia wałka rozrządu, zawór sterujący ilością paliwa, zawór sterujący ciśnieniem w szynie, przetwornik ciśnienia bramki sterującej turbiną, zawór zmiany obejścia sprężarki niskiego ciśnienia (poza USA), zawór zmiany obejścia pomocniczego chłodnicy EGR (USA), regulator ciśnienia doładowania (klasa mocy „T”), regulator ciśnienia doładowania – stopień wysokiego ciśnienia (zmienna geometria turbosprężarki (klasa mocy „S”)), regulator ciśnienia doładowania nr 2 – stopień wysokiego ciśnienia (zmienna geometria turbosprężarki (N57D30S1)) |
2 | 20A Sonda lambda przed katalizatorem, przepływomierz powietrza z gorącym filmem, zawór sterujący sztywnością mocowania silnika, sonda lambda za katalizatorem, czujnik stanu oleju, zawór zmiany obejścia chłodnicy EGR, zawór zmiany sekwencji sprężarki wysokiego ciśnienia nr 2, przetwornik ciśnienia dla zaworu przelewowego |
3 | 30A System zarządzania silnikiem wysokoprężnym (DDE) |
4 | 10A Czujnik tlenków azotu przed katalizatorem SCR, pompa chłodzenia EGR (→04.2014), zawór zmiany chłodzenia o niskiej temperaturze EGR, czujnik cząstek stałych w dieslu |
5 | 10A Przetwornik ciśnienia dla zaworu obejściowego, zawór zmiany klapy sterującej turbiną, przekaźnik pompy chłodzącej |
Bezobsługowe bloki bezpieczników
Bezobsługowe bloki bezpieczników mogą być instalowane oddzielnie, co pozwala na elastyczną konfigurację układu elektrycznego pojazdu. Dzięki temu moduły te są bardziej wszechstronne, ponieważ można je umieszczać w różnych lokalizacjach pojazdu, dostosowując ich rozmieszczenie do potrzeb konstrukcyjnych lub użytkowych.
Takie rozwiązanie eliminuje konieczność częstych przeglądów i wymian, ponieważ bloki te są zaprojektowane z myślą o długotrwałym użytkowaniu w wymagających warunkach. Montaż oddzielny ułatwia również konserwację innych elementów, ponieważ poszczególne bloki nie są ze sobą fizycznie połączone w ramach jednego modułu.
400 | 125A Przekaźnik otwierający wentylatora elektrycznego |
401 | 125A Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy (EPS) |
402 | 100A Dodatkowy elektryczny ogrzewacz |
403 | 50A Podgrzewacz filtra paliwa |