BMW G 310 R – dane techniczne (moc, waga, spalanie), opis
BMW G 310 R to kompaktowy, jednocylindrowy motocykl, który ucieleśnia esencję roadstera marki BMW, oferując idealne połączenie dynamiki, zwinności i komfortu. Dzięki lekkiej konstrukcji i optymalnym proporcjom, G 310 R doskonale sprawdza się zarówno w miejskich zakątkach, jak i na krętych drogach wiejskich, dostarczając solidnej dawki mocy i przyjemności z jazdy.
Motocykl jest idealny do codziennego użytku – jego zwinność i łatwość manewrowania sprawiają, że jest doskonałym wyborem na wąskie, zatłoczone ulice. Jednocześnie, dzięki wygodnej pozycji siedzącej i niskim zużyciu paliwa, BMW G 310 R jest również zdolny do pokonywania dłuższych dystansów w komfortowych warunkach, co czyni go wszechstronnym roadsterem. Przystępność, lekkość i moc czynią go modelem idealnym zarówno dla początkujących, jak i bardziej doświadczonych motocyklistów, którzy cenią wszechstronność i jakość wykonania BMW.
Spis treści
BMW G 310 R – dane techniczne
Marka i Model | BMW G 310R |
Rok | 2016 |
Silnik | Pojedynczy cylinder, DOHC, 4 zawory |
Pojemność | 313 cc / 19.1 cu in |
Średnica x Skok | 80 x 62 mm |
Stopień Sprężania | 10.6:1 |
Chłodzenie | Ciecz |
Zawór Dolotowy | 33.5 mm |
Zawór Wylotowy | 27.2 mm |
Indukcja | BMS-E2 |
Alternator | 330W |
Akumulator | 12V, 8 Ah |
Rozruch | Elektryczny |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe |
Moc Maksymalna | 25 kW / 34 KM przy 9500 obr/min |
Maksymalny Moment Obrotowy | 28 Nm / 2.86 kgf-m / 20.7 ft-lb przy 7500 obr/min |
Skrzynia Biegów | 6-biegowa, stało-zębna |
Napęd Końcowy | Łańcuch, O-ring |
Przełożenie Główne | 3.083:1 |
Przełożenia Skrzyni Biegów | 1st 3.000 / 2nd 2.063 / 3rd 1.588 / 4th 1.286 / 5th 1.095 / 6th 0.955:1 |
Rama | Rama rurowa ze stali z przykręcaną ramą tylną |
Zawieszenie Przednie | 41mm Teleskopowy widelec |
Skok Koła Przedniego | 140 mm / 5.5 in |
Zawieszenie Tylne | Aluminiowy wahacz z bezpośrednim mocowaniem amortyzatora |
Skok Koła Tylnego | 131 mm / 5.5 in |
Hamulce Przednie | Pojedyncza tarcza 300 mm |
Hamulce Tylne | Pojedyncza tarcza 240 mm |
ABS | Standard |
Koła | 5-ramienne, odlewane ze stopu lekkiego |
Przednia Felga | 3.0 x 17 |
Tylna Felga | 4.0 x 17 |
Przednia Opona | 110/70 R17 |
Kasor | 102,3 mm / 4,02 cala |
Kąt główki ramy | 64,9º |
Wymiary | Długość: 1988 mm / 78,3 cala Szerokość: 896 mm / 35,3 cala |
Rozstaw osi | 1374 mm / 54,1 cala |
Wysokość siedzenia BMW G 310 R | 785 mm / 30,9 cala |
Dopuszczalna masa całkowita | 345 kg / 761 lbs |
Masa na mokro | 158,5 kg / 349 lbs |
Pojemność zbiornika paliwa | 11 litrów / 2,9 galonów USA |
Średnie zużycie paliwa | 3,33 L/100 km / 30 km/l / 70,6 mpg USA |
Prędkość maksymalna | 145 km/h / 90 mph |
BMW G 310 R – Spalanie
BMW G 310 R to motocykl, który wyróżnia się wyjątkową efektywnością paliwową wśród swoich konkurentów z segmentu małych motocykli miejskich i turystycznych.
Według oficjalnych danych producenta, średnie zużycie paliwa BMW G 310 R wynosi zaledwie 3,33 l/100 km, co przekłada się na imponujące 30,0 km/l lub 70,64 mil na galon (mpg).
Ten wysoki poziom wydajności paliwa jest zasługą połączenia kilku czynników:
- Nowoczesny jednocylindrowy silnik o pojemności 313 cm3 i mocy 34 KM, zaprojektowany specjalnie z myślą o efektywnej pracy.
- Lekka konstrukcja ramy z kutego aluminium, która ogranicza masę własną motocykla do zaledwie 169,5 kg.
- Aerodynamiczne kształty nadwozia, minimalizujące opór powietrza.
- Zastosowanie elektronicznie regulowanego wtrysku paliwa, zapewniającego optymalną mieszankę paliwowo-powietrzną.
- Zoptymalizowany układ przeniesienia napędu, ograniczający straty energii.
Dzięki temu BMW G 310 R oferuje wyjątkową ekonomię jazdy, co przekłada się na niższe koszty użytkowania i dłuższy zasięg. To czyni go doskonałym wyborem dla użytkowników ceniących efektywność paliwową bez rezygnacji z przyjemności z prowadzenia motocykla.
Opis
BMW G 310 R to innowacyjny motocykl, który doskonale odzwierciedla wartości marki BMW Motorrad – wysoką jakość, zaawansowaną technologię i długowieczność. Zaprojektowany z myślą o globalnym rynku, jest dostosowany do różnych rodzajów paliwa, spełniając surowe normy emisji spalin i lokalne regulacje, co czyni go uniwersalnym wyborem dla motocyklistów na całym świecie. Mimo pojemności poniżej 500 cm³, G 310 R przenosi charakterystyczne dla BMW cechy premium do tego segmentu, oferując zaawansowaną technologię i niezawodność.
Pod względem designu, BMW G 310 R czerpie inspirację od większego, sportowego modelu S 1000 R, z którym dzieli dynamiczną, roadsterową stylistykę. Agresywna owiewka reflektora, sportowo ukształtowane elementy wykończenia zbiornika paliwa i kompaktowe proporcje nadają mu silnej prezencji na drodze. Jego dynamiczny profil, krótki rozstaw osi i wysoki tył podkreślają sportowy charakter motocykla, gwarantując zwinność i precyzję podczas jazdy.
Dodatkowo, BMW G 310 R jest wyposażony w widelec upside-down oraz inne wysokiej jakości komponenty, co podkreśla jego przynależność do klasy premium. Całość konstrukcji, z doskonałym wykonaniem i dbałością o detale, sprawia, że motocykl ten jest wyjątkowy w swoim segmencie.
Silnik
Centralnym punktem nowego BMW G 310 R jest innowacyjnie zaprojektowany, chłodzony cieczą jednocylindrowy silnik o pojemności 313 cm³. Ten nowoczesny silnik wyposażony jest w zaawansowany układ z czterema zaworami oraz dwoma górnymi wałkami rozrządu, co zapewnia precyzyjne sterowanie procesem spalania i efektywność działania. Elektroniczny wtrysk paliwa dodaje nowoczesności, optymalizując mieszankę paliwowo-powietrzną dla lepszej wydajności i oszczędności.
Pojemność silnika wynosząca 313 cm³ jest osiągnięta dzięki zastosowaniu cylindrów o średnicy 80 mm oraz skoku tłoka wynoszącego 62,1 mm, co przekłada się na doskonałą równowagę pomiędzy mocą a efektywnością paliwową.
Jednym z najbardziej charakterystycznych aspektów tego silnika jest jego unikalna konstrukcja. Cylinder jest pochylony do tyłu w tzw. konstrukcji otwartej, a głowica cylindra jest obrócona o 180 stopni. Taki układ umożliwia umieszczenie przewodu dolotowego z przodu motocykla, co przyczynia się do lepszej aerodynamiki oraz wydajniejszego przepływu powietrza.
Dzięki swojej mocy wynoszącej 25 kW (34 KM) przy 9 500 obr/min oraz maksymalnemu momentowi obrotowemu 28 Nm przy 7 500 obr/min, silnik G 310 R dostarcza wyjątkowo dynamicznych osiągów. Połączenie tej imponującej mocy z niską masą własną wynoszącą zaledwie 158,5 kg (wg DIN) sprawia, że G 310 R oferuje doskonałą zwrotność i sportowe wrażenia z jazdy, które sprawdzą się zarówno w miejskim zgiełku, jak i na bardziej wymagających trasach.
Ergonomia
Nowy BMW G 310 R zapewnia niezwykle komfortową i odprężającą pozycję siedzącą, która pozwala cieszyć się jazdą bez stresu i napięcia. W duchu filozofii BMW Motorrad, każdy element sterujący oraz przyciski zostały zaprojektowane z myślą o prostocie i bezpieczeństwie, co ułatwia ich obsługę. W szczególności, uwzględniono różne potrzeby anatomiczne kierowców, co przyczynia się do wygodnej i intuicyjnej jazdy.
Motocykl doskonale radzi sobie z pokonywaniem zakrętów, wykazując się wyjątkową zwrotnością. Mimo swojej zwinności, G 310 R zachowuje neutralność i przewidywalność, co przekłada się na stabilne pokonywanie długich łuków i szybkie przejazdy. Oferuje sportowe osiągi, które nie kolidują z komfortem, dzięki czemu zapewnia przyjemność z jazdy na każdym rodzaju nawierzchni. Nowy G 310 R wprowadza nową jakość w swoim segmencie, łącząc komfort z dynamicznymi właściwościami jezdnymi.
Rama
Motocykl wyposażono w solidną stalową ramę rurową, która gwarantuje wysoki poziom stabilności oraz precyzyjną reakcję układu kierowniczego. W połączeniu z długim wahaczem i widelcem typu upside-down, G 310 R oferuje doskonałe prowadzenie. Zawieszenie motocyklu składa się z wytrzymałej stalowej ramy rurowej w konstrukcji kratownicowej z przykręcaną tylną ramą, która zapewnia sztywność i odporność na skręcanie. Z przodu, solidny widelec upside-down zapewnia efektywne tłumienie nierówności, podczas gdy z tyłu, aluminiowy wahacz współpracuje z amortyzatorem sprężynowym zamontowanym bezpośrednio na wahaczu, co przekłada się na skuteczną amortyzację i komfort jazdy.
Hamulce
Podobnie jak wszystkie motocykle marki BMW, nowy G 310 R jest standardowo wyposażony w system ABS, który zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo podczas jazdy. Ten zaawansowany układ hamulcowy w połączeniu z 2-kanałowym systemem ABS oferuje nie tylko doskonałą siłę hamowania, ale także stabilność i precyzję, niezależnie od warunków drogowych.
Z przodu motocykla znajduje się jednostka hamulcowa z tarczą o średnicy 300 mm, współpracująca z promieniowo przykręconym 4-tłoczkowym stałym zaciskiem. Ta konfiguracja gwarantuje mocne i pewne hamowanie, które jest kluczowe dla zachowania kontroli podczas dynamicznej jazdy. Z tyłu, zastosowano 2-tłoczkowy zacisk pływający oraz tarczę hamulcową o średnicy 240 mm, co zapewnia efektywne i wyważone hamowanie również podczas manewrów wyhamowywania.
W zestawie wskaźników G 310 R znajduje się nowoczesny wyświetlacz ciekłokrystaliczny, który zapewnia wyjątkową przejrzystość i szeroki zakres informacji. Dzięki temu kierowca ma pełen wgląd w istotne dane, co ułatwia monitorowanie parametrów motocykla i poprawia komfort jazdy.
Zalety BMW G 310 R
- Innowacyjny jednocylindrowy silnik chłodzony cieczą z dwoma górnymi wałkami rozrządu, cylindrem pochylonym do tyłu i kanałem dolotowym umieszczonym z przodu.
- Moc 25 kW (34 KM) przy 9 500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 28 Nm przy 7 500 obr/min.
- Sztywna rama z rur stalowych, widelec typu upside-down i długi wahacz zapewniają wysoką stabilność jazdy, precyzyjną reakcję układu kierowniczego i pewne prowadzenie.
- Opony 110/70 R 17 z przodu i 150/60 R 17 z tyłu.
- Wydajny układ hamulcowy i ABS w standardzie.
- Wyrafinowana ergonomia i wielofunkcyjny zestaw wskaźników.
- Niska wysokość siedzenia wynosząca zaledwie 785 milimetrów.
- Dynamiczna stylistyka roadstera nawiązująca do modelu S 1000 R.
- Opracowany w Monachium przez BMW Motorrad – produkowany w Indiach przez partnera kooperacyjnego TVS Motor Company.
- Indywidualnie dopasowane opcjonalne akcesoria w typowej dla BMW Motorrad wysokiej jakości.