Schemat bezpieczników BMW X1 (E84) (2010-2015) – rozpiska
Układ bezpieczników w samochodach BMW X1 generacji E84 odgrywa kluczową rolę w ochronie całego systemu elektrycznego pojazdu. Bezpieczniki zapewniają zabezpieczenie obwodów elektrycznych przed nadmiernym prądem, który mógłby doprowadzić do poważnych uszkodzeń. Zrozumienie schematu rozmieszczenia bezpieczników jest niezbędne zarówno dla właścicieli, jak i mechaników serwisujących te samochody.
Spis treści
Lokalizacja bezpieczników w BMW X1 (E84)
- Otwórz schowek na rękawiczki.
- Zwolnij amortyzator z dolnego uchwytu, naciskając w kierunku przodu, strzałka 1.
- Odblokuj schowek na rękawiczki, naciskając oba zaczepy, strzałki 2, i złóż go.
Schemat bezpieczników
№ | A | Obwody chronione |
---|---|---|
1 | 20 | Moduł sterowania tylną wycieraczką/spryskiwaczem |
2 | – | – |
3 | 20 | Elektrochromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne |
4 | 10 | N20, N46, N52, N55: Jednostka sterująca DME (16i, 18i, 20i, 28i, 35i) |
5 | 10 | Centrala przełącznika kolumny kierownicy |
6 | 5 | Czujnik AUC, Konwerter DC/DC |
7 | 5 | Kontrola odległości parkowania (PDC), Centrum sterowania funkcjami dachowymi |
8 | 20 | Zapalniczka z przodu, gniazdo ładowania 1 i 2 w tylnej konsoli środkowej; 2, gniazdo w bagażniku |
9 | 5 | Zestaw przełączników kierowcy, nadajnik-odbiornik telefoniczny, Złącze pakietów modernizacyjnych telefonu |
10 | 5 | Moduł ogrzewania fotela kierowcy, Moduł ogrzewania fotela pasażera |
11 | 20 | N20, N55: Sterownik DME |
N46 TU 2: Wtryskiwacze paliwa | ||
N52:Czujnik stanu oleju, siłownik DISA 1 i 2, zawór odpowietrzający zbiornika paliwa, czujnik wału korbowego, czujnik przepływu powietrza | ||
12 | – | – |
13 | 10 | TCU, ULF, ULF-SBX, ULF-SBX-H, Combox, Eject Box, USB Hub |
14 | 15 | Samochodowy komputer informacyjny (CIC), radio (bez CIC) |
15 | 20 | wzmacniacz audio |
16 | 10 | N20, N55: Jednostka sterująca DME |
N52: Jednostka napędowa żaluzji chłodnicy, wentylator E-Box | ||
N46 TU 2: Czujnik wału korbowego, zawór odpowietrzający zbiornika paliwa, miernik masy powietrza z gorącym filmem, wentylator E-Box | ||
17 | 10 | N20, N46, N52, N55: Moduł diagnostyczny nieszczelności zbiornika paliwa, klapy wydechowej |
18 | 10 | Moduł wideo, Tuner cyfrowy |
19 | 5 | Wzmacniacz płyt CD |
20 | 10 | Włącznik podparcia odcinka lędźwiowego kierowcy/pasażera, Przełącznik regulacji szerokości oparcia fotela kierowcy/pasażera, blok zaworów regulacji szerokości oparcia fotela kierowcy/pasażera, blok zaworów przedniego lewego/prawego podparcia lędźwiowego |
21 | – | – |
22 | 15 | Kontrola skrzyni biegów, kontrola skrzyni biegów DKG |
23 | – | – |
24 | – | – |
25 | 20 | Szklany dach panoramiczny |
26 | 5 | Kontroler skrzyni biegów, Dynamiczna kontrola stabilności (DSC) |
27 | 5 | Kontroler ciśnienia w oponach (RDC) |
28 | 5 | Przekaźnik odcięcia wentylatora elektrycznego, Konwerter DC/DC |
29 | 5 | Korea: Zawór odcinający odpowietrznika zbiornika |
30 | – | – |
31 | 30 | Moduł przyczepy |
32 | 30 | Moduł przyczepy |
33 | 40 | z wyjątkiem N20: Elektryczna pompa płynu chłodzącego |
N47: Podgrzewacz paliwa | ||
34 | – | – |
35 | – | – |
36 | 40 | System dostępu do samochodu |
37 | 10 | N20:Jednostka sterująca DME |
30 | N46 TU 2: Sonda lambda przed katalizatorem, sonda lambda 2 przed katalizatorem, sonda lambda za katalizatorem, sonda lambda 2 za katalizatorem | |
N52: Elektryczna pompa płynu chłodzącego, termostat mapy charakterystycznej, czujnik wałka rozrządu zaworów dolotowych, czujnik wałka rozrządu zaworów wylotowych, elektrozawór Vanos zaworów dolotowych, elektrozawór Vanos zaworów wylotowych, zawór kontroli ciśnienia oleju | ||
38 | 15 | N20:Jednostka sterująca DME |
30 | N46 TU 2:Cewki zapłonowe | |
N52: Sonda lambda przed katalizatorem, sonda lambda 2 przed katalizatorem, sonda lambda za katalizatorem, sonda lambda 2 za katalizatorem, ogrzewanie odpowietrznika wału korbowego 1 | ||
39 | 30 | N46 TU 2:Moduł sterujący DME, termostat mapy charakterystycznej, czujnik wałka rozrządu zaworów dolotowych, czujnik wałka rozrządu zaworów wylotowych, elektrozawór Vanos zaworów dolotowych, elektrozawór Vanos zaworów wylotowych, czujnik poziomu oleju, ogrzewanie odpowietrznika skrzyni korbowej |
N52: Wtryskiwacze paliwa, cewki zapłonowe, Kondensator przeciwzakłóceniowy do cewek zapłonowych | ||
40 | 30 | Kontroler skrzynki rozdzielczej |
41 | 30 | Silnik szyby kierowcy, Moduł przestrzeni na nogi |
42 | 40 | Wzmacniacz audio (HiFi System Professional, BMW Individual High-End Audio System, Harman Kardon Surround Sound System) |
43 | – | – |
44 | – | – |
45 | 30 | Przełącznik regulacji fotela pasażera |
46 | 30 | Moduł fotela kierowcy |
47 | 30 | Obwód blokady prawej szyby tylnej |
48 | 30 | Pompa spryskiwaczy reflektorów |
49 | 30 | Moduł fotela pasażera |
40 | Aktywny układ kierowniczy | |
50 | 30 | Silnik wycieraczek |
51 | – | – |
52 | – | – |
53 | – | – |
54 | 7.5 | Syrena i czujnik alarmu przechyłu |
55 | 5 | System dostępu do samochodu |
56 | 20 | – |
57 | 15 | Klakson |
58 | 5 | Kamera dookólna |
59 | 5 | Combox, Telematics Control Unit (TCU) (USA), Eject Box (USA) |
60 | – | – |
61 | 5 | Komfortowy moduł kontroli dostępu, moduł elektroniczny zewnętrznej klamki drzwi po stronie kierowcy, moduł elektroniczny zewnętrznej klamki drzwi po stronie pasażera |
62 | 7.5 | Centrum Kontroli Funkcji Dachu |
63 | 5 | Oświetlenie wskaźnika biegu, Różnorodność anteny (filtr przeciwzakłóceniowy) |
64 | – | – |
65 | 10 | Zarządzanie dynamiką wzdłużną, podświetlenie wskaźnika biegów (automatyczna skrzynia biegów), przełącznik wyboru biegów (dwusprzęgłowa skrzynia biegów) |
66 | 7.5 | Zestaw przełączników kierowcy, Lusterko zewnętrzne po stronie pasażera |
67 | 20 | Elektryczna pompa paliwa |
68 | 20 | Moduł ogrzewania fotela kierowcy |
69 | – | – |
70 | 20 | Kontrola pompy paliwa (EKPS) |
71 | 20 | Gniazdo przyczepy |
72 | 15 | Blokada systemu drzwi kierowcy |
73 | 15 | Zamek drzwi pasażera |
74 | 5 | Kontroler zestawu wskaźników |
75 | 5 | Klaster przełączników kolumn kierownicy |
76 | 10 | Centralny wyświetlacz informacyjny |
77 | 10 | Oświetlenie przestrzeni bagażowej, Oświetlenie schowka, System ogrzewania/klimatyzacji |
78 | 30 | Silnik elektrycznie sterowanej szyby po stronie kierowcy |
79 | 30 | – |
80 | 30 | Silnik elektrycznie sterowanej szyby po stronie tylnego pasażera |
81 | 30 | Silnik szyby kierowcy |
82 | 30 | Dynamiczna kontrola stabilności (DSC – bez automatycznego wyłączania silnika), Przetwornica DC/DC (z funkcją automatycznego wyłączania silnika) |
83 | – | – |
84 | 40 | Moduł Footwell |
85 | 30 | Konwerter DC/DC |
86 | 40 | Moduł Footwell |
87 | – | – |
88 | 40 | Stopień wyjściowy dmuchawy |
89 | 40 | Przekaźnik pompy powietrza wtórnego |
90 | 40 | Dynamiczna kontrola stabilności (DSC) |
91 | 15 | Blokada drzwi pasażera |
92 | 50 | Wentylator 400W:Przekaźnik odcięcia wentylatora elektrycznego |
60 | Wentylator 600W: Przekaźnik odcięcia wentylatora elektrycznego | |
| ||
R1 | Wycieraczka tylnej szyby | |
R2 | Wycieraczki (Przekaźnik numer 2) | |
R3 | Terminal 30G | |
R4 | Wycieraczki (Przekaźnik numer 2) | |
R5 | Benzyna: Główna elektronika silnika cyfrowego (DME) | |
R6 | System czyszczenia reflektorów | |
R7 | Pompa paliwa |