Schemat bezpieczników BMW X1 F48/F49 (2016-2022) – rozpiska
BMW X1 F48 F49 reprezentuje 2. generację gamy modelowej BMW X1, która była produkowana w latach 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 i 2022. W tym materiale znajdziesz opis bezpieczników i przekaźników BMW X1 F48 F49 wraz ze schematami skrzynek bezpieczników oraz ich lokalizacją.
Spis treści
Skrzynka bezpieczników w schowku pasażera
Główna skrzynka bezpieczników i przekaźników w BMW X1 jest umieszczona za schowkiem pasażera, po prawej stronie deski rozdzielczej.
Schemat bezpieczników ze schowka pasażera w BMW X1 F48
30 | – |
31 | – |
32 | 40A Moduł sterowania nadwoziem |
33 | – |
34 | 40A Etap wyjściowy wentylatora |
35 | 50A Moduł sterowania nadwoziem |
37 | 5A Przycisk hamulca postojowego |
38 | 5A Syrena z czujnikiem przechyłu |
39 | 5A Centrum funkcji dachu |
40 | 5A System Dynamic Stability Control (DSC) |
41 | 5A Moduł sterowania zestawem wskaźników |
42 | 5A Odbiornik zdalnego sterowania |
43 | 30A Centrum funkcji dachu |
44 | 20A Prawe światło przednie |
45 | 30A bez elektromechanicznego hamulca postojowego: System Dynamic Stability Control (DSC) |
40A z elektromechanicznym hamulcem postojowym: System Dynamic Stability Control (DSC) | |
46 | 5A Wykrywanie nieszczelności naturalnego układu podciśnieniowego |
47 | 30A 2015–2016: Rozdział momentu obrotowego wzdłużnego |
20A 2016-2022: Lewe światło przednie | |
48 | 30A Moduł sterowania selektywną regeneracją katalityczną (SCR) |
49 | 5A Elektryczna klapa wydechowa, elektronika sterująca elektrycznym dodatkowym podgrzewaczem nr 2 |
50 | 5A Siłownik przesłony chłodnicy, czujnik katalizatora (z wyjątkiem PHEV) |
51 | 5A Podstawa wentylatora |
52 | 5A Elektrochromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne |
53 | 5A Czujnik automatycznej kontroli recyrkulacji powietrza (AUC) |
54 | 5A Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy |
55 | 4A Kamera wsteczna, asystent parkowania |
56 | 5A Rozdział momentu obrotowego wzdłużnego, Generator dźwięku pojazdu (PHEV), Generator dźwięku pojazdu nr 2 (PHEV) |
57 | – |
58 | 10A Przełącznik kolumny kierownicy |
59 | 5A System wspomagania kierowcy oparty na kamerze |
60 | 5A Dodatkowy system opcjonalny |
61 | 20A Jednostka sterująca (radio lub system nawigacji) |
62 | 5A Oświetlenie wnętrza z przodu, czujnik deszczu, czujnik kondensacji słonecznej, oświetlenie lusterka kosmetycznego, oświetlenie trzeciego rzędu, oświetlenie listew ozdobnych, oświetlenie wnętrza, oświetlenie listew drzwiowych |
63 | 20A Gniazdo przyczepy |
64 | – |
65 | 20A Przednie gniazdo zapalniczki (gniazdo 12V), gniazdo (pod schowkiem) |
66 | 20A Elektronika sterująca elektryczną pompą paliwową |
67 | 7.5A 2015–2017: Lusterko zewnętrzne (przednie pasażera) |
5A 2017–2022: Lusterko zewnętrzne (przednie pasażera) | |
68 | 5A Touchbox, sterownik (CON), hub USB, złącze ładowania USB nr 3 |
69 | 7.5A 2015-2017: Lusterko zewnętrzne (blok przełączników – drzwi kierowcy) |
5A 2017-2022: Lusterko zewnętrzne (blok przełączników – drzwi kierowcy) | |
70 | 5A Oświetlenie bagażnika, oświetlenie schowka, przycisk pokrywy tylnej od wewnątrz pokrywy tylnej |
71 | 7.5A Jednostka sterująca zestawem wskaźników |
72 | 5A Przekaźnik odcięcia wentylatora elektrycznego |
5A Wentylator >400W: Wbudowany moduł zasilający | |
73 | 10A Regulacja oparcia fotela kierowcy (blok zaworu), blok zaworu podpórki lędźwiowej fotela kierowcy, przełącznik regulacji szerokości oparcia fotela kierowcy |
74 | 7.5A Benzyna (TU): Pompa chłodzenia turbosprężarki |
75 | 10A Regulacja oparcia fotela pasażera z przodu (blok zaworu), blok zaworu podpórki lędźwiowej pasażera, przełącznik regulacji szerokości oparcia fotela pasażera |
76 | 5A 2015–2017: Oświetlenie wnętrza z przodu |
77 | 10A Czujnik tlenków azotu za reduktorem selektywnej katalitycznej redukcji (SCR) |
78 | 15A Jednostka sterująca selektywną regeneracją katalityczną (SCR) |
79 | 5A Podstawka, akcesoria do ładowania bezprzewodowego, wzmacniacz anteny akcesoriów do ładowania bezprzewodowego |
80 | 5A Oświetlenie wnętrza z przodu |
81 | 15A Elektroniczne sterowanie transmisją |
82 | 5A Poziom selektora (przełącznik biegów) |
83 | 5A 2015–2016: Elektronika silnika cyfrowa |
7.5A 2016–2022: Elektronika silnika cyfrowa | |
84 | 5A z manualną skrzynią biegów: moduł sprzęgła |
5A z dwusprzęgłową skrzynią biegów: jednostka sterująca dwusprzęgłową skrzynią biegów, przekaźnik dwusprzęgłowej skrzyni biegów | |
85 | 5A Electrochromic lusterko wsteczne wewnętrzne |
86 | – |
87 | – |
88 | – |
89 | – |
90 | 5A Automatyczne zwolnienie tylnej klapy |
91 | – |
92 | 10A Opcjonalny system dodatkowy |
93 | – |
94 | 20A Elektronika zdalnego sterowania do zwolnienia oparcia fotela |
95 | 30A Blok przełączników regulacji fotela, strona pasażera z przodu |
96 | 10A Zamek bagażnika/tylnej klapy |
97 | 5A Jednostka sterująca pomocnicza |
98 | – |
99 | – |
100 | 5A PHEV: akumulator o wysokim napięciu |
101 | 5A Czytnik ID, Moduł Car Sharing (CSM) |
102 | – |
103 | 20A Prawe światło przednie |
104 | 20A Lewe światło przednie |
105 | – |
106 | – |
107 | 40A 2015-2017: Automatyczne zwolnienie tylnej klapy. |
40A 2017-2022: Moduł funkcji tylnej drzwi | |
108 | 30A 2020-2022: Moduł funkcji tylnej drzwi |
109 | 5A Przekaźnik bistabilny |
110 | 5A Przekaźnik bistabilny |
111 | Przekaźnik bistabilny |
112 | – |
113 | 10A PHEV (2015-2016): Moduł sterowania ciśnieniem zbiornika paliwa |
114 | – |
115 | 5A PHEV: Elektronika ładowania wygodnego |
116 | – |
117 | – |
118 | – |
119 | 20A Moduł przyczepy |
120 | 20A Moduł przyczepy |
121 | 7.5A Port ładowania USB #4 |
122 | 5A PHEV: Generator gazu z terminalem akumulatora ochronnego |
123 | 5A PHEV: Elektryczna sprężarka klimatyzacji, dodatkowy elektryczny ogrzewacz |
124 | 10A PHEV: Elektronika maszyny elektrycznej |
125 | – |
126 | – |
127 | 30A Elektroniczna grzałka fotela kierowcy (wersja podstawowa), moduł fotela kierowcy (wersja wysokiej jakości) |
128 | 30A Elektronically heated front passenger seat |
129 | 30A Hi-Fi amplifier |
130 | 10A Benzyna: Pompa chłodzenia 2 w obiegu chłodzenia niskotemperaturowego |
131 | 30A Rozkład momentu obrotowego, pompa oleju przekładniowego (PHEV) |
132 | 20A Gniazdo pod podłokietnikiem, tylne gniazdo (2015-2018), gniazdo w bagażniku |
Skrzynka bezpieczników
- 30A Elektryczne szyby (pasażer)
- 30A Elektryczne szyby (strona kierowcy – tylna)
- 20A Zamek drzwi (przedni pasażer)
- 30A Elektryczne szyby (kierowca)
- 30A Podgrzewana tylna szyba
- 30A Szyba elektryczna (strona pasażera – tylna)
- 30A Zamek drzwi (kierowca)
- –
- 5A Panel sterowania oświetleniem, kombinacja przełączników kolumny kierownicy, panel sterowania systemem wspomagania kierowcy z przełącznikiem świateł awaryjnych
- 7.5A Złącze diagnostyczne
- 7.5A Złącze diagnostyczne (2014-2015), system ogrzewania/klimatyzacji, moduł funkcji tylnego drzwi (2017-2021)
- 5A Analiza elektroniki do bezdotykowego otwierania tylnych drzwi, jednostka komunikacji telematycznej, moduł elektroniczny zewnętrznego uchwytu drzwi (kierowca/pasażer)
- 15A Klakson
- –
Sprawdź przeznaczenie poszczególnych elementów, korzystając z informacji zawartych w oficjalnej dokumentacji technicznej, w tym w broszurze dołączonej do skrzynki bezpieczników i przekaźników.
Bezpieczniki w komorze silnika BMW X1 F48
Obok akumulatora znajduje się skrzynka bezpieczników dużej mocy (2), która jest podłączona do jego bieguna dodatniego.
400 | 250A Przednia skrzynka połączeń |
401 | 60A Wentylator → 400W: Przekaźnik odcięcia elektrycznego wentylatora |
80A 600W Wentylator: Przekaźnik odcięcia elektrycznego wentylatora | |
125A 800W Wentylator: Przekaźnik odcięcia elektrycznego wentylatora | |
402 | 125A Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy |
403 | 50A →06.18: System Dynamicznej Kontroli Stabilności (DSC) |
60A 18.07→: System Dynamicznej Kontroli Stabilności (DSC) | |
404 | 125A Kontroler obszaru nadwozia |
405 | 100A Przedni elektryczny ogrzewacz pomocniczy |
406 | 40A Diesel: podgrzewanie filtra paliwa |
40A Steptronic Dual Clutch: Przekaźnik dwusprzęgłowej skrzyni biegów | |
60A Elektronika sterująca elektrycznym ogrzewaczem pomocniczym w komorze silnika |
Wbudowany moduł zasilania
Dodatkowe moduły zasilania zawierają bezpieczniki i przekaźniki. Jeśli jeden z bezpieczników lub jeden z przekaźników jest uszkodzony, należy wymienić cały zintegrowany moduł zasilania.